Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
21.11.17 at 15:01:35

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Mixed Martial Arts (Moderator: AndersBreiflabb)  |  Topic: MMA treninger Telemarks området. 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

MMA treninger Telemarks området.

smurfdis
*
Forummedlem

« on: 11.09.15 at 21:15:26 »

Hei, er en gutt på 15 år som har kikket litt etter tilbud rundt Telemark. Jeg har noe erfaring, men det er lite og for ikke å snakke om lenge siden jeg har holdt på med. Jeg vet allerede om Valhall, men det blir litt langt for langt å ta buss fra Skien. Har også hørt litt om Progym, men ettersom hva jeg har fått med meg er det bare eldre folk her. Har også hørt en del rykter om at de som holder på her driver med boling osv. så det virker ikke særlig aktuelt. Fant også noe i Porsgrunn, men der fant jeg ikke noe kontaktinformasjon.

Leter altså etter treninger helst i nærheten av Skien. Jeg vil helst unngå å gå på flere kampsporter samtidig og heller ha alt samlet i en trening, da det blir veldig dyrt og tidskrevende å holde på rundt om flere steder, så det må nesten være et slikt "samlet" tilbud.

Noen som vet om noe, eller eventuelt holder på med flere som jeg kan bli med? Er vanskelig å finne tilbud på min alder så trenger deres hjelp Wink
Mannen uten x
Veteran

« Reply #1 on: 11.09.15 at 23:48:22 »

Kan det være aktuelt å begynne med ett av elementene? Om du vil lære MMA, så er det ingen ting i veien med å starte med f.eks boksing, og lære det skikkelig først.

Mange av de beste MMA-utdøverene i norge kommer jo faktisk fra andre bakgrunner? 15 år er ungt og du har god tid!

Mr. sexy!
smurfdis
*
Forummedlem

« Reply #2 on: 12.09.15 at 09:29:43 »

Jeg har vurdert det, men jeg vil helst finne et tilbud hvor jeg kan begynne med alle. Men det er helt klart en mulighet, så jeg får tenke litt på det. smile
Mannen uten x
Veteran

« Reply #3 on: 13.09.15 at 01:11:15 »

Jeg har vurdert det, men jeg vil helst finne et tilbud hvor jeg kan begynne med alle. Men det er helt klart en mulighet, så jeg får tenke litt på det. smile

Min erfaring er ihvertfall at det ikke hindrer noen progresjon når man er så ung som det du er! Passer du på å trene en idrett og bli god i den, vil det gi verdifull erfaring til framtiden.

Å trene ren MMA har mange svakheter. En av dem er at det er vansklig å få matcher osv. Trener man f.eks boksing eller bryting, vil man hele tiden ha mulighet til å vokse i form av at det finnes masse konkuranser ol...

Erfaring viser også at de figherene som har en stil som sitt "bread and butter", gjør det like bra som de som har trent MMA hele veien.
Ser vi på hvem som er champions i UFC så ser man:
Werdum (BJJ)
Jon Jones (Bryting)\Cormier (bryting)
Weidman (bryting)
Lawler (bryting, tror jeg)
Dos Anjos ( Muay Thai\BJJ)

Eneste top-fighterene som er I UFC nå, som har "mma" som stil er Conor McGregor og Rory McDonald. Som jeg vet, så har disse aldri konkurert på høyt nivå uten om MMA.

Mr. sexy!
Mannen uten x
Veteran

« Reply #4 on: 13.09.15 at 01:12:44 »

Nå vet ikke jeg hva som er i Skien, men jeg hadde startet på det gymmet der som er mest proft smile

Mr. sexy!
smurfdis
*
Forummedlem

« Reply #5 on: 13.09.15 at 17:12:40 »

Jeg skjønner, takk for svar! Jeg er heller ikke sikker selv på hvilket gym her som er mest profft, så jeg må vel høre litt rundt. Selv syns jeg bjj eller muay thai virker ganske interessant, så det blir som sagt å se litt rundt etter tilbud.
Mannen uten x
Veteran

« Reply #6 on: 13.09.15 at 23:10:22 »

forresten; sjekk ut skien fighterklubb. Så akuratt nå at de har startet opp et begynnerkurs i mma

Mr. sexy!
Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #7 on: 14.09.15 at 07:49:07 »

Jeg tror det skal være et bra nivå i Skien FIgherklubb, ja. Det er selvsagt en uting dersom miljøet i en klubb preges av steroider og annen ukultur, men man bør kanskje ikke konkludere med at så er tilfelle på bakgrunn av løse rykter.
Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Mixed Martial Arts (Moderator: AndersBreiflabb)  |  Topic: MMA treninger Telemarks området. « previous next »
Jump to:  

Social sharing