Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
24.11.17 at 12:21:00

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Kung Fu & Wushu  |  Topic: Re: I Liq Chuan workshop med Sam Chin - Internal mechanisms of body movement (diskusjon rundt påstander) 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 [2]  All Go Down Print

Re: I Liq Chuan workshop med Sam Chin - Internal mechanisms of body movement (diskusjon rundt påstander)

AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #15 on: 03.12.14 at 20:03:59 »

Anders: Hva har dette med religion å gjøre? Saken er jo at du forkaster en stil og deres prinsipper uten en gang å kjenne det minste til den. Er ikke DET arrogant da begriper ikke jeg. Og for å forsvare deg, så blir vi andre påkastet "religionskortet". Dette er lavmål Anders.

Igjen synes jeg ikke du forholder deg til det jeg faktisk skriver, men prater på "siden". Jeg stiller meg kritisk til disse prinsippenes evne til å "ta deg til et nytt nivå" som fullkontaktsutøver. Det var utgangspunktet mitt; og så har diskusjonen gått videre derifra.

Og angående din definisjon av arroganse. Alle mennesker forkaster ting vi ikke har satt oss inn i  - hele tiden. Det gjelder også deg. Det betyr ikke at man er arrogant. For å sette det litt på spissen: Om noen forteller deg at det står et troll på taket i nabobyen, vil du trolig ikke reise dit i tro på at det faktisk står et troll der. Eller kanskje du hadde gjort det, men jeg  tror de aller fleste mennesker ville forkastet den påstanden uten å "sette seg inn i det".

Men du er vel en som feks kaller en lege arrogant for ikke å sette seg inn i de millioner av alternative metoder som finnes hver gang han blir presentert for en?

Poenget mitt er at bevisbyrden faller på den som kommer med ekstraordinære påstander. I dette tilfellet er det ikke meg.
VW
Forumavhengig

« Reply #16 on: 03.12.14 at 23:01:46 »

For dem som vil ha bevis:

https://www.facebook.com/events/297416677118602/?ref=ts&fref=ts

Training is a process of recognizing and realizing, not imitating and accumulating - Sam Chin
Nightwatch
*
Forummedlem

« Reply #17 on: 05.12.14 at 16:43:48 »

Jeg har brukt prinsippene både i nærkamp og MMA sparring etter to treninger med VW. Nå er ikke min fokus ensrettet mot konkurranser slik som Anders. Etter 15 år med kampsport så synes jeg det er en grei bruk av tiden i ny og ne.
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #18 on: 06.12.14 at 02:28:22 »

AndersBreiflabb: Jeg leser hva du skriver, og er ikke ueng - men jeg syntes du kverrulerer og fører saken din unødvendig opphengt i semantikk. Allikevel mener jeg at du er nødvendig før at 'den andre campen' skal utrede skikkelig om sine aktiviteter

Tongue

Min mening: Min begrensede erfaring med 'indre kampkunster' har gitt meg inntrykk av høyt fokus på sensitivitet. Dette bruker jeg særdeles mye i min grappling, endel i våpentrening og til dels i stående kamp. Dette er noe av det vanskeligste å lære 'fullkontaktkampsportutøvere', men særdeles nyttig når det er på plass.

Man kan kunne alle teknikkene, man kan forstå alle drillene/overganger/feller/kontrabevegelser, men når man ikke har timing og sensitivitet, så faller mye i grus når man sparrer. En BJJ blåbelte kan gjerne alle de samme bevegelsene som en BJJ brunbelte - men allikevel har de to helt forskjellige nivåer. Hovedforskjellen er timing og sensitivitet.

Dette er ikke noe som kan lett utvikles over en weekend, eller en bootcamp i de beste gymene i verden. Dette kommer over flere år med iherdig trening. Timing/sensitivitet er også forskjellig fra sport til sport (ex. judo vs bryting, kickboxing vs muay thai, etc).

De 'indre kampkunstene' har særdeles høy fokus på denne sensitiviteten. Jeg mener VW har rett i at 'de tar det til et nytt nivå. Om deres trening muligens korter ned den nødvendig investeringstiden for utvikling av praktisk sensititivet - mulig... Som 'agnostiker' så kan jeg ikke jeg bevise/motbevise - uten å virkelig investere tiden. Dessverre bor ikke jeg praktisk til for jevnlig trening, men VW er alltid velkommen hjem til meg slik at vi kan utveksle!

Dæven det har vært lenge siden jeg har hatt en slik 'rant'.
Tror jeg trengte det

Tongue

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #19 on: 06.12.14 at 02:30:52 »

Jeg har brukt prinsippene både i nærkamp og MMA sparring etter to treninger med VW. Nå er ikke min fokus ensrettet mot konkurranser slik som Anders. Etter 15 år med kampsport så synes jeg det er en grei bruk av tiden i ny og ne.

15 år? Er det ikke lenger enn det?
Det jo 18 år siden vi trente sammen i Molde, og da var du sortbelte.

Tongue

(Nå lurer folk inderlig på hvem du er )

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
Nightwatch
*
Forummedlem

« Reply #20 on: 13.12.14 at 01:39:00 »

Jeg begynte i januar 1999, så jeg tror du har rotet litt med årene smile
Pages: 1 [2]  All Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Kung Fu & Wushu  |  Topic: Re: I Liq Chuan workshop med Sam Chin - Internal mechanisms of body movement (diskusjon rundt påstander) « previous next »
Jump to:  

Social sharing