Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
23.11.17 at 17:24:07

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Karate (Moderator: Richard Haye)  |  Topic: Kampsport i Kristiansand 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

Kampsport i Kristiansand

Tormagnushb
*
Forummedlem

« on: 28.04.15 at 21:46:48 »

Hei, jeg og en kamerat har hatt lyst til å starte med kampsport i Kristansand-området nå en stund, men er veldig usikre på hva vi skal begynne på. Ser det er mye forskjellige klubber, men generelt en del manglende informasjon om oppmelding, hva treningen går ut på m.m.
Jeg har tidligere trent Kyokushin Budo Kai, under ledelse av Wolfgang Tauer i Skien, kameraten min har kun grunnkunskap fra forsvaret.
Vi er interessert i et sted det er mye fokus på kamper, her med tanke på "stående" kamp, mindre enn liggende, som grapling, kast, etc. (Men noe av dette kan også være av interesse)

Noen her inne som har forslag på hva vi kan sjekke ut?

- Takk på forhånd, Tor og Eirik
Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #1 on: 29.04.15 at 06:51:34 »

Kristiansand Kampsportsenter har litt av hvert å tilby, deriblant kickboxing, som burde innfri dine krav om mye stående kampaktivitet. smile
Eirikno
*
Forummedlem

« Reply #2 on: 29.04.15 at 14:39:43 »

Hei Påltergeist, takk for svar!

Vårt største problem vedrørende Kristiansand Kampsportsenter er den stive prisen. 325,- i måneden for studenter, pluss 1500 i utstyr, 400 i førstegangsgebyr og 500 i forsikring er i dyreste laget. Vi trener begge på treningsstudio ved siden av, hvor vi betaler 3500,- i året allerede.

I tillegg er det veldig dårlig med informasjon å hente på nettet, når det gjelder de forskjellige tilbudene i Kristiansand. Hvis noen har erfaring eller noen tips å komme med, så hadde det vært strålende.

- Takk igjen! Eirik og Tor
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #3 on: 01.05.15 at 17:03:29 »

Det finnes flere Karateklubber i Kristiansandsområdet. Iallefall en på Tinnheia. De har nylig også lagt til Wing Tsun til sitt program. Kanskje Oksa Muay Thai kan være aktuelt, selv om de koster 400,- i måneden. Flekkerøya har Kali Sikaran. Krav Maga har flyttet opp til Vennesla (Spartacus). Spørs kanskje hvor mobile dere er?

Jeg jobber i Kristiansand/Andøya når jeg ikke er på jobbreise. Da er vi et par stykker som trener stående (boxing og diverse nærkamp) på Andøya. Det trenger ikke koste dere noe om dere hiver dere med, men vi har heller ikke noe fast pga jobbreiser.

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
Mannen uten x
Veteran

« Reply #4 on: 07.05.15 at 14:01:16 »

Hei Påltergeist, takk for svar!

Vårt største problem vedrørende Kristiansand Kampsportsenter er den stive prisen. 325,- i måneden for studenter, pluss 1500 i utstyr, 400 i førstegangsgebyr og 500 i forsikring er i dyreste laget. Vi trener begge på treningsstudio ved siden av, hvor vi betaler 3500,- i året allerede.

I tillegg er det veldig dårlig med informasjon å hente på nettet, når det gjelder de forskjellige tilbudene i Kristiansand. Hvis noen har erfaring eller noen tips å komme med, så hadde det vært strålende.

- Takk igjen! Eirik og Tor

jeg synes å kalle 325 dyrt er en fornærmelse mot de ildsjelene som jobber på div. kampsport-gymmer rundt om kring i landet. Om du har 4 treninger i uka * 4 uker i en mnd \ 325 koster det litt over 20 kr treninga!

Hva koster det som du skal være med på gruppetimer med en kokk å lage mat? Eller ta et malemalekurs? Veldig mange av de instruktørene jeg kjenner, jobber ut i fra kjærlighet til det de driver med og den økonomiske kompensasjonen de mottar er en brøkdel av hva de får i sin normale jobb.

« Last Edit: 07.05.15 at 23:13:30 by Mannen uten x » Logged

Mr. sexy!
Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Karate (Moderator: Richard Haye)  |  Topic: Kampsport i Kristiansand « previous next »
Jump to:  

Social sharing