Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
21.11.17 at 03:52:33

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Boxing, Kickboxing & Muay Thai (Moderator: Frode-Falch)  |  Topic: Nybegynner Muay thai 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

Nybegynner Muay thai

feeeno
*
Forummedlem

« on: 22.09.15 at 16:10:44 »

Jeg startet på Muay Thai for noen få uker siden og digger det allerede. Jeg lurte på et par ting:
Jeg trener to ganger i uka, og føler kanskje det er litt lite. Synes dere at jeg bør øke, når jeg egentlig har tilbud om tre dager til?
Og Hvor bør man kjøpe utstyr? Jeg kan kjøpe hos klubben, men som oftest er det dyrere der regner jeg med?
Mannen uten x
Veteran

« Reply #1 on: 22.09.15 at 18:32:13 »

1. Hvor harde er treningene?
2. Hvaslags utstyr har de på gymmet?

Personlig så mener jeg det er verdt å kjøpe twins\fairtex. Det er dyrt, men kvaliteten er virkelig god!

Susp, tannbeskytter, boksehandske og leggskinn er "standard"

Mr. sexy!
feeeno
*
Forummedlem

« Reply #2 on: 22.09.15 at 21:16:05 »

Jeg vil si at treningene er nokså harde. Med andre ord vil du svette og være sliten ved slutten siden vi både terper teknikk og kjører styrketrening. Dette er nybegynnerpartiet på frontline Muay Thai, kanskje du har kjenning til den?

Vi har egentlig ikke brukt hittil andre utstyr enn boksehansker,sups og tannbeskytter.
Mannen uten x
Veteran

« Reply #3 on: 22.09.15 at 22:19:11 »

Ja, jeg kjenner litt til de som er trenere der. Leggskinn får man typisk bruk for når man skal kjøre litt teknikker med hverandre. Om du vet at dette er noe du skal fortsette med, er det lurt å kjøpe det med en gang.

Jeg tror det skal gå greit å trene 3x i uka, så lenge du passer på å spise og sove nok!

Mr. sexy!
feeeno
*
Forummedlem

« Reply #4 on: 22.09.15 at 22:29:14 »

Jeg tenker å fortsette i mange år fremover hvis kroppen holder så lenge. Det skal sies at jeg digger idretten, men hva synes du om klubben. For min del virker det som en ambisiøs klubb der de gir oss mulighet til å trene fem ganger i gruppetimer samt som at matta  er åpen flere dager.

Har du noen formeninger om klubben, er litt nysgjerrig siden du kjenner noen av trenerne .
Jeg har gått der i få tid og tenker å bruke god tid til å lærer teknikker og stresser egentlig ikke, men når bør man begynne å gå til sparingstimene?
Mannen uten x
Veteran

« Reply #5 on: 23.09.15 at 09:08:50 »

Mja.. Det kommer helt ann på hvor hardt de sparrer, kombinert med hvor lett trent du er smile. Stå på og tren, og så kan du heller spørre trenerene om hva de synes smile Sendte deg en PM

Mr. sexy!
Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Boxing, Kickboxing & Muay Thai (Moderator: Frode-Falch)  |  Topic: Nybegynner Muay thai « previous next »
Jump to:  

Social sharing