Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
20.11.17 at 22:01:04

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert (Moderator: Tormod)  |  Topic: Hva bør jeg trene for kampsport og selvforsvar? 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

Hva bør jeg trene for kampsport og selvforsvar?

Gutt36
*
Forummedlem

« on: 03.03.17 at 23:27:09 »

Hei. Jeg er en mann på 36 år som har nettopp i år begynt å trene Kyokushinkai Karate. Men jeg er også interessert å trene Itf Taekwondo pga jeg er 191 cm høy og har lange ben. Men det er forakjellige meninger om at hvem er best for selvforsvar og hardtrening. Hva ville dere anbefalt meg? Bør jeg fortsatt satse og fokusere på fullkontakt Kyokushinkai Karate istedenfor Itf Taekwondo? Jeg er veldig forvirret så jeg trenger råd. Er treningene til Itf taekwondo like harde som Kyokushinkai? Bør jeg se på fordelene mine på bena mine fordi jeg er 191 cm og satse på itf taekwondo eller bør jeg fortsatt trene Kyokushinkai karate?  confused_1 Sad
Werner
*
Forumavhengig

« Reply #1 on: 07.03.17 at 08:36:51 »

Om du har klubber i nærheten av deg, ta noen prøvetimer og se hva du liker best smile

Werner Lindgård. WTF Taekwondo - http://www.keumgangteam.net
Déjà Moo: The feeling you've heard this bull before.
Hold Out
*
Forummedlem

« Reply #2 on: 17.03.17 at 11:12:42 »

Du er for gammal til å konkurrere seriøst i både Karate og Tae kwon do.

Jeg ville helt klart gått for Kyokushinkai framfor Tae Kwon do.

Dersom du vil konkurrere så ville jeg sett nærmere på Kickboxing, i mange kickboxingklubber betaler medlemmene for deltagelse i konkurranser selv. Og du får lov til å delta i konkurranser bare du klarer å trene deg opp.
Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #3 on: 17.03.17 at 19:08:34 »

Off topic: Gledelig å se at forumet er gjenopplivet, i hvert fall rent teknisk!

Til saken: Prøvetimer er den beste måten å tilegne seg informasjon på, rett og slett. Hvor hardt det trenes er vel så mye klubbspesifikt som stilartsavhengig. Lange bein er for øvrig kjekt å ha med seg i kyoshukinkai også, det. Det er en veldig bra stilart når det gjelder å lære seg å harde og effektive spark.
Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #4 on: 20.03.17 at 17:09:33 »

Blir det noen prøvetime på deg?
Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert (Moderator: Tormod)  |  Topic: Hva bør jeg trene for kampsport og selvforsvar? « previous next »
Jump to:  

Social sharing