Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
22.11.17 at 19:13:37

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Jeet Kune Do (Moderator: Leif T. Røbekk)  |  Topic: trenings dvd med jkd av wei feng 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] 2  All Go Down Print

trenings dvd med jkd av wei feng

king rex
*
Forummedlem

« on: 21.08.16 at 13:19:59 »

hei har gått til anskafelse av trenings dvd serie av wei feng og lurte på om det e en bra serie?? det er 10 stk dvd og virke veldig gjonomført,men tenker på og treneings sammen liggning med rørbakk eller dunderholm vordan kan en sånn trening sammen lignes med og ta klasser med dem??? eg og damma mi tenkte og trene etter disse dvd i helgen og ønsker og høre synspunkter om disse og veit at wei feng er vel han som er med i tekken på playstien Sad eek
T.D
Gjenganger

« Reply #1 on: 21.08.16 at 20:09:06 »

Hei King Rex. Først og fremst så er ikke disse videoer Jeet Kune Do. Dette er alt annet.

Jeg har deltatt på seminarer med Leif Røbekk som er en dyktig Jeet Kune Do instruktør under Larry Hartsell.

Jeg reprensenterer Jeet Kune Do lineage som lært av Ted Wong som var siste elev av Bruce Lee.

Har tittet på litt av Wei Feng og har aldri sett disse teknikker verken hos Leif Røbekk eller hos Ted Wong.

Tror nok at noen timer med Leif eller meg hadde vært mer lærerikt enn noen videoer.
king rex
*
Forummedlem

« Reply #2 on: 21.08.16 at 20:19:48 »

ok ka e det wei feng utøver?? kjøpte og trodde det hva jeet kune do mad,får komme på seminar etter at jeg er flytta sørover bor i bardufoss og flytter forhåplig  i løpe av høsten og kommer til og bo i drammen litt nærmer moss og litt mere sentralt til Tongue
T.D
Gjenganger

« Reply #3 on: 21.08.16 at 20:23:18 »

Godt spørsmål smile

Her er en video av Joaquin Marcelo som er elev av Ted Wong.

https://youtu.be/6DIYVMUzZqw
king rex
*
Forummedlem

« Reply #4 on: 21.08.16 at 20:36:27 »

E det fordel og trene wing chun først??? eller er det ikje benytet i jkd???

christian
T.D
Gjenganger

« Reply #5 on: 21.08.16 at 20:49:48 »

Nei , det er ingen fordel å trene Wing Chun først. Først og fremst den JKD jeg har trent i over 20 år er basert på elementer fra fekting og boksing. Det eneste Bruce Lee tok fra Wing Chun var den vertikale knyttneven.

Du er hjertelig velkommen på prøvetime i Moss når du er i nærheten.
T.D
Gjenganger

« Reply #6 on: 21.08.16 at 20:53:38 »

Forresten sjekk ut den videoen jeg la ut her. Ser du noe Wing Chun der ?
king rex
*
Forummedlem

« Reply #7 on: 21.08.16 at 21:19:53 »

NEI derfor spurte eg må ta meg et par tura til moss etter at jeg er flytta til drammen
T.D
Gjenganger

« Reply #8 on: 22.08.16 at 00:11:23 »

thumbup welcome
king rex
*
Forummedlem

« Reply #9 on: 22.08.16 at 18:17:41 »

HEI tror den jkd som wei feng utøver e den første jkd som bruce lee lanserte for at det e wing chun på disse dvd,bruce lee oppgraderte vel jkd oppgjenom årand etter som jeg har lest happy Roll Eyes
Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #10 on: 22.08.16 at 18:52:25 »

Helt generelt er nok et seminar med kyndige instruktører en veldig mye mer tidseffektiv læringsmetode enn å se igjennom 10 DVD-er og etterligne det du ser der. smile Når det gjelder JKD i Moss spesifikt, kan jeg -- på bakgrunn av å ha vært et på et seminar tidligere i år -- gå god for at T.D kan sine saker.
king rex
*
Forummedlem

« Reply #11 on: 22.08.16 at 19:33:07 »

OK skal dra til moss når jeg flytter til drammen og se på ordlig jkd og prøve blush
king rex
*
Forummedlem

« Reply #12 on: 22.08.16 at 22:38:33 »

ka det meines med jun fan jkd e det noe forskjel på jun fan og det som meines som vanlig jkd?Huh confused_1
T.D
Gjenganger

« Reply #13 on: 24.08.16 at 00:27:39 »

Tusen takk for det Påltergeist smile 

Altså kort fortalt om forskjellen på Jun Fan Jeet Kune Do og Jeet Kune Do  er: Ted Wong som var siste elev av Bruce Lee brukte betegnelsen Jun Fan Jeet Kune Do som betyr Bruce Lee sin JKD når han reiste verden rundt og hadde seminarer.

Navnet  Jeet Kune Do er og blir på en måte brukt av mange fordi det er lett å kalle det "Jeet Kune Do" fordi det drar lett inn  kr i kassa. Så alt du feks ser på youtube er ikke alltid Jeet Kune Do selv om de påstår dette.  I de fleste tilfeller så er dette Jeet Kune Do concept.

Jeet Kune Do består av elementer som skiller seg fra Jeet Kune Do concept. Altså Jeet Kune Do concept er ikke JKD. Men de bruker navnet fordi det drar kr inn i kassa som sagt. Jeet Kune Do concept er en avart til Jeet Kune Do . På en måte en "halvbror".

For at det skal kalles den Jeet Kune Do som Bruce lee hadde utviklet ferdig i 1967 så må den bestå av de "3 roots" pluss en hel del til med prinsipper , fysiske lover osv . Men dette skal jeg vise deg hva det er når du kommer til Moss.   

Navnet Jeet Kune Do strides fortsatt de lærde om. Spesielt elevene som Ted Wong sertifiserte som Instruktører. De mener at å kalle noe for Jeet Kune Do , som ikke bla har de "3 roots er å sverte Bruce Lee og Ted Wong.   

Så i 2005 bestemte elevene av Ted Wong og Ted seg for at de kaller da Jeet Kune Do for Ted Wong JKD slik at ordet igjen  IKKE skal fortsette å bli misbrukt. Jeg reprensenterer Ted Wong JKD . 

Men du kommer nok til å se forskjell også på dette når du sammenligner dine videoer og treningen i Moss.  Jeg for min del bruker heller min energi på å utøve arten fremfor å diskutere meg opp og ned i mente om dette tema smile   

Beklager dette ble litt lang "avhandling" dette smile smile  smile
Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #14 on: 24.08.16 at 17:10:48 »

Jeg foreslår også at "king rex" tester ut de ulike treningsalternativene han har -- og ser hva som faller i smak, rett og slett. Å engasjere seg i "hva er den ekte utgaven av [insert stilart]?"-diskusjoner før man i det hele tatt har testet nevne stilart i praksis, er neppe optimal bruk av tid og energi. smile
Pages: [1] 2  All Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Jeet Kune Do (Moderator: Leif T. Røbekk)  |  Topic: trenings dvd med jkd av wei feng « previous next »
Jump to:  

Social sharing