Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
23.11.17 at 17:41:54

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Judo (Moderator: 265lbsfist)  |  Topic: Judostart 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

Judostart

Angelovs
*
Forummedlem

« on: 25.06.15 at 19:00:53 »

Hei Folkens! Jeg har nå meldt meg på judokurs i starten av august og skal forberede meg best mulig til dette!

Styrken legger jeg ikke vekt på i og med at jeg har drevet med styrkeløft og har en sterkere og mer eksplosiv styrke en de fleste.

Hva er det jeg burde øve på slik at jeg stiller best mulig? Kondis, koordinasjon etc etc??

Og forøvrig ossen fungerer judo som selvforsvar på feks gata?

Mvh.
Gutt på 18år som gleder seg til å starte på noe nytt!
Angelovs
*
Forummedlem

« Reply #1 on: 25.06.15 at 19:06:57 »

OG forøvrig hva er forskjellen på judo og bjj
Er det at Bjj er grappling mens judo er mer kast?
Nightwatch
*
Forummedlem

« Reply #2 on: 26.06.15 at 02:51:03 »

Ved judotrening vil du bli god til å håndtere fall, og kunne kaste personer som yter motstand. Du lærer også å bruke folks klær mot dem. Standard trening vil ikke gi deg trening mot slag, eller elementer ved selvforsvar som deeskalering, våpen eller grupper. Det er uansett god trening, og gir deg flere fine egenskaper du kan få bruk for.
Angelovs
*
Forummedlem

« Reply #3 on: 27.06.15 at 21:25:29 »

Så det du sier er at det ikke er optimalt mtp. selvforsvar eller?
Nightwatch
*
Forummedlem

« Reply #4 on: 27.06.15 at 22:19:50 »

Judo er en sport, så det ikke optimalt for selvforsvar. Det kan være et fint supplement sammen med annen form for selvforsvarstrening.
Mannen uten x
Veteran

« Reply #5 on: 28.06.15 at 15:57:58 »

Så det du sier er at det ikke er optimalt mtp. selvforsvar eller?
Det er en grunn til at mange politifolk i gamledager trente judo. Du blir ekstremt god til å ta ned folk og holde dem nede. Judo er kanskje den kampsporten som gir deg mest praktisk verdi, da du aldri vil bli beskyldt for overdreven bruk av vold.

Mr. sexy!
perbl
Überauthoratha
*
Veteran

Advarsel, klemfare!
« Reply #6 on: 30.06.15 at 10:29:01 »

Optimalt er det vel lite som er, men judo er vel blant de beste kampsporter for praktisk selvforsvar slik jeg ser det. Mye relevant trening i å jobbe på kloss hold, samt komfort med bryting og nedtaging, noe som er relevant for den type bråk man ofte kommer borti ute på byen, samt super trening som er relevant for alt fra MMA til selvforsvar. Både judo, bryting og BJJ er veldig relevante kampsporter for selvforsvar på dette området, og du tilegner deg mange nyttige verktøy du kan dra nytte av.

Og som Mannen uten x sier, å legge noen i bakken med bryterskills er utrolig mye mindre risikabelt enn å sende noen i drømmeland med et slag som kanskje er det foretrukne verkøyet ditt om du fokuserer mer på striking som selvforsvar.

Per B. Løvsletten
frbsamue
*
Forummedlem

« Reply #7 on: 02.07.15 at 13:22:03 »

Hei Folkens! Jeg har nå meldt meg på judokurs i starten av august og skal forberede meg best mulig til dette!
Hva er det jeg burde øve på slik at jeg stiller best mulig? Kondis, koordinasjon etc etc??

Og forøvrig ossen fungerer judo som selvforsvar på feks gata?

Mvh.
Gutt på 18år som gleder seg til å starte på noe nytt!

Øv på balanse, lær deg å holde god egen balanse samt å bryte balansen på en motstander.

Trening er sunt for kropp og sjel | https://jiujitsu.no
265lbsfist
*
Veteran

« Reply #8 on: 19.07.15 at 01:54:27 »

Etter mange år i voldsutsatte yrker kan jeg varmt anbefale judo som selvforsvar.

Du lærer å holde deg på beina, å kaste andre, å kontrollere andre på bakken og en del låsegrep.

Og du blir i vanvittig god form samt rask, eksplosiv og ikke minst ganske tøff.

Alt dette vil avhjelpe deg i 99% av selvforsvarssituasjoner.

Om du blir angrepet av flere og/eller med våpen så er det 200 meter sprint som gjelder og ikke kampsport.
Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Judo (Moderator: 265lbsfist)  |  Topic: Judostart « previous next »
Jump to:  

Social sharing