Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
22.11.17 at 06:32:53

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Jeet Kune Do (Moderator: Leif T. Røbekk)  |  Topic: Promo video for Jun Fan Jeet Kune Do Norway 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

Promo video for Jun Fan Jeet Kune Do Norway

T.D
Gjenganger

« on: 25.03.15 at 23:35:31 »

Da er klubbens promo endelig ute. Regner med at det kanskje blir "slakting" her inne, men what the hell smile      biggrin JKD har blitt slaktet siden 1967 så pytt pytt  smile         

https://youtu.be/wuImNi8JSTM

sabumnim
Veteran

« Reply #1 on: 26.03.15 at 01:06:39 »

Hvor ble det av minnet om Stefan i denne videoen om/fra Moss?
Liker ikke at det alltid skal være sånt fokus på BL personlig, og ikke på "stilarten" (hvis det er lov å kalle det det)? smile

Jørn Johannessen (International Master Instructor, Kukkiwon, Korea -99) 7.Dan MooDukKwan Norway, 6.Dan WTF TKD.
IKAEF Kadua Guro Phase 5, Modern Arnis 3.class, Judo 2 Kyu, Norwegian FCS Kali Representative (Dionaldo)
VW
Forumavhengig

« Reply #2 on: 26.03.15 at 09:53:06 »

Hva er hensikten med videoen?
Hvis det er promotering for å trekke nye folk, så er 16 minutter for lenge.
Det kunne vært en ide å lage en destillert versjon på et par minutter også.
De fleste som ikke er spesifikt på utkikk etter JKD vil neppe se et klipp på 16 min.

Bra klipp for øvrig.

Training is a process of recognizing and realizing, not imitating and accumulating - Sam Chin
T.D
Gjenganger

« Reply #3 on: 26.03.15 at 11:16:54 »

Hvis man klikker på linken så kommer det opp en index liste hvor man kan velge hvilket klipp man vil se  smile

Når det gjelder minne om Stefan Nikander så hadde vi lagt inn et bilde av han rett etter hans bortgang.  Nå er det snart 4 år siden han gikk bort så derfor valgte vi ikke å ta med han.

Og jo det er en egen art  smile
AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #4 on: 26.03.15 at 15:25:20 »

Ser ingen grunn til å slakte dette. En omstendelig promo.

Den var litt lang for at jeg orket å se hele, så jeg spolet meg frem til teknikk og sparring smile

Synes dere hadde mye bra sparring, fra konvensjonell sparring til scenariotrening. Fra et kamp/selvforsvarsperspektiv er jo det et godt utgangspunkt. Og jeg er for øvrig veldig enig med Bruce Lee i at et levende system krever levende sparring. Man lærer ikke å svømme ordentlig før man er i vannet - og man blir ikke god på å svømme av å trene på land. Jeg tror gruppa deres hadde hevet seg ytterligere om dere hadde hentet inn litt mer kompetanse på bryting/bakkekampdelen, for der har dere noen tydelige svakheter (utifra klippet).

Uansett: Gratulerer med promo smile

Ps: T.D: Er du han "voksne" karen med et par kg ekstra?
T.D
Gjenganger

« Reply #5 on: 26.03.15 at 15:54:55 »

Hei AndersBreiflabb tusen takk for tilbake meld. Nå er det en god stund siden disse klippene ble gjort så bakkekampen med takedowns er i boks  smile Vi har jevnlig bakkekamp trening med folk med meget god erfaring på dette feltet .Nei jeg er ikke han voksne karen med et par kg ekstra smile
Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #6 on: 30.03.15 at 16:04:31 »

Artige klipp! Jeg har veldig sansen for å "sette opp" tunge slag med lette lowkicks som trekkes raskt tilbake, slik jeg ser at noen av utøverne deres gjør.
AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #7 on: 30.03.15 at 18:36:10 »

Hei AndersBreiflabb tusen takk for tilbake meld. Nå er det en god stund siden disse klippene ble gjort så bakkekampen med takedowns er i boks  smile Vi har jevnlig bakkekamp trening med folk med meget god erfaring på dette feltet .Nei jeg er ikke han voksne karen med et par kg ekstra smile

Bare hyggelig smile Artig at dere hever kompetansen deres på bakken da. Jeg vil tro at det er i ekte JKD-ånd og også fokusere på bakkekamp smile
T.D
Gjenganger

« Reply #8 on: 31.03.15 at 00:13:40 »

Takk for tilbakemeld folkens smile Ja bakkekamp er viktig å fokusere på . For oss så er det like viktig å trene på å unngå å komme ned på bakken som det er å vite hva du skal gjøre hvis du havner der  smile Når det gjelder  sparring generelt så synes jeg at det er viktig å  sparre mot andre stilarter enn din egen for at det ikke skal bli innavl sparring  smile Tror at dette fokuseres for lite på desverre  generelt i mange klubber. Jeg oppfordrer mine elever til å sparre mot andre stilarter. Feks Thai boksing, Kickboksing eller Mma , da vi sparrer på samme nivå som dem. Liker jo å kjenne at det er litt krutt i motstanderens teknikker  smile
Mannen uten x
Veteran

« Reply #9 on: 05.04.15 at 02:28:31 »

Takk for tilbakemeld folkens smile Ja bakkekamp er viktig å fokusere på . For oss så er det like viktig å trene på å unngå å komme ned på bakken som det er å vite hva du skal gjøre hvis du havner der  smile

Kul promo smile!

Trener dere noe særlig nedtagninger?
Hvis ikke kommer jo det er jo det evige problemet:
Hvis man ikke trener nedtagninger, og ingen egentlig er gode på det, hvordan skal man da få trent på å forsvare seg? Beste måten å trene takedown forsvar er jo faktisk å trene med folk som er dyktige på å ta ned.Å stoppe en takedown fra en som ikke vet hva han gjør er en ting, å stoppe en takedown fra en som kan sine saker er værre!

Når dere sparrer, er det noen spesielle regler dere går etter? Jeg så veldig lite clinching og kanskje litt manglende know-how på hvordan man gjør det?
« Last Edit: 05.04.15 at 02:32:48 by Mannen uten x » Logged

Mr. sexy!
T.D
Gjenganger

« Reply #10 on: 05.04.15 at 09:33:38 »

Hei Mannen uten X.  Jeg er enig i det du sier ang takedowns.  Nå er det noen år siden klippene ble tatt så takedown og bakkekamp og forsvar er i boks.  Vi trener jevnlig med folk i dette faget  smile    Vi har stort sett de samme takedowns som er i MMA.   Single leg, double leg osv. Når det gjelder "clinch" i JKD så er det ikke som tradisjonell clinch fighting.  Vår clinch er som en bokser som bruker knær og albuer i tilegg til sine "close range weapons" En annen ting er også viktig er at  JKD  ikke er sportsrelatert i noen sammenheng.  Så vi sparrer uten regler.  Alt er tilatt.  Synes det er like viktig å trene uten regler fordi vi skal forsvare oss mot "idioten" i gata og ikke mot  en konkurranse utøver.  Vi er heldige i klubben fordi utøverne kommer fra forskjellige stilarter, så vi får innblikk  deres fighting.  Alltid en fordel å sparre mot andre stilarter enn sin egen. Blir fort innavl sparring hvis man ikke tester seg mot andre. Men JKD  er på ingen måte noe "bedre" enn andre stilarter. JKD har absolutt sine mangler som andre arter. Uansett art så er det viktig at det er gøy å drive med det.  Jeg vet at JKD er blitt fremstilt på en måte på dette forumet som "the shit" . Og jeg skal være den første til å inrømme det at jeg har vært en "idiot" i mine påstander noen ganger.  Men har lært av dette. Min mening er som sagt at dette er en art som ikke er bedre eller dårligere enn noe annet. Mitt eneste mål er å spre arten uten at folk skal tro at dette er bedre enn noe annet. Bare annerledes.
Helltek
**
Stuntposter

« Reply #11 on: 05.04.15 at 10:30:07 »

kjempefin video thorbjørn:) blir det noe seminar til sommeren foresten??

Savate - The thinking mans kickboxing
T.D
Gjenganger

« Reply #12 on: 05.04.15 at 10:49:58 »

Hei Helltek vi reiser til Spania på seminar i år. Neste år så blir det seminar i Norge igjen smile
Helltek
**
Stuntposter

« Reply #13 on: 05.04.15 at 12:17:36 »

når drar dere??

Savate - The thinking mans kickboxing
T.D
Gjenganger

« Reply #14 on: 06.04.15 at 13:18:52 »

Hei Helltek vi reiser i Oktober.
Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Jeet Kune Do (Moderator: Leif T. Røbekk)  |  Topic: Promo video for Jun Fan Jeet Kune Do Norway « previous next »
Jump to:  

Social sharing