Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
21.11.17 at 03:52:45

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Boxing, Kickboxing & Muay Thai (Moderator: Frode-Falch)  |  Topic: Få med hofter 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

Få med hofter

Angelovs
*
Forummedlem

« on: 28.03.16 at 23:26:10 »

Jeg har et massivt problem og det er å klare å få med hoftene i slagene mine. dette resulterer da i at jeg kun bruker kraft fra skulder bryst og armene, og ikke fra resten av kroppen.

Hvordan kan jeg løse dette problemet? Har noen gode instruksjonsvideoer og andre tips?

Trener for øvrig ikke på noe gym, har eget gym med boksesekk, speedbag, pæds osv, derfor ingen hjelp å hente fra instruktører.
Mannen uten x
Veteran

« Reply #1 on: 29.03.16 at 15:39:15 »

Nå kommer jeg nok til å høres litt slem ut. Men hvorfor har du ingen instruktør?

Mr. sexy!
Angelovs
*
Forummedlem

« Reply #2 on: 29.03.16 at 23:53:20 »

Nå kommer jeg nok til å høres litt slem ut. Men hvorfor har du ingen instruktør?

For å være ærlig så har jeg ikke hatt guts nok til det... Jeg er en relativt stor kar (drevet med styrkeløft før) Men har fortsatt ikke hatt gutsene nok til å steppe inn i en boksehall. Føler jeg kommer til å bli pisset på, samt har null fysisk tilstand til å klare treningene...
Nightwatch
*
Forummedlem

« Reply #3 on: 31.03.16 at 22:54:15 »

Det er mange steder du kan lære å få med hofter i slag og spark uten å måtte bli kastet inn i en ring og få juling.
Det finnes nok en god del på youtube hvis du søker på "hip drive punches".
Mine tips for å få med hofta på slagene er å som basic, å løfte hælen på samme side som du slår med, og stå omtrent flatt med den andre foten i det du treffer. Ved fremoverrettede slag som jab og cross, dytt fra bakken, som om du dytter en bil. Albuene er vinklet nedover og ikke til siden, så du mister mindre kreft. Du kan stå mot en vegg og kjenne at du dytter veggen med slaghånden og gulvet med bakre fot. Gjør dette før slaget treffer. Ved hooks, vri inn foten med hælen løftet på samme side som slaghånden. Gjør dette aktivt før slaget treffer.
Dette er noen basic metaforer for å få med føttene, og med resultat å få med deg hoftene når du slår. Kanskje hvis du sier hvor du bor i landet kan du tilogmed få invitert hjem noen som kan vise deg, eller finne et sted du kan trene det og få flere pointers. Du mister store deler av de positive aspektene ved kampsport uten instruktør eller treningspartnere.

Lykke til smile
Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #4 on: 04.04.16 at 12:25:44 »

For å være ærlig så har jeg ikke hatt guts nok til det... Jeg er en relativt stor kar (drevet med styrkeløft før) Men har fortsatt ikke hatt gutsene nok til å steppe inn i en boksehall. Føler jeg kommer til å bli pisset på, samt har null fysisk tilstand til å klare treningene...

Det er fullt mulig å ta noen privattimer med bokseinstruktører, eller instruktører fra andre kampsporter, uten å bli "pisset på". Jeg anbefaler deg sterkt å gjøre dette, da dette med slagteknikk og tyngdeoverføring rett og slett ikke er spesielt praktisk å lære seg via nettet. Dersom du venner deg til dårlig slagteknikk gjennom ren egentrening uten at noen korrigerer deg, vil det fort kunne ta veldig lang tid å avlære seg disse uvanene.
Mannen uten x
Veteran

« Reply #5 on: 04.04.16 at 12:54:21 »

skal jeg være ærlig; KOM DEG PÅ ET GYM!

1. Er det er serriøst gym så sparrer man ikke første dag
2. Det er masse folk ute av form. Eneste måten å komme i form på, er å trene.
3. Om det er et "tulle-gym", hvor du blir presset for hardt og du faktisk blir pissa på, er det jo bare å gå.
4. Tror du ikke på meg; dra til gymmet og se på en trening!

Mr. sexy!
Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Boxing, Kickboxing & Muay Thai (Moderator: Frode-Falch)  |  Topic: Få med hofter « previous next »
Jump to:  

Social sharing