Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
20.11.17 at 21:57:51

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert (Moderator: Tormod)  |  Topic: Å trene kampsport i utlandet (BJJ, Sambo, Kali m.m.) 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

Å trene kampsport i utlandet (BJJ, Sambo, Kali m.m.)

DragN
Gammel ørn

The future ain't what it used to be.
« on: 08.08.14 at 02:23:59 »

Hei

Jeg har vært borte fra kampsport en stund nå, og vil ha en kickstart for å komme tilbake. Samtidig trenger jeg å komme meg bort fra landet noen uker eller måneder for å ikke gå helt fra forstanden. Så, jeg vurderer sterkt å gjøre begge samtidig.

Jeg har ikke tatt endelig beslutning på hva jeg har lyst til å trene/hvor jeg vil dra, men jeg vil helst at det skal involvere grappling som, for eksempel, BJJ, Sambo og Judo. Til en viss grad tror jeg at jeg faktisk er litt likegyldig til hvilken stil det er. Så, noen forslag? Hvilke erfaringer har dere med å trene i utlandet?

I tillegg til at jeg snart skal reise uansett, er grunnen til at jeg vil "kickstarte" trening på nytt i utlandet er min erfaring med å begynne med ny kampsport i Norge. Når man begynner her, trener man som regel 2-3 ganger per uke, og kun 30-45 minutter er dedikert til teknikk per økt (resten går til oppvarming og styrketrening). Det er lite motiverende å lære en ny kampsport om jeg vet at det kommer, mest sannsynlig, å ta tre til fire år å kun lære bevegelsene. Jeg tror ikke dette kan gjøres på noen få måneder, men det bør være mulig å lære dette på under atten måneder. Noen kommentarer?
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #1 on: 09.08.14 at 09:14:23 »

Thailand, eller brasil...

Jeg planlegger å bruke noen uker/måneder i Thailand. Der finnes flere camper som har bra BJJ/Submission wrestling/MMA programmer i tillegg til sin Muay Thai. Tiger Muay Thai er et eksempel som ofte er nevnt. Noe dyrt, men allikevel bra.

Thailand er dessuten er billig sted å være, om man har nogenlunde fornutig pengevaner. Behagelig, hyggelig og knallgod mat. Jeg hadde en liten depresjon når jeg måtte reise derfra, og kom hjem til Norge igjen. Det er vel den eneste ulempen...

Brasil = BJJ. Dette er jo et must! Her kan andre sikkert komme med sine gode erfaringer selv. Jeg har fremdeles tilgode å være der. Mulig jeg bruker noen måneder der i høst, dersom jeg skal jobbe i Mexico.

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #2 on: 09.08.14 at 09:17:30 »

En annen løsning kan være å reiser til en kungfuskole i Kina. Her har Kim Gibson erfaring. Jeg har flere andre bekjente som har brukt flere måneder, opp til noen år, og fremdeles reiser tilbake for å trene Kung Fu. Dette er da den mer tradisjonelle biten, om det skulle være interessant.

Fikk ikke inntrykk av det, men greit å nevne i tråden - om andre skulle være interessert.

Juggernaut Fight Group
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

Practice makes perfect only if u practice perfect.
« Reply #3 on: 11.08.14 at 08:39:16 »

De beste MMA og Muay Thai hybrid gymmene i Thailand er vel:

- Phuket Top Team
- Tiger muay Thai / MMA phuket

- Superpro MMA/Muay Thai Koh Samui

- Legacy Gym Ubon

- Team Quest Chiang Mai

Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #4 on: 11.08.14 at 09:06:16 »

- Team Quest Chiang Mai
Jeg har en plan om å innom disse neste gang jeg er i Thailand.

Juggernaut Fight Group
DragN
Gammel ørn

« Reply #5 on: 11.08.14 at 21:51:49 »

At BJJ er fra Brasil og Kung-Fu er fra Kina er allmennkunnskap. Spørsmålet blir hvordan man finner en god/akseptabel gym. Jeg antar at det er nok folk som reiser ned dit for å trene, til at det er incentiv til å grunnlegge dårlige gym.

I tilfellet BJJ kan man muligens Google UFC, Pride o.l. for å finne treningssentrene til de som konkurrerte og konkurrerer der, men jeg antar samtidig at disse gymmene kommer til å være rådyre. Samtidig trenger jeg neppe veldig høy kvalitet.

Så, det er en strategi som er unødvendig dyr. Samtidig føler jeg at å gå fra gym til gym kommer til å være tidkrevende.
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #6 on: 11.08.14 at 22:14:56 »

Alternativt; Spørre bekjente som man stoler på vurderingsevnen til. Gjerne bli med noen ned.

Juggernaut Fight Group
DragN
Gammel ørn

« Reply #7 on: 18.08.14 at 01:28:48 »

Om jeg hadde hatt bekjente som driver med det jeg vil prøve nå, hadde jeg mest sannsynlig ikke postet noe her.

Om jeg ville drive med thaiboksing kunne jeg kontaktet min onkel, som er instruktør. Kung-fu, boksing og tae-kwon-do har jeg drevet med tidligere og kunne ha kontaktet de jeg trente med før.

Det alle disse stilene har til felles er at det er minimalt med grappling i dem. Derfor vil jeg prøve grappling.

Jeg vurderer å prøve Gracie Combatives i en by valgt av en algoritme. Vet noen av dere hvordan dette programmet er?
265lbsfist
*
Veteran

« Reply #8 on: 18.08.14 at 21:27:50 »

Combatives er ofte ikke veldig bra...

Sjekk ut connectionrio.com for Rio. Men noen måneders nybegynnerkurs er vel greit å få med seg først.

Er et mye høyere jevnt nivå i Brasil enn i Norden IMO. Her i landet er 80% på trening hvitbelter mens i Brasil er det gjerne et nivå på blått belte eller høyere. Det kan gjøre det veldig tøft å være helt fersk
AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #9 on: 19.08.14 at 14:29:16 »

Jeg har testet combatives. Det er et alternativ hvis ikke man har noe annet alternativ. Men det gir deg ikke så veldig mye grapplingkunnskap utover helt basic Gracie-selvforsvargrappling. For meg er GC først og fremst et prosjekt man kan begi seg ut på om man ikke kan, finner eller vil trene i en klubb av ulike årsaker. Det er jo ikke tilfelle for deg, og da ville jeg vurdert noe annet.

Om du finner en Gracie-klubb kan du jo hive deg med, og de som er linket til Gracie University har jo Combatives som sin første del av et pensum, men jeg tror jeg ville brukt tiden på noe annet om man har muligheten. Mitt forslag er å se på feks Budojake sine videoer, også kalt "Rolled up", der besøker han mange forskjellige instruktører, intervjuer dem om deres historie og filosofi og ruller med dem. Jeg har iallefall fått mange instruktører på "listen" etter å ha sett programmet.
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

« Reply #10 on: 20.08.14 at 01:11:30 »

- Team Quest Chiang Mai
Jeg har en plan om å innom disse neste gang jeg er i Thailand.

Jeg var innom gymmet en tur i 2013. Men jeg valgte å trene på Chay Yai istedet fordi de er bedre på den rene muay thai delen. Men lokalene til Team Quest var veldig kule. Spesielt den innendørse MMA rommet med svarte matter både på gulvet og opp mot veggene. De hadde også en god del crossfit lignende styrkestæsj liggende rundt omkring.

Det var tre amerikanere som var hovedtrenere der. De virket hyggelige og kunskapsrike.

Rodel
Forumavhengig

« Reply #11 on: 20.08.14 at 20:27:19 »

Hei.

Hvis du noen gang skal over til Filippinene for å trene FMA, Ønsker du å trening kombinert med ferie kan jeg gi deg kontakt info til dyktige instruktører som vil bruke tid på å lære deg deres system. Dette gjelder Manila og Cebu smile Hvis du ønsker.

Mabuhay Ang Eskrima Kali Arnis
Rodel
« Last Edit: 20.08.14 at 20:42:44 by Rodel » Logged

Listen then you will understand and through understanding you will become open minded and people who arent willing to be  taught in different ways will not learn anything...
sulim
Forumavhengig

VENI. VIDI. VICI.
« Reply #12 on: 27.08.14 at 00:12:14 »

Thailand, eller brasil...

Thailand er dessuten er billig sted å være, om man har nogenlunde fornutig pengevaner. Behagelig, hyggelig og knallgod mat. Jeg hadde en liten depresjon når jeg måtte reise derfra, og kom hjem til Norge igjen. Det er vel den eneste ulempen...

hadde lyst til å gjemme meg på flyet begge gangene jeg landet i Oslo fra Bangkok Sad depresjon deluxe..
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

« Reply #13 on: 02.09.14 at 09:14:22 »

Haha samme her. smile

Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert (Moderator: Tormod)  |  Topic: Å trene kampsport i utlandet (BJJ, Sambo, Kali m.m.) « previous next »
Jump to:  

Social sharing