Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
20.09.18 at 16:24:00

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Taekwon-Do (Moderators: Werner, Addey)  |  Topic: Barn med lærevansker og gradering 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

Barn med lærevansker og gradering

me-ta
*
Forummedlem

« on: 20.03.14 at 11:40:17 »

Har en gutt på 8 som skal gradere seg for første gang.
Problemet er at han har større lærevansker, problemer med hukommelse og innlæring. Jeg er litt redd han skal stryke på graderingen pga. vanskene.
Hva er det som skjer på en gradering egentlig? Man han svare på masse spørsmål, må han gjøre bevegelsene det alene eller sammen med en gruppe?
Er redd for at stryk skal knekke den lille selvtilliten han har...
Noen som har tips til ham?
AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #1 on: 20.03.14 at 12:16:31 »

Er det en seriøs klubb, så tar du kontakt med instruktøren og presenterer problemstillingen.

Den første graderingen er det sjeldent man stryker på og foruten noen forskjeller stilarter imellom, er det som regel at man må vise de ulike teknikkene som står på pensum. Det kan være en teoretisk del (Som at man må kunne telle til ti feks), men det er ikke masse spørsmål. Bevegelsene gjøres på lavt nivå nesten alltid i en gruppe, vet ikke om noen stilarter der man må presentere ting alene på lavt nivå.

Det viktigste du som mor/far kan gjøre er å støtte pjokken og forsikre ham om at dette går fint. Selv om han stryker (Noe jeg tviler sterkt på at han gjør). Kan han teknikkene og klarer å vise disse, så er det nok.
Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #2 on: 20.03.14 at 15:44:55 »

Jeg er veldig enig i det Andersbreiflabb skriver. Det er viktig at du forteller instruktørene om dette, slik at de ikke finner på noe upedagogisk. Men det skal nok svært mye til før du stryker en åtteåring til en gulbeltegradering, i hvert fall dersom han viser god innsats.
Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Taekwon-Do (Moderators: Werner, Addey)  |  Topic: Barn med lærevansker og gradering « previous next »
Jump to:  

Social sharing