Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
21.11.17 at 15:02:26

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Karate (Moderator: Richard Haye)  |  Topic: Ny karatedrakt - Seishin drakt? 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

Ny karatedrakt - Seishin drakt?

Ole J. Hagen
Forumavhengig

« on: 17.02.15 at 10:02:12 »

Hei,

Jeg tenkte å kjøpe meg en ny karatedrakt igjen.
Fra før har jeg følgende drakter:
- 1 stykk Shiisaa Sempai
- 1 stykk Shureido TK-10
- 1 stykk Shureido NW-3
- 2 stykk av de gamle SBI Shotokan draktene.

Nå har jeg lyst på noe nytt. Jeg har sansen for de tyngste draktene, da jeg har kroppsbygning til å bære så tunge drakter.... boxing  boxing yawn

Har noen erfaringer med denne drakta: http://www.seishin-international.com/products/seishin-gi
Hadde vært artig å prøve ut Tokaido også.

Yess, det er ei stund siden sist jeg posta en melding på forumet ja. ;-)

Ole

Ole J. Hagen
Karate og kobujutsu
http://kampforum.no/forum/index.php/topic,29.msg71884.html#msg71884

Even monkeys fall from tree....
Svensei
Gammel ørn

« Reply #1 on: 26.04.15 at 22:46:54 »

Får vel bidra til å holde aktiviteten oppe her på forumet!

Jeg kjøpte Seishin med en gang det gikk an å bestille den. Måtte jo prøve!

Veldig fornøyd med passform. Jeg er 188, bestilte 190 cm. Liker du tunge drakter, så blir dette feil. Føles lett og behagelig å ha på.

Og så litt kritikk:
- stoffet virker litt nuppete etter bare et par vask. men det kan jo være min feil...
- drakten er veldig skrukkete, kona kommenterer det stadig vekk. bør nok strykes ofte. men igjen, kan være jeg som vasker feil smile
- den ene snora man knyter overdelen med røyk halveis av på første økta. men den sitter da fremdeles fast.

Viktigste for meg er at den er behagelig å trene med og sitter godt, så sånn sett er jeg fornøyd. men alt i alt synes jeg nok den er for dyr.

Sven Dårflot
Shotokan
www.nippon-karate.com
Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #2 on: 29.04.15 at 06:37:31 »

40 gradersvask med Milo er sikkert preserverende for draktas del, men man får jo visse motforestillinger til å vaske på så lave temperaturer når den har samlet andres blod og svette over lengre tid. smile
Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Karate (Moderator: Richard Haye)  |  Topic: Ny karatedrakt - Seishin drakt? « previous next »
Jump to:  

Social sharing