Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
24.11.17 at 12:22:38

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Kung Fu & Wushu  |  Topic: Leter etter Kung Fu i Oslo 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

Leter etter Kung Fu i Oslo

Cloudane
*
Forummedlem

« on: 22.04.16 at 21:38:42 »

Flytter til Oslo i slutten av Juli, og har lyst til å begynne med tradisjonell kung fu. Altså noe ala ordentlig kampsport, ikke bare for show som jeg har lest at Wushu er. Kan være æ e litt ignorant men da e det bare å hjelpe med mot rett vei altså smile

Så litt på Wing Chun, men har veldig løst å bruke beinan mine for å si det sånn...med lange spark osv, og var ikke sikker på om Wing Chun ikke gikk helt innafor det. Så ja, er så mye uklart hvis æ bare søke "kung fu" så blir det bare rot haha. Tingen e æ vil ha en ordentlig kampsport av Kung Fu, ikke en sportsgren (: Som gjerne involvere store spark og sånt, heh. Gikk på Capoeira før det ble lagt ned i Tromsø, og det er jo veldig akrobatisk osv med masse spark, vil ha noe ala det innafor Kung Fu, hvis det er noe biggrin
VW
Forumavhengig

« Reply #1 on: 24.04.16 at 10:54:16 »

Er ikke så vanlig med høye spark i tradisjonell kung fu, selv om det er unntak.

Wing Chun er uansett et godt valg.
Selv ville jeg selvfølgelig valgt I Liq Chuan.
Det er også noen andre skoler, blant annet en skole som trener Praying Mantis - og der er det litt mer spark i alle fall.

Råder deg til å ta kontakt og sjekke ut de forskjellige.

Training is a process of recognizing and realizing, not imitating and accumulating - Sam Chin
Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #2 on: 24.04.16 at 21:09:47 »

Jeg har ikke oversikt over de ulike grenene eller klubbene innenfor kung-fu, og jeg er forsåvidt heller ikke sikker på om jeg helt forstår hva det er du ser etter med et system. Et generelt råd har jeg dog: De aller fleste kapsportklubber tilbyr en gratis prøvetime -- google litt rundt og prøv  deg frem!
Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Kung Fu & Wushu  |  Topic: Leter etter Kung Fu i Oslo « previous next »
Jump to:  

Social sharing