Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
22.11.17 at 19:07:40

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Mixed Martial Arts (Moderator: AndersBreiflabb)  |  Topic: MMA 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Poll
Question: Kan jeg bli god eller er det forsent?
. - 0 (0%)
. - 0 (0%)
Total Voters: 0

Pages: [1] Go Down Print

MMA

Dakine12
*
Forummedlem

MMA
« on: 10.10.16 at 15:40:15 »

Er en gutt på snart 17år. Begynte nylig med Muaythai og Bjj. Har veldig lyst til å starte med mma og bli god. Det jeg lurer på er om jeg har startet for sent? Jeg får høre av mange at jeg er som skapt for sporten, men er veldig ny på teknikker osv, så er redd for om jeg er for sent ute. Trener nå Bjj 2 dager og Muay thai 2 dager i uken, plus at jeg ofte er på open matte i helgene og sparrer med venner. Er det et godt utgangspunkt at jeg nå starter med bjj og thai for så å gå over til mma senere? Isåfall hvor lenge burde jeg drive med dette først? Er virkelig noe jeg brenner for, og er trist over at jeg ikke begynte før.
Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #1 on: 10.10.16 at 16:00:21 »

Er en gutt på snart 17år. Begynte nylig med Muaythai og Bjj. Har veldig lyst til å starte med mma og bli god. Det jeg lurer på er om jeg har startet for sent? Jeg får høre av mange at jeg er som skapt for sporten, men er veldig ny på teknikker osv, så er redd for om jeg er for sent ute. Trener nå Bjj 2 dager og Muay thai 2 dager i uken, plus at jeg ofte er på open matte i helgene og sparrer med venner. Er det et godt utgangspunkt at jeg nå starter med bjj og thai for så å gå over til mma senere? Isåfall hvor lenge burde jeg drive med dette først? Er virkelig noe jeg brenner for, og er trist over at jeg ikke begynte før.

La det være klart: Du er på ingen måte for seint ute. Det er absolutt ingen grunn til å bekymre seg over at du burde ha begynt tidligere, bruk helle den mentale energien der på å trene. smile

Det er et meget godt utgangspunkt å trene muay thai og BJJ simultant. Hvor lenge du burde vente før du gikk over til å trene spesifikt på MMA, er umulig å svare på. Du kan jo for eksempel hive deg med på noen konkurranser innenfor disiplinene du allerede trener, når du føler deg klar for det. Konkurranse er lærerikt og gir deg en pekepinn på det faktiske nivået ditt, noe som igjen gir deg et godt utgangspunkt for å vurdere når du føler for å mestre atter nye utfordringer. Lykke til med treningen!
Dakine12
*
Forummedlem

« Reply #2 on: 10.10.16 at 16:17:49 »

Ok takk for fint svar! Burde jeg bare fortsette og trene som jeg gjør nå? Eller burde jeg legge til noe mere styrke osv.?
Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #3 on: 10.10.16 at 17:17:15 »

Det er nok ikke så dumt å legge inn litt styrke-, bevegelighets- og kondisjonstrening på de dagene hvor du ikke trener kampsport, ikke minst med tanke på fremtidig skadeforebygging. Ett tips kan være å lære deg noen effektive kroppsvektøvelser, eventuelt med slynge, så kan du trene nær sagt hvor og når som helst uten å måtte bruke penger som en 17-åring vanligvis ikke har i samme slengen. smile
Dakine12
*
Forummedlem

« Reply #4 on: 10.10.16 at 18:36:43 »

God ide, takk for svarene;)!
Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Mixed Martial Arts (Moderator: AndersBreiflabb)  |  Topic: MMA « previous next »
Jump to:  

Social sharing