Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
21.11.17 at 03:51:03

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Boxing, Kickboxing & Muay Thai (Moderator: Frode-Falch)  |  Topic: Størrelse boksehansker (16Oz) 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

Størrelse boksehansker (16Oz)

JoranWa
*
Forummedlem

« on: 19.10.15 at 23:35:57 »

Hei! Jeg har brukt en stund noen boksehansker som er 12oz. Jeg synes dem har vært for store for hendene mine, og er vanskelige å holde fast på hånda. Det står 31 oppi dem. Når jeg søker etter nye boksehansker på nettbutikker så viser det bare 16Oz (som er det jeg skal ha i tykkelse). Men jeg vil forsikre meg om at hanskene er mindre enn de jeg allerede har i selve håndstørrelsen. Måles ikke boksehansker i størrelse S, M, L osv? Noen som kan fortelle meg hvordan jeg kan skjønne størrelsene?
Mannen uten x
Veteran

« Reply #1 on: 20.10.15 at 14:35:11 »

hvor store hender har du? som regel så er det one-size-fits-all.

Om du er redd for a boksehandskene skal fyke rundt, vil jeg anbefale deg å kjøpe et par ekstra wraps, evt en gel under-handske. Har du på deg 2 par wraps, evt 1 par, m underhandske l du nok fylle de fleste boksehandker ganske bra.

Jeg bruker nesten alltid dobbel wrap, for å passe på at henda mine ike fyker rundt i handsken

Mr. sexy!
JoranWa
*
Forummedlem

« Reply #2 on: 20.10.15 at 22:57:32 »

hvor store hender har du? som regel så er det one-size-fits-all.

Om du er redd for a boksehandskene skal fyke rundt, vil jeg anbefale deg å kjøpe et par ekstra wraps, evt en gel under-handske. Har du på deg 2 par wraps, evt 1 par, m underhandske l du nok fylle de fleste boksehandker ganske bra.

Jeg bruker nesten alltid dobbel wrap, for å passe på at henda mine ike fyker rundt i handsken

De fleste sekkhansker ligger på Small. Bruker dog Large i Kenkas mma-hanske som er latterlig små i størrelsen.

Høres ut som en god idé å legge inn gel underhanske. eneste problem er at jeg føler at dem lett kan løsnes på håndleddet sammenlignet boksebandasje. Kanskje jeg bare bør prøve å få et bedre par gelhansker i samme sleng og se hvordan det går.
Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Boxing, Kickboxing & Muay Thai (Moderator: Frode-Falch)  |  Topic: Størrelse boksehansker (16Oz) « previous next »
Jump to:  

Social sharing