Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
16.01.18 at 14:43:49

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Diverse (Moderators: Johannes Ibel, Agandhjin)  |  Topic: Vedrørende forsikring ved kursing/kursdeltagelse i selvforsvar 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

Vedrørende forsikring ved kursing/kursdeltagelse i selvforsvar

thenovice
*
Forummedlem

« on: 24.04.14 at 13:35:00 »

Jeg har noen spørsmål vedrørende forsikringer og kursdeltagelse i selvforsvar.

Spørsmålet er delt og jeg er interessert i å høre om hvilken erfaringer og tanker dere har kring behov for forsikringer ved deltagelse av et kurs både i Norge og utland og hvilken forsikringer kursholder eventuelt har hvis noen blir skadet under kurset.

Det første jeg tenker på er deltagelse på kurser i spesielt USA der vanlig reiseforsikring som oftest ikke dekker (pleier å stå ekstremsport inkl kampsport selvforsvar osv. dekkes ikke)

Sen lurer jeg på hvilken type forsikringer dere som holder kurser har, vanlig ansvarsforsikring ved drift av ENK eller finnes det andre alternativer?

Håper noen skjønner spørsmålene og har noen erfaringer å dele vedrørende dette : )

Hans Erik Hornell
Gammel ørn

Gun'Mo'Zo'o'Nazu
« Reply #1 on: 28.04.14 at 07:11:25 »

Vedrørende reise til utlandet, ta kontakt med forsikringsselskapet ditt og forhør deg om å kjøpe ett såkalt ekstremsport tillegg hvis de har.

Som instruktør har jeg valgt å løse en forsikring som dekker meg mot krav i forbindelse med kurs, seminar, trening, hvor jeg selv er innleid instruktør. Disse varierer i dekningsgrad, så det er bare til å shoppe rundt etter ett som passer deg best.

"Learn from the mistakes of others. You may not live long enough to make them all yourselves."
-Kano Jigoro
"Science is built upon facts much the same way that a house is built from bricks, but the mere collection of facts is no more a science than a pile of bricks is a house."
-Henri Poincare
Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Diverse (Moderators: Johannes Ibel, Agandhjin)  |  Topic: Vedrørende forsikring ved kursing/kursdeltagelse i selvforsvar « previous next »
Jump to:  

Social sharing