Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
20.04.18 at 05:58:20

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Diverse (Moderators: Johannes Ibel, Agandhjin)  |  Topic: Er dette et døende forum? 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] 2 3 4 5  All Go Down Print

Er dette et døende forum?

Rolstad
**
Stuntposter

« on: 19.06.14 at 10:27:23 »

Da dette forumet var på sin høyde (2000-2009), kokte det her inne. Det var til glede og frustrasjon for mange.

Hva har skjedd?

Jeg gikk selv lei, og har ikke vært aktiv de siste 5-6 årene. I det siste har jeg tittet innom i ny og ne, men det skjer jo ingenting her.

Trenger forumet en oppdatering? Trenger det nytt blod i admin? Er alt ferdig debatert? Blir de nye gjesteten sablet ned med etablerte sannheter dersom de spør om noe som er debatert tidligere, og henvist til tidligere tråder?
Har surfevanene til folk begrenset seg til facebook? Har dette skjedd med andre spesialiserte forum også?

Hva skal til for å gi dette forumet en ny vår?

Jeg er spent på hvor mange som ser dette innlegget. 
T.D
Gjenganger

« Reply #1 on: 19.06.14 at 13:01:25 »

Hei , ja tror du har rett i at dette er døende. Hvis man trener en Martial art som ikke er blant massen her inne så blir ens meninger slaktet. For meg så er det klinkende likegyldig hva den enkelte trener. Vi alle trener kampsport fordi det er vår lidenskap. Mange mener sikkert at det de trener er best. Som jeg alltid har sagt: Spiller ingen rolle hva slags slag eller spark som treffer deg i hue, man går ned alikevel. Jeg for min del mener at alle arter har sine mangler. Min egen inkludert. En av mine tidligere elever fikk drapstrussel på privat mail her inne, så bare det en en veldig god grunn til å holde seg unna dette forumet. Og hvis man kommer med "ny informasjon" ang teknikker, ja da MÅ man nesten møte opp for å "slå" hue av hverandre. Blir for dumt.

Jeg ønsker at en gang i fremtiden at alle på dette forumet kunne hatt en felles gathering for å lære av hverandres arter. Et vennskapelig "open minded" seminar.
mrlee
*
Veteran

Elvis has left the building.....
« Reply #2 on: 19.06.14 at 23:47:16 »

Forumet er døende ja, og det har flere årsaker:

1. Sosiale medium som FB, Instagram osv. har tatt over surfevanene til de fleste. Gammeldagse forum er "ut".

2. Det har vært en del eplekjekke folk her inne som sabler ned andre meninger kjapt og effektivt. Etter en del diskusjoner med disse så går man lei. 

3. Tror forumet trenger en oppdatering/forfriskning ja. Mulig det kan hjelpe. I tillegg bør admins og de ansvarlige kanskje trø til mer for å kjøre igang interessante diskusjoner/emner.

4. Er drittlei alt som har med MMA vs. TMA å gjøre. Hele forumet har til tider vært preget av en ganske aggressiv MMA-gjeng som har gjort sitt beste for å kaste skitt på alt som ikke er MMA. Mangel på respekt kan man også kalle det.

Med litt mer giv blant admins, så kanskje resten av folket våkner også. Dernest får man slå hardt ned på alt av nedsettende kommentarer (om det skulle komme mer av det), og holde ting saklig.

VW
Forumavhengig

« Reply #3 on: 20.06.14 at 17:14:25 »

Høres ut som en ganske god analyse så langt.

Selv har jeg en rekke ting jeg kunne ønske å diskutere mer inngående, men da det er få aktive på kung fu forumet så blir det til at man oppsøker andre fora. Tipper det samme gjelder for mange andre også.

Ellers har det utviklet seg en viss konsensus og mer eller mindre felles forståelse blant veteranene, og da blir det naturlig nok mindre fart over diskusjonene også.

Training is a process of recognizing and realizing, not imitating and accumulating - Sam Chin
Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #4 on: 23.06.14 at 08:11:17 »

Det er veldig synd at det er så dødt på forumet, for det pleide å være mange gode diskusjoner med en rekke svært kunnskapsrike deltagere her før. Mange av disse har dessverre slettet brukerkontoene sine, men det er nok fortsatt en rekke kompetente folk som kikker innom her iblant.

Jeg synes dere kommer med flere gode forklaringer og innspill, men jeg tror i hvert fall ikke forklaringen ligger i at alt er ferdig diskutert. For det første er kampsport og selvforsvar dynamiske felt med utrolig mange impliserte temaer, for det andre var det jo også en rekke off topic-diskusjoner som førte til sterkt engasjement her tidligere.

Hva om vi som hittil har postet her starter opp minst en tråd hver i løpet av uka, med håp om at det er et positivt bidrag til å skape litt mer liv her igjen? smile
Rolstad
**
Stuntposter

« Reply #5 on: 23.06.14 at 09:38:28 »

Kansje Kampforum.no skulle lage en søsterside på facebook?

Min webside rolstad.as er linket opp mot en rolstad.as -facebook page. Når jeg legger ut innlegg på websiden kommer det automatisk opp et innlegg på FB-pagen.

Dette ville kansje gjort noe med aktiviteten.
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

Practice makes perfect only if u practice perfect.
« Reply #6 on: 23.06.14 at 16:56:15 »

Ja det er ett døende forum. Sensur av innlegg eller postere som skriver ting som enkelte personer ikke vil lese, samt forandring av hvordan internett brukes (facebook, snapchat og slike ting til fordel for forum), gjør at de fleste gamle forum dør en sakte død..

Jeg savner også kampforum slik det var før. Sad

richo
*
Forummedlem

« Reply #7 on: 23.06.14 at 19:59:01 »

Jeg tror noe av forklaringen på manglende "nytt blod" her KAN være at det sitter en del «gamle», men for all del dyktige kampsportfolk her som er tunge og innbarka representanter for «sine» klubber og stilarter. De har gjerne en sterk ryggmargsrefleks i retning av å nedvurdere/kritisere andre/ nye klubber/forbund på samme felt som deres eget. Andre klubber enn dem selv er ikke «ekte», ikke gode nok, har ikke de rette båndene til en eller annen guru i utlandet osv.  Ja, i grunnen er det meste feil med alle andre enn dem selv og deres egen klubb/stil/forbund. Der det burde være åpenhet, raushet og positiv nysgjerrighet, virker det som om det fort blir smålåten revirtankegang og "piggene ute". Slikt skaper neppe det beste utgangspunkt for at folk fra nye miljøer skal føle seg hjemme her, eller? 
Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #8 on: 24.06.14 at 07:30:46 »

Jeg tror noe av forklaringen på manglende "nytt blod" her KAN være at det sitter en del «gamle», men for all del dyktige kampsportfolk her som er tunge og innbarka representanter for «sine» klubber og stilarter. De har gjerne en sterk ryggmargsrefleks i retning av å nedvurdere/kritisere andre/ nye klubber/forbund på samme felt som deres eget. Andre klubber enn dem selv er ikke «ekte», ikke gode nok, har ikke de rette båndene til en eller annen guru i utlandet osv.  Ja, i grunnen er det meste feil med alle andre enn dem selv og deres egen klubb/stil/forbund. Der det burde være åpenhet, raushet og positiv nysgjerrighet, virker det som om det fort blir smålåten revirtankegang og "piggene ute". Slikt skaper neppe det beste utgangspunkt for at folk fra nye miljøer skal føle seg hjemme her, eller? 

Hmm, synes du dette har vært et generelt trekk her, egentlig, sånn utenom de "gode", gamle diskusjonene om JKD concepts Vs. TWJKD?
perbl
Überauthoratha
*
Veteran

Advarsel, klemfare!
« Reply #9 on: 24.06.14 at 21:17:11 »

Det med å fokusere på lineage som en fantastisk egenverdi har nå vel blitt mer kritisert enn å ha vært brukt for hovering overfor andre har jeg inntrykk av.

Per B. Løvsletten
Werner
*
Forumavhengig

« Reply #10 on: 24.06.14 at 22:01:14 »

Jeg savner også en del av den gode gamle "ilden" som var her i sin tid.
Mye gode poenger over her om hvorfor forumet har dødd litt ut.

Jeg tror at en slik link til f.eks facebook kunne vært en idé for å trekke en del nye brukere og nytt blod hit. Også får vi "gamlisene" som har sittet her siden tidenes morgen være litt mer lempelige med ulike kommentarer og holdninger, selv om temaene gjerne er diskutert ihjel fra før smile

Det hadde helt klart vært moro å få inn igjen folk og litt diskusjoner her!

Werner Lindgård. WTF Taekwondo - http://www.keumgangteam.net
Déjà Moo: The feeling you've heard this bull before.
Leif T. Røbekk
*
Veteran

Full JKD Instruktør under Sifu Larry Hartsell
« Reply #11 on: 25.06.14 at 07:57:50 »

Hei
Enig med Werner her. Mye av diskusjonene er også på FB nå, hva med å opprette Kampforum på FB?

Jeg savner også en del av den gode gamle "ilden" som var her i sin tid.
Mye gode poenger over her om hvorfor forumet har dødd litt ut.

Jeg tror at en slik link til f.eks facebook kunne vært en idé for å trekke en del nye brukere og nytt blod hit. Også får vi "gamlisene" som har sittet her siden tidenes morgen være litt mer lempelige med ulike kommentarer og holdninger, selv om temaene gjerne er diskutert ihjel fra før smile

Det hadde helt klart vært moro å få inn igjen folk og litt diskusjoner her!

JKD hilsen
Leif T. Røbekk

”Så i bunn å grunn , handler JKD om hvordan DU som utøver kan levere dine saker på den mest effektive, hardeste og raskeste måten DU kan oppnå. "Leif T. Røbekk”    www.moldekampsportsenter.no
sulim
Forumavhengig

VENI. VIDI. VICI.
« Reply #12 on: 25.06.14 at 11:17:33 »

god ide!
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

Practice makes perfect only if u practice perfect.
« Reply #13 on: 26.06.14 at 16:39:03 »

Jeg har ikke facebook. Sad

Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #14 on: 27.06.14 at 07:45:32 »

Jeg har ikke facebook. Sad

Det kan du lett få deg, Frode -- i motsetning til NSB tilbyr FB sine tjenester langt oppe i nord. smile
Pages: [1] 2 3 4 5  All Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Diverse (Moderators: Johannes Ibel, Agandhjin)  |  Topic: Er dette et døende forum? « previous next »
Jump to:  

Social sharing