Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
19.09.18 at 01:15:05

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Diverse (Moderators: Johannes Ibel, Agandhjin)  |  Topic: Tilbake til Kampforum? 0 Members and 2 Guests are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

Tilbake til Kampforum?

Leif T. Røbekk
*
Veteran

Full JKD Instruktør under Sifu Larry Hartsell
« on: 18.11.17 at 13:15:59 »

Hei
Endelig er Kampforum oppe å går igjen.

Har sittet i helgen og lest litt her inne på forumet, VELDIG mange gode tråder med tips og trening her.

JKD hilsen
Leif T. Røbekk

”Så i bunn å grunn , handler JKD om hvordan DU som utøver kan levere dine saker på den mest effektive, hardeste og raskeste måten DU kan oppnå. "Leif T. Røbekk”    www.moldekampsportsenter.no
tøffen
Veteran

Kids are people too, you know!
« Reply #1 on: 04.12.17 at 22:59:28 »

Bra at det fortsatt er noe liv  ph34r

"Royce has a puncher's chance at catching Matt in a submission" - Randy Couture
Chrisoro
*
Forummedlem

Hapkido, Taekwondo, Jiu-Jitsu
« Reply #2 on: 12.12.17 at 18:05:55 »

Men er det egentlig det? Liv altså?
mrlee
*
Veteran

Elvis has left the building.....
« Reply #3 on: 23.12.17 at 05:47:10 »

Artig å se Kampforum er up and go igjen. Forhåpentligvis kommer noen flere av de gamle traverne tilbake igjen. smile

Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #4 on: 26.12.17 at 07:24:43 »

Artig å se Kampforum er up and go igjen. Forhåpentligvis kommer noen flere av de gamle traverne tilbake igjen. smile

Ja, er det noe (kampsport)liv i Østerdalen for tiden? 🎅
mrlee
*
Veteran

« Reply #5 on: 27.12.17 at 08:33:08 »

Nja, i Trysil er det ikke all verden da. Mudo Gym har dog startet opp her, og dem kjører litt kickboxing og Taekwondo (for barn). Dem hadde litt MMA en periode også, men vet ikke om dette tilbudet er der noe mer. Selv så kjører jeg fremdeles litt Kung Fu - trening iblant, men det er hovedsaklig på sommerstid nå, eller så er hovedfokuset lagt til styrkeløft. Har lyst til å prøve å bli litt sterk, hehe! Jobber med saken ihvertfall. smile

Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #6 on: 27.12.17 at 12:15:43 »

Nja, i Trysil er det ikke all verden da. Mudo Gym har dog startet opp her, og dem kjører litt kickboxing og Taekwondo (for barn). Dem hadde litt MMA en periode også, men vet ikke om dette tilbudet er der noe mer. Selv så kjører jeg fremdeles litt Kung Fu - trening iblant, men det er hovedsaklig på sommerstid nå, eller så er hovedfokuset lagt til styrkeløft. Har lyst til å prøve å bli litt sterk, hehe! Jobber med saken ihvertfall. smile

Ah, skjønner, snakker vi organisert styrkeløft? Jeg vil tro at øvelser fra chi-gong er veldig bra å kombinere med styrkeløftrening, mtp førstnevntes vektlegging av leddutslag, pusteteknikk og annet helsebringende.
mrlee
*
Veteran

« Reply #7 on: 27.12.17 at 22:15:16 »

Ah, skjønner, snakker vi organisert styrkeløft? Jeg vil tro at øvelser fra chi-gong er veldig bra å kombinere med styrkeløftrening, mtp førstnevntes vektlegging av leddutslag, pusteteknikk og annet helsebringende.

Det er nok ingen organisert styrkeløftklubb i Trysil, nærmeste er vel Brummunddal (trur jeg), og mulig noe i Elverum, men vet ikke om det er noen klubb der. Så min løsning har vært å scanne YouTube for gode videoer, og har lært meg en hel del av spesielt videoene til Ed Coan, som på en veldig pedagogisk og fin måte, forklarer prinsippene og teknikkene bak f.eks. markløft.

Jeg er jo fremdeles en nybegynner innen feltet, og får ikke trent så mye som ønsket (grunnet nattvaktsjobbing), men det tusler da og går framover, sånn sakte, men sikkert. smile

Og ja, tror absolutt jeg har hatt nytte av pusteteknikkene innen Qigong, da noen av dem er ganske direkte overførbart til hvordan man puster når man klargjør for et markløft (for eksempel).

Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #8 on: 04.01.18 at 08:44:23 »

Det er nok ingen organisert styrkeløftklubb i Trysil, nærmeste er vel Brummunddal (trur jeg), og mulig noe i Elverum, men vet ikke om det er noen klubb der. Så min løsning har vært å scanne YouTube for gode videoer, og har lært meg en hel del av spesielt videoene til Ed Coan, som på en veldig pedagogisk og fin måte, forklarer prinsippene og teknikkene bak f.eks. markløft.

Jeg er jo fremdeles en nybegynner innen feltet, og får ikke trent så mye som ønsket (grunnet nattvaktsjobbing), men det tusler da og går framover, sånn sakte, men sikkert. smile

Og ja, tror absolutt jeg har hatt nytte av pusteteknikkene innen Qigong, da noen av dem er ganske direkte overførbart til hvordan man puster når man klargjør for et markløft (for eksempel).

Nemlig.
Hva er målene i henholdsvis benkpress, markløft og knebøy for 2018, da? smile
mrlee
*
Veteran

« Reply #9 on: 09.01.18 at 21:34:54 »

Målene er i første omgang å få trent enda mer jevnlig, men nattvaktsjobbing gjør det ikke helt enkelt. Venter også på at dem skal få inn ei ordentlig markløftstang på treningssenteret, pluss at jeg fremdeles mangler litt teknisk utstyr (sko) for bl.a. knebøy. Det er vel egentlig bare markløft som jeg har prøvd å kjøre litt tungt på så langt, er det jeg har trent lengst også. Ligger på 180 på en vanlig, kjip, olympisk vektløfterstang, men håper å ta over 200 så fort dem får inn den ordentlige markløftstanga.

Knebøy og benk, der prøver jeg fremdeles å finne en god teknikk, så har ikke kjørt noe tungt der enda. Men hadde jo vært greit å tatt seg til 160 på knebøy og bli stabil på over 110 på benk. Er en jobb å gjøre, hehe! smile Alderen jobber ikke akkurat FOR meg heller da, men tar det i mitt tempo - pent og rolig - så går det framover. smile

Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #10 on: 11.01.18 at 08:39:44 »

Målene er i første omgang å få trent enda mer jevnlig, men nattvaktsjobbing gjør det ikke helt enkelt. Venter også på at dem skal få inn ei ordentlig markløftstang på treningssenteret, pluss at jeg fremdeles mangler litt teknisk utstyr (sko) for bl.a. knebøy. Det er vel egentlig bare markløft som jeg har prøvd å kjøre litt tungt på så langt, er det jeg har trent lengst også. Ligger på 180 på en vanlig, kjip, olympisk vektløfterstang, men håper å ta over 200 så fort dem får inn den ordentlige markløftstanga.

Knebøy og benk, der prøver jeg fremdeles å finne en god teknikk, så har ikke kjørt noe tungt der enda. Men hadde jo vært greit å tatt seg til 160 på knebøy og bli stabil på over 110 på benk. Er en jobb å gjøre, hehe! smile Alderen jobber ikke akkurat FOR meg heller da, men tar det i mitt tempo - pent og rolig - så går det framover. smile

Hehe, alder er absolutt ingen hindring for styrkeøkninger -- en må bare være litt mer varsom med å unngå belastningsskader et cetera -- da restitusjonstiden ubønnhørlig blir lengre med årene. smile

Når det gjelder å kombinere turnusjobbing med styrkeøkninger, vil jeg anbefale klassikeren "Power to the People" av Pavel Tsatsouline. Det er et veldig enkelt og trivielt, men like fullt genialt, treningsprinsipp for de som ikke alltid har tid til å bruke timesvis på gymmen, og som prioriterer styrke- fremfor masseøkninger..
Werner
*
Forumavhengig

« Reply #11 on: 11.01.18 at 15:38:09 »

da restitusjonstiden ubønnhørlig blir lengre med årene. smile
Puh..!! Godt å høre det ikke bare er meg biggrin

Werner Lindgård. WTF Taekwondo - http://www.keumgangteam.net
Déjà Moo: The feeling you've heard this bull before.
Chrisoro
*
Forummedlem

Hapkido, Taekwondo, Jiu-Jitsu
« Reply #12 on: 19.01.18 at 00:57:54 »

Restitusjonstiden blir definitivt lengre med årene. Før kunne jeg trene hardt hver dag. Null sjangs til å gjøre det nå lenger, uten å pådra meg senebetennelse og liknende.
Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #13 on: 19.01.18 at 12:11:07 »

Restitusjonstiden blir definitivt lengre med årene. Før kunne jeg trene hardt hver dag. Null sjangs til å gjøre det nå lenger, uten å pådra meg senebetennelse og liknende.

Jeg merker litt for godt at "småskader" tar vesentlig lenger tid å komme seg etter enn for 10-15 år siden, selv om den fysiske formen stadig er på stell. smile
Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Diverse (Moderators: Johannes Ibel, Agandhjin)  |  Topic: Tilbake til Kampforum? « previous next »
Jump to:  

Social sharing