Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
21.11.17 at 15:02:10

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Mixed Martial Arts (Moderator: AndersBreiflabb)  |  Topic: MMA Seminar i Tromsø 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

MMA Seminar i Tromsø

Leif T. Røbekk
*
Veteran

Full JKD Instruktør under Sifu Larry Hartsell
« on: 29.04.14 at 07:47:01 »

Vi ønsker velkommen til seminar med Leif T Røbekk.
Han har over 30 års erfaring fra kampsport, og vil undervise i disse stilene.

-Kali Sikaran
-Finalbudo MMA

- Full Instruktør i Jeet Kune Do under Sifu Larry Hartsell (original Bruce Lee elev)
- Full Instruktør i Filipino Martial Arts under Sifu Larry Hartsell
- Senior Instruktør i JKD Fighting Arts Ass Scandinavia
- Instruktør i Kali Sikaran International under Johan Skålberg
- Instruktør i Finalbudo MMA under Roland Madrid

Seminaret vil være i to dager, 5 timer p.r dag med pauser.

Lørdag kl 11 til 16: Kali Sikaran, treningen vil bli rettet mot forsvar mot kniv angrep og andre
stick/slagvåpen (ta med treningskniv, en stick, en hårstrikk og penn)

Søndag kl 10 til kl 15 MMA Finalbudo, slag, spark ned til låsinger. Lockflows med killer leg locks
Seminaret er garantert lærerikt både for nybynnere og for etablerte utøvere

Påmelding gjøres til:
post@tromsokampsportsenter.no
46 54 74 02
Eller beskjed i inbox på Kampsportsenteret sin facebook side.

https://www.facebook.com/events/538406502947781/?ref_newsfeed_story_type=regular

Prisen for seminaret er:
Ordinær deltaker 800,- for begge dagene. Studenter betaler 700,-
Ønsker du å delta på kun en av øktene er prisen:
Ordinær deltaker 650,- Studenter 550,-
Vær raskt ute med å reservere deg plass. Dette blir rått!

JKD hilsen
Leif T. Røbekk

”Så i bunn å grunn , handler JKD om hvordan DU som utøver kan levere dine saker på den mest effektive, hardeste og raskeste måten DU kan oppnå. "Leif T. Røbekk”    www.moldekampsportsenter.no
AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #1 on: 29.04.14 at 13:38:09 »

Artig! Hva er MMA Finalbudo?
Leif T. Røbekk
*
Veteran

« Reply #2 on: 02.05.14 at 08:15:57 »

HEi Anders, her er litt mere info :-)

MMA & FORSVAR FINALBUDO METODE

Opphav

Kampsport er mer enn en sport, det er et redskap for personlig vekst og utvikling av prinsipper og verdier i ulike aspekter bla av livet som: Fellesskap – Respekt – Verdier – Ydmykhet og Holdninger.

FinalBudo´s metode for selvforsvar er en ny og moderne treningsform som har som mål å provosere frem en viss nysgjerrighet til og utforske og finne en funksjonell måte å trene på i hvert av områdene som skal utvikles.

FINALBUDO MMA & FORSVAR METODE, er en metode som lærer og utvikler ulike områder: Fitness / Biomechanics / teknikker som slag og spark / kontringer / bakke kamp / kamper i ring / som selvforsvar på gaten mm..

FILOSOFI FINALBUDO: FinalBudo forbereder ditt sinn og kropp til å skaffe seg verdier og øke kapasiteten og innsatsen. Dette vil utvikle dine prinsipper, engasjement og lojalitet.

Betydningen av FINALBUDO: Budo er et ord av japansk opprinnelse. BU kommer fra Bujutsu (Warrior kunst) og DO betyr veien eller stien av studenten, bokstavelig oversettes å unngå konflikt.

FINALBUDO er en personlig vekst metode der du må finne veien og betyr at hver ending har sin I utgangspunktet som alle begynnelser har sin ende. Dette er sirkelen av liv, sirkel av stadig utvikling. Takk for at du vil være en del av FINALBUDO.

FINALBUDO ÆRES KODE:

1. Studere og utdanne deg i hva du vil.
2. Oppnå dine mål og holde dine mål stødig.
3. Kjemp for å forme ditt liv og gjøre det fra hjertet.
4. Ikke la noen se ned på arbeidet ditt.
5. Belønningen er et resultat av innsatsen i din trening.
6. Gjøre treningen til en livsfilosofi.
7. Være stolt av det du gjør.

mye mere her: finalbudo.com

https://www.youtube.com/watch?v=Cd9-SpJ5e68

https://www.youtube.com/watch?v=HTKf7Ff1XaU

JKD hilsen
Leif T. Røbekk

”Så i bunn å grunn , handler JKD om hvordan DU som utøver kan levere dine saker på den mest effektive, hardeste og raskeste måten DU kan oppnå. "Leif T. Røbekk”    www.moldekampsportsenter.no
AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #3 on: 02.05.14 at 12:47:30 »

Kult! Hadde ikke hørt om dette. Ikke så ulikt Concepts, med andre ord smile Skjønner hvorfor dette passer deg. Liker også tanken på å kombinere MMA med en litt dypere og personlig utvikling på flere plan. Virker som et system som kombinerer mye fra MMA med masse annet snacks som selvforsvar, våpen, personlig utvikling osv smile

Leif T. Røbekk
*
Veteran

« Reply #4 on: 05.05.14 at 07:22:51 »

Hei Anders.

Jeg liker veldig godt det Jason snakker om her, hva synnes du? :-)

https://www.youtube.com/watch?v=X54K7UgEmSc

JKD hilsen
Leif T. Røbekk

AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #5 on: 05.05.14 at 12:42:50 »

Ja, det er fine tanker. Dog vet jeg ikke om det finnes et "verdisystem satt i system" eller om det burde finnes. Man må huske at MMA og UFC ikke er det samme og at verdier praktiseres veldig ulikt på forskjellige klubber/akademier. De fleste klubbene her i Norge har fine verdier, og har svært få problemer med utøvere som ikke følger en forventet og akseptabel oppførsel. Mitt inntrykk er at respekt og anstendighet er veldig vanlig i dagens MMA klubber her i Norge. Jeg reiser jo mye rundt og prater med mange ulike utøvere, og møter veldig mange hyggelige, positive og ydmyke mennesker. Det finnes en eller annen attenåring som kanskje har litt atferdsproblemer, men min erfaring er at de fleste "vokser det av seg" gjennom nettopp jevnlig trening og disiplin.

Dog er jeg veldig positiv til spredning av et slikt tankesett som Jason prater om på videoen, da jeg tror det er viktig for personlig vekst og kollektiv utvikling.
AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #6 on: 05.05.14 at 12:55:22 »

Nå finnes det heller ikke så mange barnepartier innen MMA foreløpig, men jeg vil tro at det er kanskje enda viktigere med riktige trenere og verdier når det kommer til barn.
Leif T. Røbekk
*
Veteran

« Reply #7 on: 06.05.14 at 14:29:58 »

Hei

ja jeg er ening at de fleste klubbene her i Norge har fine verdier :-)

Men synes at ting forandrer seg i enkelte miljøer.
Se bare på thaiboxing hvor de tar vare på gamel kulturarv og verdier :-)

JKD hilsen
Leif T. Røbekk

AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #8 on: 07.05.14 at 17:58:24 »

Ja, men så er MMA ganske nytt og da (Litt avhengig av hvordan du ser på det, vet ikke om man skal lete etter verdikonstruksjoner fra det gamle Hellas biggrin ). Så jeg tror at viktigere enn etikette og kulturarv, så er sunne holdninger og verdier blant utøvere av sporten. Jeg synes at mye av verdiene genererer seg selv gjennom den "dannelsesprosessen" det er å møte, trene med og trene under dyktige utøvere, trenere og andre involverte.

Man kan ikke komme inn i et MMA-miljø og være eplekjekk eller respektløs. Og når man lærer seg at det er gjennom innsats, prestasjon og utvikling man får respekt og annerkjennelse, så har dette overføringsverdi til "det sivile liv". Dette er en slags dannelsesprosess jeg ser har fungert godt hos veldig mange ulike utøvere uten strukturert disiplin, titulering og titler, etikette eller tradisjoner smile
Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Mixed Martial Arts (Moderator: AndersBreiflabb)  |  Topic: MMA Seminar i Tromsø « previous next »
Jump to:  

Social sharing