Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
24.11.17 at 12:22:19

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Kung Fu & Wushu  |  Topic: Wing Chun wooden dummy privat 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

Wing Chun wooden dummy privat

Hvitsnipp
*
Forummedlem

« on: 07.04.14 at 16:59:27 »

Hei,

Jeg har ikke trent noen form for Kung Fu, og kommer ikke til å starte med det foreløpig heller.
Men fått lyst til å skaffe en Wing Chun wooden dummy bare for å trene litt hjemme etter videoer og undervisningsfilmer..
Vil dere si dette er totalt meningsløst når man ikke trener organisert og med andre mennesker, eller kan det være ok?
perbl
Überauthoratha
*
Veteran

Advarsel, klemfare!
« Reply #1 on: 08.04.14 at 12:25:48 »

Hva er formålet med treningen? Hvorfor vil du ha wooden dummy i stedet for f.eks en boksesekk?

Per B. Løvsletten
Hvitsnipp
*
Forummedlem

« Reply #2 on: 08.04.14 at 14:41:31 »

Kunne kjøpt en boksesekk om jeg hadde hatt et bra sted å henge den. Skal sjekke dette.
Godt spørsmål om formål for så vidt... Fikk inspirasjon fra en film hvor den ble brukt og syns det så kult ut. Lære litt Wing Chun teknikker osv.
Begynner vel å tenke at det ikke er så mye vits...
AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #3 on: 08.04.14 at 16:22:41 »

Tja, hvorfor ikke? I værste fall har du det gøy. At du kommer til å lære så mye, eller lære riktig, er en annen sak. Men iallefall boksesekk er god trening og gøy. Har ikke så mye erfaring med wooden dummy, men om det er det du er gira på, så kjør på.
perbl
Überauthoratha
*
Veteran

Advarsel, klemfare!
« Reply #4 on: 11.04.14 at 12:31:01 »

Kunne kjøpt en boksesekk om jeg hadde hatt et bra sted å henge den. Skal sjekke dette.
Godt spørsmål om formål for så vidt... Fikk inspirasjon fra en film hvor den ble brukt og syns det så kult ut. Lære litt Wing Chun teknikker osv.
Begynner vel å tenke at det ikke er så mye vits...

Synes du det er fett, kjør på. Jeg er dog i tvil om hvor lett det er å lære seg i særlig grad uten å ha noen å trene sammen med, samt kyndig instruksjon. Men kan godt være det ligger endel kurant materiale på youtube som kan få deg igang. WD ser hvertfall tøft ut når det er folk som kan det, husker jeg ble seriøst imponert første gang jeg så det på Rumble in the Bronx der Jacke Chan demonstrerer litt skills.

Er målet å komme i form, lære seg selvforsvar, lære seg basic slagteknikk, lære seg noe eksotisk ikke mange kan, etc, dikterer dette gjerne hva som er lurest å kjøpe. Derfor jeg stilte spørsmålet.

En boksesekk er en kurant måte å få jobba både med form samt et fint verktøy for å terpe slagteknikk og timing, men det er nok også her en god ide å ha noen som kan instruere deg litt i basicen før du kjører igang hvis du ikke har noe erfaring fra før.

Per B. Løvsletten
Hvitsnipp
*
Forummedlem

« Reply #5 on: 11.04.14 at 13:21:33 »

Går forøvrig på Krav Maga.

Ja, boksesekk ser nok ikke ut til å fungere både pga plass og tak dessverre..

Sett litt på denne også: http://www.everythingwingchun.com/Rice-Bag-Training-Station-Free-Standing-p/-myj-wma-ricebag-stand.htm

WD hadde vært hakket vassere, men de som importeres vil nok bli i overkant i pris.. Den på Fighter ser ikke helt stødig ut.

Skal tenke hardt i helgen og se hva det blir til smile
Takk for svar.
AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #6 on: 11.04.14 at 15:50:53 »

Hva med den greia til Bas Rutten?
Apefisk
Forumavhengig

« Reply #7 on: 18.04.14 at 17:25:18 »

Finnes også stående boksesekker som funker ganske bra. F.eks en sånn: http://www.xtremesport.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=297&category_id=68&option=com_virtuemart&Itemid=57

Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Kung Fu & Wushu  |  Topic: Wing Chun wooden dummy privat « previous next »
Jump to:  

Social sharing