Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
20.11.17 at 21:53:13

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert (Moderator: Tormod)  |  Topic: Hvilken kampsport er best for en nybegynner? 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

Hvilken kampsport er best for en nybegynner?

felicis
*
Forummedlem

« on: 20.10.16 at 18:19:33 »

hei, hva er den beste kampsporten for en nybegynner? har ingen erfaring, men trent diverse idretter hele livet.
 utelukker ikke at jeg prøver flere, men hva er mest praktisk å starte med?
hvis det har noe å si er jeg 178, 72kg , 22år
Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #1 on: 21.10.16 at 11:31:14 »

Det kommer helt og fullt an på hva du er ute etter med å trene kampsport, det.
Er du ute etter allsidig trening? Godt miljø? Konkurransemuligheter? Selvforsvar? Skriv litt mer om hva du søker, så kan du få mer konstruktive svar. smile
felicis
*
Forummedlem

« Reply #2 on: 21.10.16 at 15:22:22 »

takk for svar smile vel, vet liksom ikke helt hva slags preferanser jeg har.. men jeg tenker å starte med det som gir den beste platformen til å bygge på. har en liten drøm om å begynne mma en dag, men da er det greit å  ha et ålreit repertoar fra før. ellers så leter jeg etter noe som kan teste min mentale styrke(det er vel kampsport generelt?) og vil helst få en sommerkropp ut av det gjerne bygge muskler enn å trimme fett. konkurranse og slikt er det ikke så farlig med. et godt miljø er alltid viktig og vil vel egentlig bare lære meg å kunne forsvare meg selv!
og jeg liker veldig godt å trene alene, tenker da på egentrening utenom disse timene. er enklere å trene teknikk osv i boksing etc. enn bryting og jiu-jitsu vel?
smile
265lbsfist
*
Veteran

« Reply #3 on: 21.10.16 at 16:13:07 »

Hvor bor du?

Som voksen ville jeg anbefalt ett par år med bjj eller grappling avhengig av hva som er tilgjengelig og boksing eller thaiboksing ved siden av det du orker. ( 2-3 treninger i uka er nok når du er nybegynner for å unngå belastningsskader )
felicis
*
Forummedlem

« Reply #4 on: 24.10.16 at 17:05:14 »

takk for svar, bor i ski, skal sjekke ut kickboxing om et par dager  smile  boxing
Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #5 on: 24.10.16 at 18:35:07 »

takk for svar, bor i ski, skal sjekke ut kickboxing om et par dager  smile  boxing

Anbefaler deg også å sjekke ut K1-klubben "Berserk", ettersom du bor i Ski!
Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert (Moderator: Tormod)  |  Topic: Hvilken kampsport er best for en nybegynner? « previous next »
Jump to:  

Social sharing