Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
17.07.18 at 12:45:18

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Diverse (Moderators: Johannes Ibel, Agandhjin)  |  Topic: Er dette et døende forum? 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 2 3 4 5 [All] Go Down Print

Er dette et døende forum?

Rolstad
**
Stuntposter

« on: 19.06.14 at 10:27:23 »

Da dette forumet var på sin høyde (2000-2009), kokte det her inne. Det var til glede og frustrasjon for mange.

Hva har skjedd?

Jeg gikk selv lei, og har ikke vært aktiv de siste 5-6 årene. I det siste har jeg tittet innom i ny og ne, men det skjer jo ingenting her.

Trenger forumet en oppdatering? Trenger det nytt blod i admin? Er alt ferdig debatert? Blir de nye gjesteten sablet ned med etablerte sannheter dersom de spør om noe som er debatert tidligere, og henvist til tidligere tråder?
Har surfevanene til folk begrenset seg til facebook? Har dette skjedd med andre spesialiserte forum også?

Hva skal til for å gi dette forumet en ny vår?

Jeg er spent på hvor mange som ser dette innlegget. 
T.D
Gjenganger

« Reply #1 on: 19.06.14 at 13:01:25 »

Hei , ja tror du har rett i at dette er døende. Hvis man trener en Martial art som ikke er blant massen her inne så blir ens meninger slaktet. For meg så er det klinkende likegyldig hva den enkelte trener. Vi alle trener kampsport fordi det er vår lidenskap. Mange mener sikkert at det de trener er best. Som jeg alltid har sagt: Spiller ingen rolle hva slags slag eller spark som treffer deg i hue, man går ned alikevel. Jeg for min del mener at alle arter har sine mangler. Min egen inkludert. En av mine tidligere elever fikk drapstrussel på privat mail her inne, så bare det en en veldig god grunn til å holde seg unna dette forumet. Og hvis man kommer med "ny informasjon" ang teknikker, ja da MÅ man nesten møte opp for å "slå" hue av hverandre. Blir for dumt.

Jeg ønsker at en gang i fremtiden at alle på dette forumet kunne hatt en felles gathering for å lære av hverandres arter. Et vennskapelig "open minded" seminar.
mrlee
*
Veteran

Elvis has left the building.....
« Reply #2 on: 19.06.14 at 23:47:16 »

Forumet er døende ja, og det har flere årsaker:

1. Sosiale medium som FB, Instagram osv. har tatt over surfevanene til de fleste. Gammeldagse forum er "ut".

2. Det har vært en del eplekjekke folk her inne som sabler ned andre meninger kjapt og effektivt. Etter en del diskusjoner med disse så går man lei. 

3. Tror forumet trenger en oppdatering/forfriskning ja. Mulig det kan hjelpe. I tillegg bør admins og de ansvarlige kanskje trø til mer for å kjøre igang interessante diskusjoner/emner.

4. Er drittlei alt som har med MMA vs. TMA å gjøre. Hele forumet har til tider vært preget av en ganske aggressiv MMA-gjeng som har gjort sitt beste for å kaste skitt på alt som ikke er MMA. Mangel på respekt kan man også kalle det.

Med litt mer giv blant admins, så kanskje resten av folket våkner også. Dernest får man slå hardt ned på alt av nedsettende kommentarer (om det skulle komme mer av det), og holde ting saklig.

VW
Forumavhengig

« Reply #3 on: 20.06.14 at 17:14:25 »

Høres ut som en ganske god analyse så langt.

Selv har jeg en rekke ting jeg kunne ønske å diskutere mer inngående, men da det er få aktive på kung fu forumet så blir det til at man oppsøker andre fora. Tipper det samme gjelder for mange andre også.

Ellers har det utviklet seg en viss konsensus og mer eller mindre felles forståelse blant veteranene, og da blir det naturlig nok mindre fart over diskusjonene også.

Training is a process of recognizing and realizing, not imitating and accumulating - Sam Chin
Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #4 on: 23.06.14 at 08:11:17 »

Det er veldig synd at det er så dødt på forumet, for det pleide å være mange gode diskusjoner med en rekke svært kunnskapsrike deltagere her før. Mange av disse har dessverre slettet brukerkontoene sine, men det er nok fortsatt en rekke kompetente folk som kikker innom her iblant.

Jeg synes dere kommer med flere gode forklaringer og innspill, men jeg tror i hvert fall ikke forklaringen ligger i at alt er ferdig diskutert. For det første er kampsport og selvforsvar dynamiske felt med utrolig mange impliserte temaer, for det andre var det jo også en rekke off topic-diskusjoner som førte til sterkt engasjement her tidligere.

Hva om vi som hittil har postet her starter opp minst en tråd hver i løpet av uka, med håp om at det er et positivt bidrag til å skape litt mer liv her igjen? smile
Rolstad
**
Stuntposter

« Reply #5 on: 23.06.14 at 09:38:28 »

Kansje Kampforum.no skulle lage en søsterside på facebook?

Min webside rolstad.as er linket opp mot en rolstad.as -facebook page. Når jeg legger ut innlegg på websiden kommer det automatisk opp et innlegg på FB-pagen.

Dette ville kansje gjort noe med aktiviteten.
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

Practice makes perfect only if u practice perfect.
« Reply #6 on: 23.06.14 at 16:56:15 »

Ja det er ett døende forum. Sensur av innlegg eller postere som skriver ting som enkelte personer ikke vil lese, samt forandring av hvordan internett brukes (facebook, snapchat og slike ting til fordel for forum), gjør at de fleste gamle forum dør en sakte død..

Jeg savner også kampforum slik det var før. Sad

richo
*
Forummedlem

« Reply #7 on: 23.06.14 at 19:59:01 »

Jeg tror noe av forklaringen på manglende "nytt blod" her KAN være at det sitter en del «gamle», men for all del dyktige kampsportfolk her som er tunge og innbarka representanter for «sine» klubber og stilarter. De har gjerne en sterk ryggmargsrefleks i retning av å nedvurdere/kritisere andre/ nye klubber/forbund på samme felt som deres eget. Andre klubber enn dem selv er ikke «ekte», ikke gode nok, har ikke de rette båndene til en eller annen guru i utlandet osv.  Ja, i grunnen er det meste feil med alle andre enn dem selv og deres egen klubb/stil/forbund. Der det burde være åpenhet, raushet og positiv nysgjerrighet, virker det som om det fort blir smålåten revirtankegang og "piggene ute". Slikt skaper neppe det beste utgangspunkt for at folk fra nye miljøer skal føle seg hjemme her, eller? 
Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #8 on: 24.06.14 at 07:30:46 »

Jeg tror noe av forklaringen på manglende "nytt blod" her KAN være at det sitter en del «gamle», men for all del dyktige kampsportfolk her som er tunge og innbarka representanter for «sine» klubber og stilarter. De har gjerne en sterk ryggmargsrefleks i retning av å nedvurdere/kritisere andre/ nye klubber/forbund på samme felt som deres eget. Andre klubber enn dem selv er ikke «ekte», ikke gode nok, har ikke de rette båndene til en eller annen guru i utlandet osv.  Ja, i grunnen er det meste feil med alle andre enn dem selv og deres egen klubb/stil/forbund. Der det burde være åpenhet, raushet og positiv nysgjerrighet, virker det som om det fort blir smålåten revirtankegang og "piggene ute". Slikt skaper neppe det beste utgangspunkt for at folk fra nye miljøer skal føle seg hjemme her, eller? 

Hmm, synes du dette har vært et generelt trekk her, egentlig, sånn utenom de "gode", gamle diskusjonene om JKD concepts Vs. TWJKD?
perbl
Überauthoratha
*
Veteran

Advarsel, klemfare!
« Reply #9 on: 24.06.14 at 21:17:11 »

Det med å fokusere på lineage som en fantastisk egenverdi har nå vel blitt mer kritisert enn å ha vært brukt for hovering overfor andre har jeg inntrykk av.

Per B. Løvsletten
Werner
*
Forumavhengig

« Reply #10 on: 24.06.14 at 22:01:14 »

Jeg savner også en del av den gode gamle "ilden" som var her i sin tid.
Mye gode poenger over her om hvorfor forumet har dødd litt ut.

Jeg tror at en slik link til f.eks facebook kunne vært en idé for å trekke en del nye brukere og nytt blod hit. Også får vi "gamlisene" som har sittet her siden tidenes morgen være litt mer lempelige med ulike kommentarer og holdninger, selv om temaene gjerne er diskutert ihjel fra før smile

Det hadde helt klart vært moro å få inn igjen folk og litt diskusjoner her!

Werner Lindgård. WTF Taekwondo - http://www.keumgangteam.net
Déjà Moo: The feeling you've heard this bull before.
Leif T. Røbekk
*
Veteran

Full JKD Instruktør under Sifu Larry Hartsell
« Reply #11 on: 25.06.14 at 07:57:50 »

Hei
Enig med Werner her. Mye av diskusjonene er også på FB nå, hva med å opprette Kampforum på FB?

Jeg savner også en del av den gode gamle "ilden" som var her i sin tid.
Mye gode poenger over her om hvorfor forumet har dødd litt ut.

Jeg tror at en slik link til f.eks facebook kunne vært en idé for å trekke en del nye brukere og nytt blod hit. Også får vi "gamlisene" som har sittet her siden tidenes morgen være litt mer lempelige med ulike kommentarer og holdninger, selv om temaene gjerne er diskutert ihjel fra før smile

Det hadde helt klart vært moro å få inn igjen folk og litt diskusjoner her!

JKD hilsen
Leif T. Røbekk

”Så i bunn å grunn , handler JKD om hvordan DU som utøver kan levere dine saker på den mest effektive, hardeste og raskeste måten DU kan oppnå. "Leif T. Røbekk”    www.moldekampsportsenter.no
sulim
Forumavhengig

VENI. VIDI. VICI.
« Reply #12 on: 25.06.14 at 11:17:33 »

god ide!
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

« Reply #13 on: 26.06.14 at 16:39:03 »

Jeg har ikke facebook. Sad

Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #14 on: 27.06.14 at 07:45:32 »

Jeg har ikke facebook. Sad

Det kan du lett få deg, Frode -- i motsetning til NSB tilbyr FB sine tjenester langt oppe i nord. smile
perbl
Überauthoratha
*
Veteran

Advarsel, klemfare!
« Reply #15 on: 27.06.14 at 12:38:10 »

Jeg er veldig usikker på om Facebook er noen magisk formel for å få opp diskusjonsnivået, er medlem i utrolig mange døde Facebook-grupper. Har folk så mye å prate om bare det er på Facebook?

For den saks skyld, Kampforum har vel en facebookgruppe, det tok aldri helt av der smile

Per B. Løvsletten
Werner
*
Forumavhengig

« Reply #16 on: 27.06.14 at 12:51:12 »

Hva med å legge ut "reklame" i klubbene da?
Nå er det jo mange her inne som er medlem i ulike klubber. Det finnes flust med slike "Join oss på Facebook" reklamer.
Hva med å lage en "join oss på Kampforum" type reklame? smile

Ryan
Gammel ørn

« Reply #17 on: 28.06.14 at 18:08:09 »

Takk til mr. Rolstad for å påpeke "elefanten i rommet" her. Det er jo ingen tvil om at gode gamle Kampforum ikke er som eh...  i gode gamle dager (merkelig hvor dårlig nostalgi fungerer). Men er forumet døende? Hm... godt spørsmål.  Jeg skulle til å si at jeg håper ikke det, men hvis forumet ev. ikke har nok reelt aktive brukere som bidrar og trives, så er det kanskje like greit å pakke sammen sakene (?).

Alternativet er jo å analysere og finne ut hva som ikke funker, og så ev. gjøre noen strukturelle forandringer. Et eller annet konkret. Jeg synes de foregående innleggene tar opp flere interessante mulige faktorer og årsaker, så jeg har lite å tillegge der. For meg er det dog noe overraskende at det gikk såpass fort nedover.

Advanced level means perfecting simplicity.

Peace is not the absence of conflict. It is the mastery of conflict.
MikkelRev
Gammel ørn

« Reply #18 on: 09.07.14 at 18:04:44 »

Ja forumet er døende og administratorene er motvillige eller uinteresserte i å gjøre noe med det. Webteknologi og internettbruk er stadig i endring, men adminene her inne bryr seg ikke om det, gidder ikke fornye seg og lar heller Kampforum råttne bort.

Det blir foreslått å linke forumet opp mot en Facebook-side (eller gruppe), men idéen blir dårlig mottatt. Jeg kan hverken finne noen gruppe eller side for Kampforum på Facebook nå, så den siden eller gruppen har neppe vært i rette hender. Forumet kan kobles opp til både Facebook og Twitter slik at nye tråder automatisk blir postet på FB/TW. Dette vil da gi flere innganger til Kampforum, og på sikt vil antakelig flere brukere finne veien inn hit.

De fleste(?) folk idag surfer på nettet ikke via god gammel desktop, men via mobil eller nettbrett. Kampforum er ikke mobilvennlig, noe som er et must i 2014.

For to år siden foreslo jeg å gjøre noe med saken - både å legge inn mobilstøtte (Tapatalk) og å oppgradere den allerede da eldgamle softwaren, men tråden ble ignorert. I 2009 så annonserte Torkil at Kampforum hadde blitt oppdatert. Såvidt jeg vet er det også siste gang det har blitt gjort noe med Kampforum (bortsett fra den nye regelen om at Kampforum fra nå av har eierrett på alle dine poster og at du ikke lenger kan endre dine egne tidligere poster...).

Her er tråden jeg lagde i 2012: http://kampforum.no/forum/index.php/topic,24746.msg260140.html

Noen av fordelene med å oppgradere:
  • man kan bruke forumet på mobil, man kan bruke en forum-app (Tapatalk) og da kan man feks knipse og poste bilder rett til forumet
  • Man kan "like" poster
  • man kan tagge folk (slik at de får en notification når du har nevnt en bruker)
  • man kan embedde fra twitter, instagram, soundcloud, imgur, ebay, google maps+++
  • #hashtags
  • følge eller ignorere brukere
  • flere bbcodes
  • + mye mer som moderne forumer har

Kommer det til å skje noe? Ja jeg tror at om et par år så kommer det en ny tråd om at noe burde gjøres en eller annen gang.
« Last Edit: 09.07.14 at 18:10:54 by MikkelRev » Logged

Q.: ITF New Zealand, claimed that you signed their guest book on their web-site. Did you?

General Choi: What is a web-site?
-----------
http://www.underskrift.no/vis.asp?kampanje=2253
Rolstad
**
Stuntposter

« Reply #19 on: 19.07.14 at 10:58:02 »

Ja forumet er døende og administratorene er motvillige eller uinteresserte i å gjøre noe med det. Webteknologi og internettbruk er stadig i endring, men adminene her inne bryr seg ikke om det, gidder ikke fornye seg og lar heller Kampforum råttne bort.

Det blir foreslått å linke forumet opp mot en Facebook-side (eller gruppe), men idéen blir dårlig mottatt. Jeg kan hverken finne noen gruppe eller side for Kampforum på Facebook nå, så den siden eller gruppen har neppe vært i rette hender. Forumet kan kobles opp til både Facebook og Twitter slik at nye tråder automatisk blir postet på FB/TW. Dette vil da gi flere innganger til Kampforum, og på sikt vil antakelig flere brukere finne veien inn hit.

De fleste(?) folk idag surfer på nettet ikke via god gammel desktop, men via mobil eller nettbrett. Kampforum er ikke mobilvennlig, noe som er et must i 2014.

For to år siden foreslo jeg å gjøre noe med saken - både å legge inn mobilstøtte (Tapatalk) og å oppgradere den allerede da eldgamle softwaren, men tråden ble ignorert. I 2009 så annonserte Torkil at Kampforum hadde blitt oppdatert. Såvidt jeg vet er det også siste gang det har blitt gjort noe med Kampforum (bortsett fra den nye regelen om at Kampforum fra nå av har eierrett på alle dine poster og at du ikke lenger kan endre dine egne tidligere poster...).

Her er tråden jeg lagde i 2012: http://kampforum.no/forum/index.php/topic,24746.msg260140.html

Noen av fordelene med å oppgradere:
  • man kan bruke forumet på mobil, man kan bruke en forum-app (Tapatalk) og da kan man feks knipse og poste bilder rett til forumet
  • Man kan "like" poster
  • man kan tagge folk (slik at de får en notification når du har nevnt en bruker)
  • man kan embedde fra twitter, instagram, soundcloud, imgur, ebay, google maps+++
  • #hashtags
  • følge eller ignorere brukere
  • flere bbcodes
  • + mye mer som moderne forumer har

Kommer det til å skje noe? Ja jeg tror at om et par år så kommer det en ny tråd om at noe burde gjøres en eller annen gang.

Kansje du kunne fikset dette Mikkel? Dersom noen fra admin lar deg slippe til bak kulissene.
MikkelRev
Gammel ørn

« Reply #20 on: 23.07.14 at 04:56:58 »

Ja det frister faktisk litt.

Q.: ITF New Zealand, claimed that you signed their guest book on their web-site. Did you?

-----------
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #21 on: 24.07.14 at 00:29:47 »

Har min stemme!

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
Werner
*
Forumavhengig

« Reply #22 on: 24.07.14 at 16:29:42 »

Kjør på for min del smile

Cedolf
Veteran

« Reply #23 on: 28.07.14 at 00:07:54 »

Sitter og ser på noe mma som jeg har gått glipp av mens jeg har vært på ferie. Ser at noen med mye tyngde i TMA gjør god profil, og tanken som først dukket opp var: Hva ville Toxic ha sagt nå. Nei det var gode tider i gamle dager. Selv om det var mye krangling fram og tilbake, så var det også mye god informasjon som ble delt mellom deltakerne.

Lagt opp som aktiv utøver.  Nå keyboard martial artist!
perbl
Überauthoratha
*
Veteran

Advarsel, klemfare!
« Reply #24 on: 28.07.14 at 12:29:58 »

Her var det komme til litt siden sist jeg sjekka ja.

Når det gjelder Facebook-profilering, synes jeg da ikke jeg virker kategorisk avvisende? Webteknologi jobber jeg nå med daglig, og synes nå jeg er relativt åpen for det meste smile

Poenget mitt var kun det at mange av forumene jeg personlig besøker mye synes å være livlige mer grunnet andre ting enn facebook-integrasjon, de mest levende facebookbaserte-forumene virker nå å være mer rene grupper der uten forgreininger til dedikerte forumsløsninger. Exodusen herfra har jeg inntrykk av er forårsaket litt av andre grunner enn det tekniske, hvertfall blant endel av de mer pratsomme folkene.

Nå er det ikke jeg som personlig kontrollerer det tekniske oppsettet her, og de fleste andre adminene/GMene har heller ikke kontroll over forumet utover SMF-autentiseringen. Men jeg er heller ikke fremmed til å få inn nytt blod hvis flere vil bidra på den tekniske biten, så forslaget skal absolutt videreformidles. Mye av problemet er såvidt jeg har skjønt det integrasjonen mot Joomla som blant annet brukes som CMS for forsiden, klubbkart etc, som såvidt jeg kan se er rimelig strandet med gamle versjoner av SMF, blant annet grunnet inkompatible lisenser for løsningene. Her bør det nok gjøres endringer.

Per B. Løvsletten
Mannen uten x
Veteran

« Reply #25 on: 28.07.14 at 20:01:47 »

Mikkel; om du har kunnskapen til å gjøre det; hva med å tilby deg å kjøpe kampforum? Med den trafikken som er her nå og en dalende trend, burde det ikke koste så mange tusenlappene..

Med litt innsats kan det jo bli en akseptabel butikk for de timene. Virker jo ikke ut som om eier (torkil?) bryr seg om kampforum lenger!

Mr. sexy!
Jet
*
Forummedlem

« Reply #26 on: 28.07.14 at 20:20:43 »

Kampsport dør ut fordi det er ikke nok interesse for det her i Norge.
Dagens ungdommer foretrekker å spille dataspill, fotball, ski, skøyter, håndball. For at en kultur skal overleve må det være populært og mange mennesker må praktisere kulturen. Kung Fu, Muay Thai og alle andre kampstiler i Norge er upopulært og derfor dør det ut.

I Japan holder de fortsatt på Samurai tradisjonen. Alle resepkterer hverandre. Japan har klart å beholde sin Samurai tradisjon fordi 99% av befolkningen er Japansk.

I Norge har norsk tradisjon dødt ut og Amerikansk kultur begynner å innta Norge. Det er ingen som går rundt med skjold, bue og viking sverd lenger. Det er ingen som vil ha Viking festivaler og mjød for eksempel.

Et eksempel på Amerikansk kultur er videospill.
http://www.youtube.com/watch?v=8xJ1lncxhUc
http://www.youtube.com/watch?v=6l2XUjZawQw

Videospill er ekstremt populært i Norge. Det som er populært overlever.

Men personlig som person. Så foretrekker jeg asiatisk kultur fremfor Amerikansk kultur.
Fordi asiatisk matkultur gjør deg ikke feit. Amerikansk kultur gjør deg feit.
Asiatisk kultur viser respekt og høflighet. Amerikansk kultur får ungdommene til å bli drittsekker.

Jeg er etnisk norsk, men jeg foretrekker asiatisk kultur. Amerikansk kultur er ikke positivt for våre ungdommers verdier. Enten er det vestlig eller østlig kultur som har mest innflytelse. I Norge er det amerikansk vestlig kultur som dominerer og hjernevasker våre ungdommer til å bli late og feite.

Jeg ønsker alt av Kinesisk, Vietnamesisk, Japansk og mange andre kulturer velkommen til Norge. Amerikansk kultur vil jeg rett og slett ikke ha i Norge. Amerikansk kultur er focked up. Jeg ønsker også at Viking kulturen gjenopplives, men dette kommer aldri til å skje så lenge USA dominerer norsk kultur. Jeg ønsker også Russisk kultur velkommen til Norge.

Kampforum er død fordi mennesker i Norge ikke vil ha asiatisk kultur, men amerikansk hjernedød kultur. Sitt på rompa og bli så feit som mulig. Welcome To Norway The United States of America!

Et eksempel på Amerikansk kultur som ikke er positivt for våre barn er Big Brother og Paradise Hotel.
Paradise Hotel er jo bare et rehash program av Big Brother.

Paradise Hotel: Hun skal ikke ha sex på tv den første uken. Herregud så dum!
http://www.youtube.com/watch?v=znxKyQGxeM4

Jeg liker ikke Amerikansk kultur fordi alle har lyst til å være oppmerksomhets horer. De gjør alt for å få oppmerksomhet. Et eksempel kan være Tone Damli som lager elendig musikk gang på gang. Men hun trenger oppmerksomhet fra Media ellers kommer mennesker til å glemme henne som artist.

Jeg liker Alexander Rybak for å være helt ærlig. Han er russisk og oppfører seg ikke som en oppmerksomhets hore i Media.

http://www.youtube.com/watch?v=WXwgZL4zx9o

Konklusjon: Kampforum er død fordi USA kultur ødelegger alt.
« Last Edit: 28.07.14 at 20:35:09 by Jet » Logged
Mannen uten x
Veteran

« Reply #27 on: 29.07.14 at 00:29:47 »

Jeg er ikke helt enig med deg. Hadde det vært lagt ned store mengder arbeid med kampforum,  da kunne jeg vært enig med at det er endringer i kulturen. Men sannheten er at kampforum er et forum som har humpet og gått siden slutten av 2000 tallet uten nødvendige oppdateringer. Facebook slo gjennom i 2007. Allerede da sov kampforum i timen.

For å snu spørsmålet ditt; Hvorfor holder de amerikanske forumene koken, mens de norske dør ut? Det blir for lett å skylde på en faktor.

Mr. sexy!
Jet
*
Forummedlem

« Reply #28 on: 29.07.14 at 10:21:16 »

Jeg er ikke helt enig med deg. Hadde det vært lagt ned store mengder arbeid med kampforum,  da kunne jeg vært enig med at det er endringer i kulturen. Men sannheten er at kampforum er et forum som har humpet og gått siden slutten av 2000 tallet uten nødvendige oppdateringer. Facebook slo gjennom i 2007. Allerede da sov kampforum i timen.

For å snu spørsmålet ditt; Hvorfor holder de amerikanske forumene koken, mens de norske dør ut? Det blir for lett å skylde på en faktor.

Det er ikke hele USA jeg skylder på. Jeg skylder på norsk kultur. Faktum er at Norsk kultur dør ut og asiatisk kultur ut, mens amerikansk kultur inntar Norge. Med tanke på at det er 2 millioner unge mennesker og resten er eldre mennesker i 40 - 60 årene. Ja da kan du tenke deg at ungdommene bare vil ha sex programmer på tv og videospill.

Norsk kultur dør ut og amerikansk kultur overtar. Facebook er ikke noe populært. Facebook er for gamlinger. Så Facebook er ikke en faktor her.

Jeg vil ikke ha amerikansk seksualisert kultur her i Norge. Jeg vil ha Viking kultur og viking festivaler hvor vi feirer med konkurranse som sverd og bue dueller. Jeg vil også at vi vikinger skal drikke mjød og ha et godt sosialt samhold.

Dette er det negative med den norsk/amerikansk kultur i Norge.

1. Seksualisert kultur. Alle er oppmerksomhets horer. Til og med unger i 11 årsalderen ser ut som en fordømt prostituert.

2. E-sport kultur. Unge mennesker sitter inne og spiller videospill i 11 - 24 timer uten å bevege på seg. E-sport eller video spill latskap kultur er virkelig populært i Norge.
http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1390376&page=133

3. Viking verdier dør ut. Norske verdier dør ut. Amerikanske verdier som sex og vold inntar Norge.

4. Amerikansk kultur er en konkurranse kultur. Der personen må være mest populær.

5. OG dette er helt freaking retarded. Seriøst! Ikke rart hele Norge er focked up når vi følger USA sine verdier. Alle norske verdier og holdninger er dødt i Norge. Snakker du til en ung person ute i gaten på byen på en bar. Så blir det fuck you og slåsskamp.

This is focked up! Se på denne videoen. Dette er altfor focked up. Barn er ikke lenger barn, men seksualiserte demoner: http://www.youtube.com/watch?v=H_bIdTug878

And this. GOD BLESS AMERICA. Norske jenter holder på sine amerikanske verdier og gjør alt for å se sin idol. Enten dette inkluderer sex, porno og lignende. De gjør alt.
http://www.youtube.com/watch?v=rl6NGOHtyPk

Jeg er etnisk norsk, men fordi jeg ikke liker Amerikansk kultur. Så konverterte jeg meg til Islam. Hvor vi har familie kultur, hvor mennesker respekterer hverandre. Jeg var tidligere kristen, men kristendommen i Norge dør ut. Og kristne norske mennesker er falske kristne. De holder ikke på sine kristne verdier.

http://www.youtube.com/watch?v=ZNbizSUBSUg

Jeg ønsker også Buddhister og alt annet kultur velkommen til Norge, men Amerikansk kultur. Det er ikke positivt og denne kulturen må dø ut. Russisk kultur er også positivt.

Jeg prøvde virkelig å gjenopplive Viking kulturen i Norge. Jeg kjøpte pil og bue fra Tyskland. Så lagde jeg en bue konkurranse for små barn fra barneskolen. Det var mange barn som kom for å lære seg og skyte pil med bue. Dette fantastiske sosiale samholdet ble avbrutt av politiet. Politiet tok buene og pilene mine fordi de sa at jeg ikke hadde tillatelse for å bruke dette våpenet i Norge. De sa også at jeg trente barn til å bli krigsmaskiner, men det eneste jeg prøvde å gjøre var å gjenopprette viking kulturen i Norge. Når staten ikke ville la meg gjenopprette den norske viking kulturen fikk jeg nok. Da konverte jeg meg til Islam og har aldri angret siden den gang.
« Last Edit: 29.07.14 at 10:50:00 by Jet » Logged
AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #29 on: 02.08.14 at 15:42:47 »

haha jet, her var det ikke lett å holde tunga rett I munnen smile Etter å ha lest første innlegget ditt var jeg overbevist om at du var en konvertitt til Islam, noe du også delte i andre innlegget smile

Dessverre blander du korta sammen til en evig stor røre. Jeg kan være enig i aspekter av hva du skriver, men samlet reduserer du en kompleksitet ned til noen få setninger - som ikke er utypisk for nyreligiøse.

AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #30 on: 02.08.14 at 15:46:07 »

Ser at noen med mye tyngde i TMA gjør god profil, og tanken som først dukket opp var: Hva ville Toxic ha sagt nå.

Han ville sagt at det ikke er tyngden i TMA som gjør de til gode utøvere, men tyngden i MMA. Dog er MMA i konstant endring (evolusjon) og man ser stadig nye teknikker fungere ettersom evolusjonsprosesser foregår. Det er en form for "arms race". Men foruten noen spin-kicks og front-kicks så er det et fundament som står den dag i dag. Heldigvis ser vi også at endel TMA utvikler seg fra de store "krigene" rundt årtusenskiftet smile
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #31 on: 04.08.14 at 12:56:02 »

La oss nyte dette lille utspringet av entusiasme, og se om vi får sparket igang et par tråder Tongue

Juggernaut Fight Group
VW
Forumavhengig

« Reply #32 on: 05.08.14 at 08:47:35 »

Hei Jet.
Hvor god kjennskap har du til Amerikansk kultur?
Har du vært i USA?

Ut fra hva du skriver virker det som du kun har et veldig overfladisk bilde av et lite aspekt av amerikansk kultur - det verste av amerikansk populærkultur. Det er det samme som å si at norsk kultur er campingferie med grilldress og Ole Ivars. Ikke så veldig nyansert.

Litt kunnskap og kritisk sans før du svelger anti-amerikansk propaganda hadde ikke vært så dumt.

Training is a process of recognizing and realizing, not imitating and accumulating - Sam Chin
Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #33 on: 05.08.14 at 18:30:43 »

Jeg vil takke Jet for underholdende innlegg, en av de rareste kulturanalysene jeg har sett og et heroisk forsøk på å gjeninnføre litt god, gammeldags vikingkultur blant norske barn! biggrin
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

« Reply #34 on: 11.08.14 at 08:47:54 »

Slutt å mas om facebook. Hvis dere gjør kampsport om til en facebookside, så mister dere meg iallefall. Sad

Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #35 on: 11.08.14 at 10:26:19 »

Slutt å mas om facebook. Hvis dere gjør kampsport om til en facebookside, så mister dere meg iallefall. Sad

Kampforum har også en egen facebookgruppe ( https://www.facebook.com/groups/2390106848/?fref=ts ), men den har ikke hatt noen poster siden 21.februar 2012. Det er allikevel relevant med facebook, ettersom det er der de fleste små debatter foregår.

At du velger å være ute facebook er jo et personlig valg - mens kampforum er ett nettverk. Kan ikke la være å mase om facebook, så lenge det er relevant for nettverket. Så om du faller bort, så er det ditt valg. Personlig mener jeg at det er et sært valg, ettersom du går glipp av mye viktig nettverk.

Du er allerede isolert nok, hvorfor isolere degselv enda mer?

Juggernaut Fight Group
Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #36 on: 11.08.14 at 18:46:47 »

Jeg hadde stor tro på at Facebook-baserte gruppediskusjoner skulle ta helt av, men deres gullalder later til å være over for en god stund siden. På mange måter synes jeg FB hadde et bedre design i 2007/2008 enn i dag, sånn for å spe på med litt generell alt var bedre før-floskling.

Når det gjelder Kampforum, skal jeg be et par gamle travere om å vurdere et comenback, for å se om det kan avstedkomme noen engasjerende eller provoserende tråder igjen, som forumet sårt trenger. : )
Mannen uten x
Veteran

« Reply #37 on: 12.08.14 at 14:43:21 »

Det jeg stusser på er at det ennå ikke har kommet en "eier" på banen. Hvorfor skal vi brukere jobbe for å holde liv i et prosjekt som eier ikke bryr seg om.

Er det ingen data-kyndige som kunne tenke seg å lage et nytt forum, der nødvendige endringer blir foretatt??

Mr. sexy!
Torkil Johnsen
Señor Svada
*
Veteran

« Reply #38 on: 13.08.14 at 07:40:32 »

Hei!

Denne diskusjonen har gått meg hus forbi, inntil perbl tipset meg pr mail.

Jeg er eier av domenet og betaler serverleia for Kampforum, så vet alle det. Hva inntekter angår, så er det noen små hundrelapper som tikker inn her nå og da. Stort sett så lite at det knapt dekker leia jeg betaler, tror jeg, har ikke sjekket på lang tid.

Det har vært flere ting oppe til diskusjon her nå, så la meg forsøke å svare på noen av dem:

Ja, aktiviteten har vært avtagende og ja, det har nok mye å gjøre med at jeg selv ikke har investert like mye tid og energi i Kampforum som tidligere. Utviklingsmessig har vi stått på stedet hvil i flere år, det er helt korrekt.

Jeg tror ikke Facebook-side. Twitter-konto og offisiell Instagram-hashtag nødvendigvis er løsningen på alt, men det kan absolutt være med på å dra opp aktivitetsnivået, forutsatt at det trekker trafikk inn til forumet og ikke omvent. Ja, Kampforum har FB-gruppe og Twitter-konto.

Hva typen aktivitet på forumet angår, så sleit vi en lang stund med å få folk til å kunne respektere hverandre gjensidig her inne. Kanskje var det feil av oss å forsøke å få til et gemyttelig forum? Spesielt i tiden hvor MMA tok litt av her til lands, så kom det inn mange på forumet som var veldig ensidig opptatt av å forklare hvordan andres tradisjonelle kampkunst var underlegen deres overlegne kampkunst. Og nei, det begrenset seg ikke til MMA-utøvere. Og før jeg starter en flamewar av dimensjoner: Jeg har trent både taekwon-do, karate, shootfighting og krav maga selv, så jeg tillater meg å snakke fritt. Denne tiden var det i alle fall ofte bråk på forumet, enten fra folk som følte at andre tråkket på dem selv og deres stilart/livsstil, eller fra folk som ikke fattet hvorfor de ble bedt om å være mindre konfliktsøkende og forsøke å diskutere i siviliserte former. Tror vi mistet mange medlemmer her, både fra den ene og den andre leiren.

Aktivitetsnivået forøvrig kan jeg bare spekulere i. Mangel på oppgraderinger, sovet i timen, ikke mobilvennlig osv. Kanskje er aktivitetsnivået i kampsportnorge dalende generelt, hva vet jeg? Uansett så er dette fortsatt et av de større kampsportnettstedene i landet, og vi har veldig gode muligheter til å blåse liv i dette igjen, hvis vi vil.

Det som burde vært gjort her, rent teknisk:

- Forumsoftwaren burde vært byttet ut eller oppgradert.
- Publiseringsløsningen med aktivitetskalenderen burde vært byttet ut.
- Klubbkartet burde vært revitalisert.

Ellers så har verden gått en del videre siden denne løsningen ble laget, og det finnes nå helt andre muligheter rent teknisk som burde kunne utnyttes bedre. F.eks. innlogging/registrering med eksisterende Facebook/Twitter/Google+-konto gjør det enklere å delta på forumet og øker potensielt også aktiviteten på sosiale medier.

Det er ikke slik at vi må ta tak i alle ting samtidig. Det er også fullt mulig å starte på scratch med forumet, med det viktigste av basisfunksjonalitet, og så legge til mer funksjonalitet etterhvert. Jeg tror også vi overlever uten aktivitetskalender og klubbkart i noen måneder imens utviklingen foregår.

Jeg er svært åpen for å invitere inn flere på eiersiden. Er det f.eks. noen her som har erfaring med PHP/Laravel, og har lyst til å få dette forumet opp til nye høyder, så er det bare å melde seg smile

Ellers vil jeg takke de som har deltatt i diskusjonen så langt. Det gir meg litt av gnisten tilbake å se at det er folk som ønsker å holde liv i dette fortsatt.

Torkil Johnsen
Ryan
Gammel ørn

« Reply #39 on: 15.08.14 at 22:02:36 »

Ellers vil jeg takke de som har deltatt i diskusjonen så langt. Det gir meg litt av gnisten tilbake å se at det er folk som ønsker å holde liv i dette fortsatt.

That's the spirit!   smile

Advanced level means perfecting simplicity.

Peace is not the absence of conflict. It is the mastery of conflict.
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

« Reply #40 on: 19.08.14 at 01:06:55 »

At du velger å være ute facebook er jo et personlig valg - mens kampforum er ett nettverk. Kan ikke la være å mase om facebook, så lenge det er relevant for nettverket. Så om du faller bort, så er det ditt valg. Personlig mener jeg at det er et sært valg, ettersom du går glipp av mye viktig nettverk.

Du er allerede isolert nok, hvorfor isolere degselv enda mer?

Hoho.  Roll Eyes

Men torkil og gutta: OM dere går facebook veien, så vil det vel uansett være mulig å fortsette å skrive / lese uten å være logget på facebook? eller?   boxing

Torkil Johnsen
Señor Svada
*
Veteran

« Reply #41 on: 19.08.14 at 07:38:41 »

Facebook-konto vil nok ikke bli et krav nei. Heller et tilvalg, eller ekstra innloggingsmulighet.
« Last Edit: 19.08.14 at 12:30:31 by Torkil Johnsen » Logged

Torkil Johnsen
perbl
Überauthoratha
*
Veteran

Advarsel, klemfare!
« Reply #42 on: 19.08.14 at 12:28:15 »

Enig i det, tjenester som krever FB er jeg skeptisk til, sjøl om jeg bruker FB litt for mye i perioder.

Per B. Løvsletten
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #43 on: 19.08.14 at 16:03:10 »

Tror folk misforstår her... Det er vel ingen som mener at FB skal kreves? At det inkluderes, og at man lærer av funksjonaliteten derimot...

Juggernaut Fight Group
Addey
Mr. Nice Guy :)
*
Veteran

It's okay - he's in a happy place now.
« Reply #44 on: 26.08.14 at 12:33:17 »

En kjapp titt på innleggshistorikken viser ett innlegg annenhver dag eller så i snitt... For min egen del så går det til tider lang tid mellom hver gang jeg er innom. Har sikkert litt å gjøre med at jeg ikke har trent kampsport på tre år eller så (siden minsten ble født, da ble det brått stopp gitt...), men også litt med at det ikke er veldig mye futt i diskusjonene lenger. Det er ikke til å stikke under en stol at mange av oss er noen jævler på å diskutere og kverulere, og når alle er enige, så er det rett og slett ikke noe gøy å diskutere lenger  shock Kanskje for mange av oss gamle travere har blitt nettopp det: gamle. Og dermed mer føyelige og mindre påståelige.

Og for min egen del kan jeg i hvert fall si at facebook ikke ville gjort noe som helst for å få meg mer inn på kf. Jeg har, som det har blitt bemerket her tidligere, heller tro på at det kan virke motsatt vei, at ting da fjernes fra forumet i stedet, noe jeg har sett på andre fora jeg er innom.

Torkil Johnsen
Señor Svada
*
Veteran

« Reply #45 on: 26.08.14 at 13:05:46 »

Haha, det er sant! Forumet har bare godt av litt opphetet debatt av og til Wink

Torkil Johnsen
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

« Reply #46 on: 26.08.14 at 17:04:01 »

Litt sent for dere å plutselig skjønne det nå. All den sensuren skremte vekk de fleste som hadde noe å diskutere. smile

Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #47 on: 26.08.14 at 17:47:48 »

Det bør ikke være for mye bedt at man a) ordlegger seg nogenlunde saklig, b) skiller mellom ball og spiller, og c) aksepterer at noen liker epler, andre liker appelsiner. Noen folk har funnet andre forum hvor folk er enige med dem, andre folk klarer man seg uten.

At "Facebookmikrotrådene" har tatt mange av debattene som kanskje kunne vært her inne, er det ingen tvil om. Alle små og store grupper har egne FB grupper. Noen åpen, noen lukket/hemmelige. Der skjer mye av utvekslingen som tidligere skjedde her inne.

Juggernaut Fight Group
mrlee
*
Veteran

Elvis has left the building.....
« Reply #48 on: 27.08.14 at 06:16:13 »

Jeg har jo deltatt i mang en heftig diskusjon her opp igjennom årene, og det var lenge moro det, men etter hvert så tok diskusjonene mer og mer preg av personangrep og latterliggjøring, og da er det ikke noe "moro" noe mer. Så lenge folk evner å oppføre seg, og skiller sak og person, så er det nok flere av oss som sikkert vil komme tilbake til forumet igjen.

Torkil Johnsen
Señor Svada
*
Veteran

« Reply #49 on: 27.08.14 at 08:21:40 »

@Frode: Det gikk over alle støvleskaft her en stund, det tror jeg vi kan være enige om. Personlig ville jeg gjort det samme igjen. På den andre siden kunne det vært en interessant øvelse å se hva et totalt frislipp ville endt opp i. Og i hvilken grad kan Kampforum holdes ansvarlig for at én person f.eks. publiserer injurierende informasjon om en annen på kampforum.no?

Innlogging med Facebook har den fordelen at de aller fleste da opererer under sitt eget navn. Da er terskelen ofte litt høyere for hvor trollete man tør å være har jeg inntrykk av.

Torkil Johnsen
Addey
Mr. Nice Guy :)
*
Veteran

It's okay - he's in a happy place now.
« Reply #50 on: 27.08.14 at 19:30:30 »

Akkurat det er jeg ikke så sikker på... Ser mye idioti som posten under fullt navn andre steder, så det kan kanskje hjelpe bittelitt, men de som virkelig vil slenge med leppa gjør det uansett. Og blir det pliktig facebookinnlogging her så blir i hvert fall jeg borte for godt, da jeg ikke har til intensjon å opprette noen tryneprofil. Og siden jeg har skrevet her med fullt navn i signaturen så lenge jeg kan huske er det ikke derfor, bare en generell dislike av Facebook smile

Er ellers helt enig i at opphetede diskusjoner er gøy, men at personangrep bør holdes langt unna. Av en eller annen grunn (sikkert fordi det er enklere å ta mannen enn å komme opp med gode og gjennomtenkte argumenter...) viser det seg ofte vanskelig når ting varmer seg opp. Og ofte var det også de samme menneskene som gang på gang måtte ty til nettopp personangrep.

MikkelRev
Gammel ørn

« Reply #51 on: 07.09.14 at 15:22:50 »

Jeg er svært åpen for å invitere inn flere på eiersiden. Er det f.eks. noen her som har erfaring med PHP/Laravel, og har lyst til å få dette forumet opp til nye høyder, så er det bare å melde seg smile
Jeg har begynt å leke meg litt med Laravel og PostgreSQL. Snakkes om noen måneder smile

-----------
kanoner
*
Forummedlem

« Reply #52 on: 08.09.14 at 17:18:47 »

Jeg er en av de som er innom en sjelden gang (eller oftere når det er litt liv). Det er sikkert flere som meg som leser mer enn vi bidrar.

Litt av grunnen til at jeg ikke deltar så mye i selve kampsportdiskusjonene var at jeg følte tradisjonell karate (jka shotokan for min del), fikk mye pepper jeg mente var feil. Det var her jeg hadde lyst å bidra, men det var ikke så mange diskusjoner om det.

Det er alikevel kjekt å lese generelle diskusjoner her inne.

Torkil Johnsen
Señor Svada
*
Veteran

« Reply #53 on: 08.09.14 at 17:26:13 »

På et tidspunkt så blir dette med stilartskritikken litt slitsomt ja smile Litt som om en tennisspiller skulle kritisere badminton for at nettet er for høyt eller racketene for puslete. Noen holder bare på med badminton fordi de synes det er gøy og en grei måte å få rørt seg litt på.

Torkil Johnsen
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

« Reply #54 on: 09.09.14 at 05:23:12 »

et kampsport forum uten stilartdiskusjon.. hehe vel jeg har litt problemer meg å skjønne poenget med det. smile

Torkil Johnsen
Señor Svada
*
Veteran

« Reply #55 on: 09.09.14 at 07:29:12 »

Helt enig. Diskusjon og kritikk er to forskjellige ting dog. Noen holder på med håndball, noen holder på med fotball, men noen vil alltid ønske å starte diskusjonen med å si at "håndball er hands", det er vel ingen vei utenom akkurat det Wink

Torkil Johnsen
slemmo
Forumavhengig

yoyo
« Reply #56 on: 12.09.14 at 09:55:21 »

Nå er det bare tilfeldig at jeg ramlet innom her igjen siden jeg ikke har tid til å drive med kampsport lenger, men jeg er med å driver et stort norsk forum, som går så det suser, på tross av forumsoftware som ikke har blitt oppdatert på 6-7 år, og heller ingen facebookintegrasjon e.l.
Nå er det forøvrig en del modernisering nært forestående, men ikke fordi vi mister brukere. Det er nå over 20000 registrert og vi har et solid sekssifret antall treff i mnd. Hvorfor det går bra tror jeg mye er at det er en gruppe dedikerte mennesker med variert bakgrunn som driver og moderer forumet, og brukerene er fornøyd med graden av moderering. Som på de fleste andre forum så kommer det nye brukere og spør om de samme gamle tingene, men sånn er det med alle forumer. men det tillates ikke personangrep, utdriting, eller andre ting som gjør stemningen utrivelig.

Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #57 on: 19.05.15 at 19:14:29 »

Det er -- på sett og vis -- på tide å poste her igjen -- da forumet fortsatt bærer preg av å være døende! Jeg har lest noen gamle, klassiske tråder her i det siste. Selv om en vanskelig kan motsi at folkeskikk er en dygd, er det heller ingen tvil om at fora som dette trenger litt krass polemikk og tempererte diskusjoner -- slik folk som Johnny Kristiansen var pionerer for her i gamle dager. Én tenkelig løsning -- som verken er ny eller min egen -- kan være å flytte tråder som "sporer" av til underfora hvor det er stor takhøyde.

Når man er inne på struktur og underfora, er det også kanskje en idé å omstrukturere kampforum ganske betraktelig. Selv om jeg håper at aktiviteten tar seg opp igjen, har jeg f. eks vanskelig for å tro at det vil være et behov for både "Selvforsvar", "RBSD" og "Krav Maga" som adskilte fora her med det første, for å ta ett av flere mulige eksempler ...
Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #58 on: 22.01.16 at 10:08:04 »

Det ser neimen ikke ut til at den døende trenden snus, beklageligvis.
Har noen fått noen nye og fikse ideer siden sist? smile
Noshow
*
Forummedlem

« Reply #59 on: 26.01.16 at 23:14:55 »

Helt unngåelig. Nå er det E-sport som gjelder. Elektronikk er det populære. Til og med sport som fotball og basketball dør ut i den moderne verden. At skolen skal satse på profesjonelle videogamere. DEt sier vel litt om sitt biggrin http://www.ba.no/skole/sport/utdanning/satser-pa-dataspill-i-skolen/s/5-8-262010

Jeg hater å si dette, men det nærmeste dere kommer til kampsport i dagens samfunn er videospill.
https://www.youtube.com/watch?v=QGznuouIdnU

Jeg er veldig bekymret fordi man kan ikke lese seg fram til kampkunst. Man må utøve kampkunst.
Å omgjøre kampkunst til teori fungerer ikke Sad
Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #60 on: 26.01.16 at 23:22:24 »

Du beriker i hvert fall forumet med litt sårt tiltrengt underholdning, Noshow -- det skal du sannelig ha! smile
Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #61 on: 22.05.16 at 09:21:51 »

Det virker kanskje meningsløst å poste i denne tråden igjen, men det ser jo ikke akkurat lyst ut med tanke på aktivitet eller strukturelle endringer her.

Spørsmålet blir nå uansett:
Hvor diskuterer folk kampsport og selvforsvar for tiden?
Lillegutt79
Forumavhengig

« Reply #62 on: 23.05.16 at 07:09:10 »

Dette forum:   rip_1

ballwall

"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Muhammad Ali
perbl
Überauthoratha
*
Veteran

Advarsel, klemfare!
« Reply #63 on: 03.06.16 at 10:02:02 »

For egen del må jeg vel innrømme at kampsportdiskusjon har dabba litt av iom at jeg kun sporadisk trener kampsportrelaterte ting for tida.

Men det generelle inntrykket er vel at det er få "lokale" forum som har særlig til aktivitet for tida, og det som diskuteres har vel flytta litt plattform over til sosiale medier etc etterhvert.

I tillegg har jeg litt inntrykk av at endel ting har begynt å bli litt ferdigsnakka, hvertfall her inne smile .

Per B. Løvsletten
Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #64 on: 04.06.16 at 21:57:10 »

Ja, en ser jo nok av kampsportdiskusjoner på fjesboka, men da gjerne av typen  flyktige ordvekslinger knyttet til statusoppdateringer og lignende. Synes ikke det er noe fullverdig substitutt for et klassisk nettforum (som dette), men så blir jeg da også tidvis for å være både nostalgisk og utviklingsfiendtlig på en rekke områder. 😎
Pages: 1 2 3 4 5 [All] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Diverse (Moderators: Johannes Ibel, Agandhjin)  |  Topic: Er dette et døende forum? « previous next »
Jump to:  

Social sharing