Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
23.11.17 at 17:49:09

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Mudo  |  Topic: Lærling i original kamp / selvforsvars - Taekkyeon 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

Lærling i original kamp / selvforsvars - Taekkyeon

taekkyon
**
Stuntposter

I'm a llama!
« on: 17.03.17 at 20:42:41 »

Om du holder til i Oslo har du nå muligheten til å bli lærling i den originale Taekkyon i direkte lineage fra mester Song Deok-Ki. Vår mester var hovedeleven til mester Song, men er ukjent i Taekkyon- miljøet. Han startet tidligere enn noen annen i Korea og flyttet til utlandet når dagens mestere i Korea begynte å gå i lære. Disse rakk kun å lære enkle basics før mester Song døde, og har lite eller ingen kunnskap om Taekkyeon som kampsport. Jeg har trent Taekkyeon i over 16 år, og de siste årene har jeg gått i lære hos min nåværende mester gjennom direkte instruksjon og skype-undervisning. Om du hiver deg på mine timer (som i utgangspunktet er helt gratis) vil du også få muligheten til å bli instruert av vår mester via Skype hver lørdags morgen. De fleste som har sett eller lest om Taekkyeon har et feil bilde av denne kampsporten, siden det som kommer fra Korea er basert på en slags mimikk og tolkning av mester Songs bevegelser. Om du prøver dette vil du sakte kunne lære deg en logisk, praktisk og kultivert østlig kampsport som kan minne om gamle former for kung fu og Muay Thai (Boran). Dette er absolutt noe for utøvende og pensjonerte utøvere som kanskje har mistet interessen for mudo etter å ha tatt det sorte beltet.

Mvh
Halvor Aarak

taekkyon
**
Stuntposter

I'm a llama!
« Reply #1 on: 17.03.17 at 20:51:48 »

Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #2 on: 20.03.17 at 17:09:09 »

Hvor i Oslo trener dere, og hvordan pleier en treningsøkt å fortone seg, sånn i grove trekk? smile
taekkyon
**
Stuntposter

I'm a llama!
« Reply #3 on: 20.03.17 at 21:56:06 »

Vi trener stort sett på Søndre Nordstrand og i Vigelandsparken. Treningen varierer litt etter hvor ofte du kommer, men starter stort sett med noe oppvarming, litt teknikktrening, så driller med partner og avsluttes ofte med sparring.
taekkyon
**
Stuntposter

I'm a llama!
« Reply #4 on: 20.03.17 at 22:29:28 »

boxing
leopoldsmith
*
Forummedlem

« Reply #5 on: 05.04.17 at 09:06:08 »

how do these students that train support them selves financially? Do they live "on campus" and get jobs there???
Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #6 on: 06.04.17 at 06:42:24 »

how do these students that train support them selves financially? Do they live "on campus" and get jobs there???

Denne må du nesten utdype, tror jeg. smile
Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Mudo  |  Topic: Lærling i original kamp / selvforsvars - Taekkyeon « previous next »
Jump to:  

Social sharing