Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
19.10.18 at 04:43:46

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Selvforsvar (Moderators: Rune Lind, Tormod, Simon Flack)  |  Topic: Noen Bujinkan Budo treningsted nær Mysen? 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

Noen Bujinkan Budo treningsted nær Mysen?

Ivsk
*
Forummedlem

« on: 09.02.16 at 13:11:07 »

Jeg lurer på om det er noen steder man kan få trent Bujinkan Budo (før kjent som "Ninjutsu") i nærheten av Mysen?
Har trent det for lenge siden, og har ikke fått trent aktivt siden det er veldig få steder man få trent det i Norge Sad

"Mysen er en norsk by og er administrasjonssenter i Eidsberg kommune i Østfold" (På kart: http://kart.gulesider.no/?q=Mysen )
Mannen uten x
Veteran

« Reply #1 on: 09.02.16 at 14:05:09 »

ganske sær liten idrett smile og myse er jo ikke noe mer enn et tettsted! tror kanskje et mer riktig spørsmål er "hva finnes ved mysen"?

Mr. sexy!
Ivsk
*
Forummedlem

« Reply #2 on: 09.02.16 at 14:14:31 »

Er ikke noe interessert i "kampsport". Er interessert i forsvarstrening ved bruk av teknikker og repetisjon. Veldig få steder man får trent ordentlig selvforsvar nå for tiden...
Johannes Ibel
kaigyō·i no menkyo
*
Veteran

文武両道 bunburyōdō
« Reply #3 on: 09.02.16 at 16:43:59 »

Vel, Google er din venn. Tilbudet i området er nok begrenset: http://eidsberg.custompublish.com/lag-og-foreninger.234256.no.html?cat=234256&kategori=Kampsport
I hvilken grad Bujinkan underviser rendyrket selvforsvar, har tidligere vært nokså omdiskutert. Hvis du vil spesifikt lete etter selvforsvar, har vi et eget forum for det: http://kampforum.no/forum/index.php/board,13.0.html
« Last Edit: 09.02.16 at 16:54:31 by Johannes Ibel » Logged

Oslo Kyūdō Kyōkai オスロ弓道協会 Forening for tradisjonell japansk bueskyting. Introkurs 17./18.9.16
Kyūdō 弓道 Om tradisjonell japansk bueskyting
武道  – budo.no no nonsense nettsted om japansk stridskunst
Ivsk
*
Forummedlem

« Reply #4 on: 09.02.16 at 17:04:34 »

Vel, Google er din venn. Tilbudet i området er nok begrenset: http://eidsberg.custompublish.com/lag-og-foreninger.234256.no.html?cat=234256&kategori=Kampsport
I hvilken grad Bujinkan underviser rendyrket selvforsvar, har tidligere vært nokså omdiskutert. Hvis du vil spesifikt lete etter selvforsvar, har vi et eget forum for det: http://kampforum.no/forum/index.php/board,13.0.html

Takker smile Skal sjekke det ut!
Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #5 on: 10.02.16 at 07:25:30 »

Hjemmesiden www.bujinkan.no ser ikke superoppdatert ut, men så vidt jeg kan se finnes det en Bujinkan-dojo i Follo, i hvert fall. En viss kjøretur fra Mysen blir det nok, dog. 
Ivsk
*
Forummedlem

« Reply #6 on: 10.02.16 at 13:01:40 »

Dessverre har jeg ikke tilgang til bil og har ikke råd til å betale ~400kr per trening + vanlig treningspris smile
Mannen uten x
Veteran

« Reply #7 on: 11.02.16 at 18:13:01 »

Er ikke noe interessert i "kampsport". Er interessert i forsvarstrening ved bruk av teknikker og repetisjon. Veldig få steder man får trent ordentlig selvforsvar nå for tiden...

Jeg har ingen interesse av å kvervulere, men jeg ville satt meg mer inn i hva folk driver med, før jeg hadde kommet med noe så bastant.

Fra toppen av mitt hode kan jeg tenke på 10 kampsporter som vil ha en god effekt i selvforsvar som kan finnes i mysen-området.

Og hvis "teknikker og repetisjon" er hva du leter etter, hva tror du alt av kampsport handler om?
Teknikk->repeter->praksis (sparring) er en evig sirkel i de fleste kampsporter.

Mr. sexy!
Ivsk
*
Forummedlem

« Reply #8 on: 11.02.16 at 18:46:49 »

Jeg har ingen interesse av å kvervulere, men jeg ville satt meg mer inn i hva folk driver med, før jeg hadde kommet med noe så bastant.

Fra toppen av mitt hode kan jeg tenke på 10 kampsporter som vil ha en god effekt i selvforsvar som kan finnes i mysen-området.

Og hvis "teknikker og repetisjon" er hva du leter etter, hva tror du alt av kampsport handler om?
Teknikk->repeter->praksis (sparring) er en evig sirkel i de fleste kampsporter.

Hvis du kan tenke på 10 kampsporter i nærheten av mysen er det bare å liste de opp så jeg kan undersøke det.
Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #9 on: 12.02.16 at 09:33:37 »

Hvis du bor i Mysen og ikke disponerer bil, kan det se ut til at utvalget er noe begrenset, ja. Antar at du har kikket på Mudo-senterets hjemmeside? De tilbyr øyensynlig både TKD, Hapkido og kickboxing, men ikke noe rent selvforsvarssystem, hvis det kun er det du er interessert i.
Johannes Ibel
kaigyō·i no menkyo
*
Veteran

文武両道 bunburyōdō
« Reply #10 on: 13.02.16 at 10:53:58 »

Jeg ser at det finnes judo i Mysen. Nå kommer det veldig an på hvordan det undervises og trenes, men judo kan være en god teknisk basis for selvforsvar. Du kommer nok også heldigere ut av en juridisk granskning av en eventuell hendelse hvis du har lagt noen ettertrykkelig i bakken (det er det som det primært trenes på i judo) enn hvis du hadde slått ham ettertrykkelig i trynet.

Oslo Kyūdō Kyōkai オスロ弓道協会 Forening for tradisjonell japansk bueskyting. Introkurs 17./18.9.16
Kyūdō 弓道 Om tradisjonell japansk bueskyting
武道  – budo.no no nonsense nettsted om japansk stridskunst
Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #11 on: 15.02.16 at 17:07:47 »

Jeg er enig i at judo er en glimrende base for selvforsvar, så sant vi snakker om en seriøs klubb. Ønsker man å supplere med andre selvforsvarsrelevante teknikker, taktikker og psykologiske aspekter, finnes det jo alltids en rekke glimrende helgekurs og seminarer man kan hive seg med på.
Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Selvforsvar (Moderators: Rune Lind, Tormod, Simon Flack)  |  Topic: Noen Bujinkan Budo treningsted nær Mysen? « previous next »
Jump to:  

Social sharing