Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
23.07.18 at 09:07:25

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Taekwon-Do (Moderators: Werner, Addey)  |  Topic: treningsplan tips/training program tips 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

treningsplan tips/training program tips

marmoira
*
Forummedlem

« on: 07.04.15 at 17:17:43 »

Heisann. Jeg trenger hjelp til å få laget meg et treningsprogram som jeg kan bruke på fritiden. Jeg skal nemlig opp til sort belte i taekwon-do nå til sommeren, og må komme i form. Både med kondis og styrke. Jeg trener hver mandag og torsdag, og jobber annen hver helg. Når jeg ikke jobber, trener jeg på fritreninger. Jeg trenger øvelser jeg kan gjøre på fritiden, utenom vanlige treninger. Noen som kan hjelpe?

Jeg er en jente på 20 år som har vært både norgesmester og regionsmester i min klasse. Jeg er ikke overvektig, men trenger å komme i form.
Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #1 on: 09.04.15 at 20:22:42 »

Heisann. Jeg trenger hjelp til å få laget meg et treningsprogram som jeg kan bruke på fritiden. Jeg skal nemlig opp til sort belte i taekwon-do nå til sommeren, og må komme i form. Både med kondis og styrke. Jeg trener hver mandag og torsdag, og jobber annen hver helg. Når jeg ikke jobber, trener jeg på fritreninger. Jeg trenger øvelser jeg kan gjøre på fritiden, utenom vanlige treninger. Noen som kan hjelpe?

Jeg er en jente på 20 år som har vært både norgesmester og regionsmester i min klasse. Jeg er ikke overvektig, men trenger å komme i form.

Det finnes jo en endeløs rekke av øvelser du kan kjøre for å komme i bedre form til en gradering. Sannsynligvids er det mer fruktbart å komme med anbefalinger, dersom du kan si litt mer om hva dine sterke og svake sider, fysisk sett. Nuvel.

Et særdeles lite kreativt tips vil være å inkludere:
- Teknikkegentrening (3-4 dager i uka)
- Styrkeøvelser tilsvarende eller beslektet med de du testes i under gradering (3 dager i uka)
- Langkjøring (løping i syklubbtempo) (én dag i uka)
- Kondisjonstrening med høy intensitet (to dager i uka)

Du bør kjøre de to siste på ulike dager, ellers kan du kombinere, trikse og fikse etter eget forgodtbefinnende.
marmoira
*
Forummedlem

« Reply #2 on: 09.04.15 at 21:56:50 »

Jeg er egentlig bare ute etter noen smarte og inspirerende forslag. boxing
Jeg er ikke særlig sterk, klarer kanskje å ta 30 pushups i strekk. Jeg trenger å bli sterkere tror jeg, for å kunne få mer "snert" i teknikkene mine. Jeg får ofte høre at jeg trenger mere kraft i teknikkene mine.

Jeg kan forresten legge til at jeg har fått veldig problemer med knærne, så har vørt og fått meg spesialsåler til skoene. Er det noen øvelser jeg kan gjøre for å bedre dette? 
Mannen uten x
Veteran

« Reply #3 on: 10.04.15 at 15:24:17 »

Jeg er egentlig bare ute etter noen smarte og inspirerende forslag. boxing
Jeg er ikke særlig sterk, klarer kanskje å ta 30 pushups i strekk. Jeg trenger å bli sterkere tror jeg, for å kunne få mer "snert" i teknikkene mine. Jeg får ofte høre at jeg trenger mere kraft i teknikkene mine.

Jeg kan forresten legge til at jeg har fått veldig problemer med knærne, så har vørt og fått meg spesialsåler til skoene. Er det noen øvelser jeg kan gjøre for å bedre dette? 

Snert i teknikkene, er egentlig bare mer trening! En arm veier ikke mange kg, så det handler ikke om muskler, men om hvor raskt du klarer å aktivere dem. Med andre ord: for å få raskere teknikker, øv mer på dem!

Mr. sexy!
Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Taekwon-Do (Moderators: Werner, Addey)  |  Topic: treningsplan tips/training program tips « previous next »
Jump to:  

Social sharing