Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
22.09.18 at 12:59:05

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Taekwon-Do (Moderators: Werner, Addey)  |  Topic: YES! Norge til OL i Rio!! 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

YES! Norge til OL i Rio!!

Werner
*
Forumavhengig

« on: 17.01.16 at 23:26:45 »

Norge til OL i Rio!

Etter helgens Europa kvalifisering, er Norge nok en gang kvalifisert til OL med en kvinnelig utøver!
4 gang på 5 OL at Norge får frem en av sine utøvere. Ikke bare kvalifiserer Tina, men tar også gullet i kvalifiseringsstevnet.

Ellers var det også en KNALL prestasjon av de 3 andre representantene fra Norge. 2 av 3 gikk videre til semifinale!

Gratulerer til alle involverte, både av utøvere, trenere, NKF og øvrig støtteapparat!

Werner Lindgård. WTF Taekwondo - http://www.keumgangteam.net
Déjà Moo: The feeling you've heard this bull before.
Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #1 on: 19.01.16 at 08:18:39 »

Gledelig, gratulerer så mye til vedkommende!  boxing
Noshow
*
Forummedlem

« Reply #2 on: 19.01.16 at 15:24:54 »

Fantastisk, men mangler publisitet i media Sad
Det er som om kampkunst er tabu og karapinner er fortsatt forbudt i Norge for privat personer.
Media skriver for mye om rosabloggere og kjendiser, men altfor lite om øst asiatisk kultur.

Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #3 on: 20.01.16 at 10:12:01 »

Vel, det kommer seg, om enn langsomt. Det var dog ganske spesielt da svært mange i min foreldregenerasjon plutselig hadde sett McGregor slå ut Aldo i desember -- fordi VG-Nett hadde link til kampen på forsiden. Noe slikt ville ha vært utenkelig for få år siden. Videre fikk Thea Therese Næss en velfortjent idrettspris på bakgrunn av sine kickboxingprestasjoner i år -- så helt dystert er det ikke med tanke på kampsportens status og anseelse i Norge!
Mannen uten x
Veteran

« Reply #4 on: 20.01.16 at 17:54:02 »

Det er som om kampkunst er tabu og karapinner er fortsatt forbudt i Norge for privat personer.
Media skriver for mye om rosabloggere og kjendiser, men altfor lite om øst asiatisk kultur.

Hun kvalifiserte seg til OL i en idrett som på verdensbasis har veldig få "fans". Jeg kan ikke huske å noen gang ha sett en tkd-kamp som har dratt noe mer enn et par hundre tillskuere (uten om OL)

Mr. sexy!
Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #5 on: 21.01.16 at 10:23:26 »

Hun kvalifiserte seg til OL i en idrett som på verdensbasis har veldig få "fans". Jeg kan ikke huske å noen gang ha sett en tkd-kamp som har dratt noe mer enn et par hundre tillskuere (uten om OL)

Greit nok, men det er vel like fullt en idrettsgren som har svært mange aktive utøvere på verdensbasis?
dragon88
*
Forummedlem

« Reply #6 on: 23.01.16 at 15:02:36 »

Kjempe kult alt vi fikk ei til OL  smile vært noe artikler om at hun hadde M.e og kom seg ut av den gjennom Taekwondo. Både positivt  hun kom til OL, men også positiv m.føring for Taekwondo at den kan være helsebringende på det fysiske og psykiske plan.

Men taekwondo wtf sparring er vel som mye annet for spesielt interesserte.  For hvermansen er nok all denne trippingen og fintingen uten noe action i flere runder litt kjedelig. Men tatt seg opp syns jeg :-)  var en stund hvor jg følte det ikke var vits å se de to første omgangene for det skjedde ikke noe utenom 1 eller 2 poeng. Mens siste runde og de siste 30-1 min ble det action og litt mer fighting.
Mannen uten x
Veteran

« Reply #7 on: 26.01.16 at 10:41:04 »

Greit nok, men det er vel like fullt en idrettsgren som har svært mange aktive utøvere på verdensbasis?

samme har pingpong, billiard, dart, bowling, seiling,skyting osv... Argumentet mitt var vel bare at hun får like mye oppmerksomhet som hvilken som helst "hobby-idrett". (det jeg mener med det, er at det ikke finnes fulltidsutdøvere, som kan leve uten offentlig sponsing).

Mr. sexy!
Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #8 on: 26.01.16 at 19:02:02 »

Vel, jeg har ikke helt det samme inntrykket. Pål Trulsen og resten av grilldressheltene på det norske curlinglandslaget ble jo brått nasjonalhelter i 2002, uten at jeg tror det var det økonomiske inntjeningspotensialet i curlingen som var utslagsgivende. Men joda, jeg er enig i at det finnes mange store prestasjoner (du nevner f. eks skyting, hvor nivået er skyhøyt og den nasjonale oppslutningen er relativt stor) som ikke får spalteplass.
Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Taekwon-Do (Moderators: Werner, Addey)  |  Topic: YES! Norge til OL i Rio!! « previous next »
Jump to:  

Social sharing