Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
20.05.18 at 22:14:19

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Diverse (Moderators: Johannes Ibel, Agandhjin)  |  Topic: Er dette et døende forum? 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 2 3 [4] 5  All Go Down Print

Er dette et døende forum?

Torkil Johnsen
Señor Svada
*
Veteran

« Reply #45 on: 26.08.14 at 13:05:46 »

Haha, det er sant! Forumet har bare godt av litt opphetet debatt av og til Wink

Torkil Johnsen
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

Practice makes perfect only if u practice perfect.
« Reply #46 on: 26.08.14 at 17:04:01 »

Litt sent for dere å plutselig skjønne det nå. All den sensuren skremte vekk de fleste som hadde noe å diskutere. smile

Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #47 on: 26.08.14 at 17:47:48 »

Det bør ikke være for mye bedt at man a) ordlegger seg nogenlunde saklig, b) skiller mellom ball og spiller, og c) aksepterer at noen liker epler, andre liker appelsiner. Noen folk har funnet andre forum hvor folk er enige med dem, andre folk klarer man seg uten.

At "Facebookmikrotrådene" har tatt mange av debattene som kanskje kunne vært her inne, er det ingen tvil om. Alle små og store grupper har egne FB grupper. Noen åpen, noen lukket/hemmelige. Der skjer mye av utvekslingen som tidligere skjedde her inne.

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
mrlee
*
Veteran

Elvis has left the building.....
« Reply #48 on: 27.08.14 at 06:16:13 »

Jeg har jo deltatt i mang en heftig diskusjon her opp igjennom årene, og det var lenge moro det, men etter hvert så tok diskusjonene mer og mer preg av personangrep og latterliggjøring, og da er det ikke noe "moro" noe mer. Så lenge folk evner å oppføre seg, og skiller sak og person, så er det nok flere av oss som sikkert vil komme tilbake til forumet igjen.

Torkil Johnsen
Señor Svada
*
Veteran

« Reply #49 on: 27.08.14 at 08:21:40 »

@Frode: Det gikk over alle støvleskaft her en stund, det tror jeg vi kan være enige om. Personlig ville jeg gjort det samme igjen. På den andre siden kunne det vært en interessant øvelse å se hva et totalt frislipp ville endt opp i. Og i hvilken grad kan Kampforum holdes ansvarlig for at én person f.eks. publiserer injurierende informasjon om en annen på kampforum.no?

Innlogging med Facebook har den fordelen at de aller fleste da opererer under sitt eget navn. Da er terskelen ofte litt høyere for hvor trollete man tør å være har jeg inntrykk av.

Torkil Johnsen
Addey
Mr. Nice Guy :)
*
Veteran

It's okay - he's in a happy place now.
« Reply #50 on: 27.08.14 at 19:30:30 »

Akkurat det er jeg ikke så sikker på... Ser mye idioti som posten under fullt navn andre steder, så det kan kanskje hjelpe bittelitt, men de som virkelig vil slenge med leppa gjør det uansett. Og blir det pliktig facebookinnlogging her så blir i hvert fall jeg borte for godt, da jeg ikke har til intensjon å opprette noen tryneprofil. Og siden jeg har skrevet her med fullt navn i signaturen så lenge jeg kan huske er det ikke derfor, bare en generell dislike av Facebook smile

Er ellers helt enig i at opphetede diskusjoner er gøy, men at personangrep bør holdes langt unna. Av en eller annen grunn (sikkert fordi det er enklere å ta mannen enn å komme opp med gode og gjennomtenkte argumenter...) viser det seg ofte vanskelig når ting varmer seg opp. Og ofte var det også de samme menneskene som gang på gang måtte ty til nettopp personangrep.

MikkelRev
Gammel ørn

« Reply #51 on: 07.09.14 at 15:22:50 »

Jeg er svært åpen for å invitere inn flere på eiersiden. Er det f.eks. noen her som har erfaring med PHP/Laravel, og har lyst til å få dette forumet opp til nye høyder, så er det bare å melde seg smile
Jeg har begynt å leke meg litt med Laravel og PostgreSQL. Snakkes om noen måneder smile

Q.: ITF New Zealand, claimed that you signed their guest book on their web-site. Did you?

General Choi: What is a web-site?
-----------
http://www.underskrift.no/vis.asp?kampanje=2253
kanoner
*
Forummedlem

« Reply #52 on: 08.09.14 at 17:18:47 »

Jeg er en av de som er innom en sjelden gang (eller oftere når det er litt liv). Det er sikkert flere som meg som leser mer enn vi bidrar.

Litt av grunnen til at jeg ikke deltar så mye i selve kampsportdiskusjonene var at jeg følte tradisjonell karate (jka shotokan for min del), fikk mye pepper jeg mente var feil. Det var her jeg hadde lyst å bidra, men det var ikke så mange diskusjoner om det.

Det er alikevel kjekt å lese generelle diskusjoner her inne.

Torkil Johnsen
Señor Svada
*
Veteran

« Reply #53 on: 08.09.14 at 17:26:13 »

På et tidspunkt så blir dette med stilartskritikken litt slitsomt ja smile Litt som om en tennisspiller skulle kritisere badminton for at nettet er for høyt eller racketene for puslete. Noen holder bare på med badminton fordi de synes det er gøy og en grei måte å få rørt seg litt på.

Torkil Johnsen
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

Practice makes perfect only if u practice perfect.
« Reply #54 on: 09.09.14 at 05:23:12 »

et kampsport forum uten stilartdiskusjon.. hehe vel jeg har litt problemer meg å skjønne poenget med det. smile

Torkil Johnsen
Señor Svada
*
Veteran

« Reply #55 on: 09.09.14 at 07:29:12 »

Helt enig. Diskusjon og kritikk er to forskjellige ting dog. Noen holder på med håndball, noen holder på med fotball, men noen vil alltid ønske å starte diskusjonen med å si at "håndball er hands", det er vel ingen vei utenom akkurat det Wink

Torkil Johnsen
slemmo
Forumavhengig

yoyo
« Reply #56 on: 12.09.14 at 09:55:21 »

Nå er det bare tilfeldig at jeg ramlet innom her igjen siden jeg ikke har tid til å drive med kampsport lenger, men jeg er med å driver et stort norsk forum, som går så det suser, på tross av forumsoftware som ikke har blitt oppdatert på 6-7 år, og heller ingen facebookintegrasjon e.l.
Nå er det forøvrig en del modernisering nært forestående, men ikke fordi vi mister brukere. Det er nå over 20000 registrert og vi har et solid sekssifret antall treff i mnd. Hvorfor det går bra tror jeg mye er at det er en gruppe dedikerte mennesker med variert bakgrunn som driver og moderer forumet, og brukerene er fornøyd med graden av moderering. Som på de fleste andre forum så kommer det nye brukere og spør om de samme gamle tingene, men sånn er det med alle forumer. men det tillates ikke personangrep, utdriting, eller andre ting som gjør stemningen utrivelig.

Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #57 on: 19.05.15 at 19:14:29 »

Det er -- på sett og vis -- på tide å poste her igjen -- da forumet fortsatt bærer preg av å være døende! Jeg har lest noen gamle, klassiske tråder her i det siste. Selv om en vanskelig kan motsi at folkeskikk er en dygd, er det heller ingen tvil om at fora som dette trenger litt krass polemikk og tempererte diskusjoner -- slik folk som Johnny Kristiansen var pionerer for her i gamle dager. Én tenkelig løsning -- som verken er ny eller min egen -- kan være å flytte tråder som "sporer" av til underfora hvor det er stor takhøyde.

Når man er inne på struktur og underfora, er det også kanskje en idé å omstrukturere kampforum ganske betraktelig. Selv om jeg håper at aktiviteten tar seg opp igjen, har jeg f. eks vanskelig for å tro at det vil være et behov for både "Selvforsvar", "RBSD" og "Krav Maga" som adskilte fora her med det første, for å ta ett av flere mulige eksempler ...
Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #58 on: 22.01.16 at 10:08:04 »

Det ser neimen ikke ut til at den døende trenden snus, beklageligvis.
Har noen fått noen nye og fikse ideer siden sist? smile
Noshow
*
Forummedlem

« Reply #59 on: 26.01.16 at 23:14:55 »

Helt unngåelig. Nå er det E-sport som gjelder. Elektronikk er det populære. Til og med sport som fotball og basketball dør ut i den moderne verden. At skolen skal satse på profesjonelle videogamere. DEt sier vel litt om sitt biggrin http://www.ba.no/skole/sport/utdanning/satser-pa-dataspill-i-skolen/s/5-8-262010

Jeg hater å si dette, men det nærmeste dere kommer til kampsport i dagens samfunn er videospill.
https://www.youtube.com/watch?v=QGznuouIdnU

Jeg er veldig bekymret fordi man kan ikke lese seg fram til kampkunst. Man må utøve kampkunst.
Å omgjøre kampkunst til teori fungerer ikke Sad
Pages: 1 2 3 [4] 5  All Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Diverse (Moderators: Johannes Ibel, Agandhjin)  |  Topic: Er dette et døende forum? « previous next »
Jump to:  

Social sharing