Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
24.05.18 at 22:40:01

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Diverse (Moderators: Johannes Ibel, Agandhjin)  |  Topic: Er dette et døende forum? 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 2 [3] 4 5  All Go Down Print

Er dette et døende forum?

AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #30 on: 02.08.14 at 15:46:07 »

Ser at noen med mye tyngde i TMA gjør god profil, og tanken som først dukket opp var: Hva ville Toxic ha sagt nå.

Han ville sagt at det ikke er tyngden i TMA som gjør de til gode utøvere, men tyngden i MMA. Dog er MMA i konstant endring (evolusjon) og man ser stadig nye teknikker fungere ettersom evolusjonsprosesser foregår. Det er en form for "arms race". Men foruten noen spin-kicks og front-kicks så er det et fundament som står den dag i dag. Heldigvis ser vi også at endel TMA utvikler seg fra de store "krigene" rundt årtusenskiftet smile
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #31 on: 04.08.14 at 12:56:02 »

La oss nyte dette lille utspringet av entusiasme, og se om vi får sparket igang et par tråder Tongue

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
VW
Forumavhengig

« Reply #32 on: 05.08.14 at 08:47:35 »

Hei Jet.
Hvor god kjennskap har du til Amerikansk kultur?
Har du vært i USA?

Ut fra hva du skriver virker det som du kun har et veldig overfladisk bilde av et lite aspekt av amerikansk kultur - det verste av amerikansk populærkultur. Det er det samme som å si at norsk kultur er campingferie med grilldress og Ole Ivars. Ikke så veldig nyansert.

Litt kunnskap og kritisk sans før du svelger anti-amerikansk propaganda hadde ikke vært så dumt.

Training is a process of recognizing and realizing, not imitating and accumulating - Sam Chin
Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #33 on: 05.08.14 at 18:30:43 »

Jeg vil takke Jet for underholdende innlegg, en av de rareste kulturanalysene jeg har sett og et heroisk forsøk på å gjeninnføre litt god, gammeldags vikingkultur blant norske barn! biggrin
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

Practice makes perfect only if u practice perfect.
« Reply #34 on: 11.08.14 at 08:47:54 »

Slutt å mas om facebook. Hvis dere gjør kampsport om til en facebookside, så mister dere meg iallefall. Sad

Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #35 on: 11.08.14 at 10:26:19 »

Slutt å mas om facebook. Hvis dere gjør kampsport om til en facebookside, så mister dere meg iallefall. Sad

Kampforum har også en egen facebookgruppe ( https://www.facebook.com/groups/2390106848/?fref=ts ), men den har ikke hatt noen poster siden 21.februar 2012. Det er allikevel relevant med facebook, ettersom det er der de fleste små debatter foregår.

At du velger å være ute facebook er jo et personlig valg - mens kampforum er ett nettverk. Kan ikke la være å mase om facebook, så lenge det er relevant for nettverket. Så om du faller bort, så er det ditt valg. Personlig mener jeg at det er et sært valg, ettersom du går glipp av mye viktig nettverk.

Du er allerede isolert nok, hvorfor isolere degselv enda mer?

Juggernaut Fight Group
Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #36 on: 11.08.14 at 18:46:47 »

Jeg hadde stor tro på at Facebook-baserte gruppediskusjoner skulle ta helt av, men deres gullalder later til å være over for en god stund siden. På mange måter synes jeg FB hadde et bedre design i 2007/2008 enn i dag, sånn for å spe på med litt generell alt var bedre før-floskling.

Når det gjelder Kampforum, skal jeg be et par gamle travere om å vurdere et comenback, for å se om det kan avstedkomme noen engasjerende eller provoserende tråder igjen, som forumet sårt trenger. : )
Mannen uten x
Veteran

« Reply #37 on: 12.08.14 at 14:43:21 »

Det jeg stusser på er at det ennå ikke har kommet en "eier" på banen. Hvorfor skal vi brukere jobbe for å holde liv i et prosjekt som eier ikke bryr seg om.

Er det ingen data-kyndige som kunne tenke seg å lage et nytt forum, der nødvendige endringer blir foretatt??

Mr. sexy!
Torkil Johnsen
Señor Svada
*
Veteran

« Reply #38 on: 13.08.14 at 07:40:32 »

Hei!

Denne diskusjonen har gått meg hus forbi, inntil perbl tipset meg pr mail.

Jeg er eier av domenet og betaler serverleia for Kampforum, så vet alle det. Hva inntekter angår, så er det noen små hundrelapper som tikker inn her nå og da. Stort sett så lite at det knapt dekker leia jeg betaler, tror jeg, har ikke sjekket på lang tid.

Det har vært flere ting oppe til diskusjon her nå, så la meg forsøke å svare på noen av dem:

Ja, aktiviteten har vært avtagende og ja, det har nok mye å gjøre med at jeg selv ikke har investert like mye tid og energi i Kampforum som tidligere. Utviklingsmessig har vi stått på stedet hvil i flere år, det er helt korrekt.

Jeg tror ikke Facebook-side. Twitter-konto og offisiell Instagram-hashtag nødvendigvis er løsningen på alt, men det kan absolutt være med på å dra opp aktivitetsnivået, forutsatt at det trekker trafikk inn til forumet og ikke omvent. Ja, Kampforum har FB-gruppe og Twitter-konto.

Hva typen aktivitet på forumet angår, så sleit vi en lang stund med å få folk til å kunne respektere hverandre gjensidig her inne. Kanskje var det feil av oss å forsøke å få til et gemyttelig forum? Spesielt i tiden hvor MMA tok litt av her til lands, så kom det inn mange på forumet som var veldig ensidig opptatt av å forklare hvordan andres tradisjonelle kampkunst var underlegen deres overlegne kampkunst. Og nei, det begrenset seg ikke til MMA-utøvere. Og før jeg starter en flamewar av dimensjoner: Jeg har trent både taekwon-do, karate, shootfighting og krav maga selv, så jeg tillater meg å snakke fritt. Denne tiden var det i alle fall ofte bråk på forumet, enten fra folk som følte at andre tråkket på dem selv og deres stilart/livsstil, eller fra folk som ikke fattet hvorfor de ble bedt om å være mindre konfliktsøkende og forsøke å diskutere i siviliserte former. Tror vi mistet mange medlemmer her, både fra den ene og den andre leiren.

Aktivitetsnivået forøvrig kan jeg bare spekulere i. Mangel på oppgraderinger, sovet i timen, ikke mobilvennlig osv. Kanskje er aktivitetsnivået i kampsportnorge dalende generelt, hva vet jeg? Uansett så er dette fortsatt et av de større kampsportnettstedene i landet, og vi har veldig gode muligheter til å blåse liv i dette igjen, hvis vi vil.

Det som burde vært gjort her, rent teknisk:

- Forumsoftwaren burde vært byttet ut eller oppgradert.
- Publiseringsløsningen med aktivitetskalenderen burde vært byttet ut.
- Klubbkartet burde vært revitalisert.

Ellers så har verden gått en del videre siden denne løsningen ble laget, og det finnes nå helt andre muligheter rent teknisk som burde kunne utnyttes bedre. F.eks. innlogging/registrering med eksisterende Facebook/Twitter/Google+-konto gjør det enklere å delta på forumet og øker potensielt også aktiviteten på sosiale medier.

Det er ikke slik at vi må ta tak i alle ting samtidig. Det er også fullt mulig å starte på scratch med forumet, med det viktigste av basisfunksjonalitet, og så legge til mer funksjonalitet etterhvert. Jeg tror også vi overlever uten aktivitetskalender og klubbkart i noen måneder imens utviklingen foregår.

Jeg er svært åpen for å invitere inn flere på eiersiden. Er det f.eks. noen her som har erfaring med PHP/Laravel, og har lyst til å få dette forumet opp til nye høyder, så er det bare å melde seg smile

Ellers vil jeg takke de som har deltatt i diskusjonen så langt. Det gir meg litt av gnisten tilbake å se at det er folk som ønsker å holde liv i dette fortsatt.

Torkil Johnsen
Ryan
Gammel ørn

« Reply #39 on: 15.08.14 at 22:02:36 »

Ellers vil jeg takke de som har deltatt i diskusjonen så langt. Det gir meg litt av gnisten tilbake å se at det er folk som ønsker å holde liv i dette fortsatt.

That's the spirit!   smile

Advanced level means perfecting simplicity.

Peace is not the absence of conflict. It is the mastery of conflict.
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

Practice makes perfect only if u practice perfect.
« Reply #40 on: 19.08.14 at 01:06:55 »

At du velger å være ute facebook er jo et personlig valg - mens kampforum er ett nettverk. Kan ikke la være å mase om facebook, så lenge det er relevant for nettverket. Så om du faller bort, så er det ditt valg. Personlig mener jeg at det er et sært valg, ettersom du går glipp av mye viktig nettverk.

Du er allerede isolert nok, hvorfor isolere degselv enda mer?

Hoho.  Roll Eyes

Men torkil og gutta: OM dere går facebook veien, så vil det vel uansett være mulig å fortsette å skrive / lese uten å være logget på facebook? eller?   boxing

Torkil Johnsen
Señor Svada
*
Veteran

« Reply #41 on: 19.08.14 at 07:38:41 »

Facebook-konto vil nok ikke bli et krav nei. Heller et tilvalg, eller ekstra innloggingsmulighet.
« Last Edit: 19.08.14 at 12:30:31 by Torkil Johnsen » Logged

Torkil Johnsen
perbl
Überauthoratha
*
Veteran

Advarsel, klemfare!
« Reply #42 on: 19.08.14 at 12:28:15 »

Enig i det, tjenester som krever FB er jeg skeptisk til, sjøl om jeg bruker FB litt for mye i perioder.

Per B. Løvsletten
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #43 on: 19.08.14 at 16:03:10 »

Tror folk misforstår her... Det er vel ingen som mener at FB skal kreves? At det inkluderes, og at man lærer av funksjonaliteten derimot...

Juggernaut Fight Group
Addey
Mr. Nice Guy :)
*
Veteran

It's okay - he's in a happy place now.
« Reply #44 on: 26.08.14 at 12:33:17 »

En kjapp titt på innleggshistorikken viser ett innlegg annenhver dag eller så i snitt... For min egen del så går det til tider lang tid mellom hver gang jeg er innom. Har sikkert litt å gjøre med at jeg ikke har trent kampsport på tre år eller så (siden minsten ble født, da ble det brått stopp gitt...), men også litt med at det ikke er veldig mye futt i diskusjonene lenger. Det er ikke til å stikke under en stol at mange av oss er noen jævler på å diskutere og kverulere, og når alle er enige, så er det rett og slett ikke noe gøy å diskutere lenger  shock Kanskje for mange av oss gamle travere har blitt nettopp det: gamle. Og dermed mer føyelige og mindre påståelige.

Og for min egen del kan jeg i hvert fall si at facebook ikke ville gjort noe som helst for å få meg mer inn på kf. Jeg har, som det har blitt bemerket her tidligere, heller tro på at det kan virke motsatt vei, at ting da fjernes fra forumet i stedet, noe jeg har sett på andre fora jeg er innom.

Pages: 1 2 [3] 4 5  All Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Diverse (Moderators: Johannes Ibel, Agandhjin)  |  Topic: Er dette et døende forum? « previous next »
Jump to:  

Social sharing