Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
21.11.17 at 03:52:14

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Boxing, Kickboxing & Muay Thai (Moderator: Frode-Falch)  |  Topic: Kickboksing Og Styrketrening På Et Treningssenter 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

Kickboksing Og Styrketrening På Et Treningssenter

S-K-K
*
Forummedlem

Use Your Practice Skills In The Ring.
« on: 30.04.16 at 01:41:57 »

Hei alle sammen! smile
Jeg trener på en kickboxing klubb i Oslo.

Jeg trener fire ganger i uken fra Mandag til Torsdag.
Jeg er en nybegynner, partien min som jeg trener med trener Tirsdag og Torsdag 17:00 til 18:30.
Jeg trener også med en annen  parti som trener på Mandag og Onsdag fra 20:00 til 21:30 fleste medlemmer på min klubb trener kun to ganger i uken med høy tempo og eksplosivt! De som vil bli mye mer flinkere kan også bli med på andre partiene og utfordrere seg og, trene sammen med de.
Spørsmålet er: Jeg som trener fire ganger i uken med høy tempo og eksplosivt bør jeg da trene styrketrening på et treningssenter? Etter det jeg har hørt er, hvis vi kombinerer for eksempel kickboksing trening med ekstra styrketrening så vil man ende opp med betennelse.
Er det sant at hvis du trener kickboksing fire ganger i uken, vil du ende opp med å bli lei av det? De fleste som vil bli en god utøver ville jo ha satset på fire ganger uken. Eller holder det med to ganger i uken?
Holder det med at jeg trener kun kickboksing? Mange sier også at du blir flinkere til slag og spark hvis  du trener litt ekstra med frivekter. Men, det tror jeg ikke på. På kickboksing treninger som regler så pleier vi å slå på puter og blir sterkere av det.
Holder det med at jeg trener kickboksing fire ganger i uken eller to? 

Mvh
S-K-K 
[/b]
« Last Edit: 30.04.16 at 13:21:50 by S-K-K » Logged
Påltergeist
Gammel ørn