Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
22.09.18 at 13:00:26

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Film/TV & bilder  |  Topic: Karate Kid The Saga Continues Cobra Kai 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

Karate Kid The Saga Continues Cobra Kai

Amatør kung fu
**
Stuntposter

Newbeginner
« on: 05.05.18 at 18:31:47 »

Hei alle sammen. En ny series av Karate Kid har blitt lagt på Youtube. Serien er på 10 episder og er 100% gratis.

https://www.youtube.com/watch?v=_rB36UGoP4Y&list=PLxm--8AYWEDelTYpYi2zulMEw-0T-M5IH
Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #1 on: 11.05.18 at 07:28:46 »

Hei alle sammen. En ny series av Karate Kid har blitt lagt på Youtube. Serien er på 10 episder og er 100% gratis.

https://www.youtube.com/watch?v=_rB36UGoP4Y&list=PLxm--8AYWEDelTYpYi2zulMEw-0T-M5IH

Det er veldig kult at denne serien blir en realitet -- 34 år etter den originale Karate Kid-filmen!
Nå er det riktignok bare de to første episodene som er helt gratis på YouTube. Ettersom YouTube Red ikke er tilgjengelig i Norge (noget som fremstår som litt merkelig i 2018, men pytt), må man kjøpe enkeltepisoder til 19 kroner, så vidt jeg kan se.
Amatør kung fu
**
Stuntposter

Newbeginner
« Reply #2 on: 11.05.18 at 22:42:53 »

Det er veldig kult at denne serien blir en realitet -- 34 år etter den originale Karate Kid-filmen!
Nå er det riktignok bare de to første episodene som er helt gratis på YouTube. Ettersom YouTube Red ikke er tilgjengelig i Norge (noget som fremstår som litt merkelig i 2018, men pytt), må man kjøpe enkeltepisoder til 19 kroner, så vidt jeg kan se.

My bad.
tøffen
Veteran

Kids are people too, you know!
« Reply #3 on: 12.05.18 at 21:59:03 »

Takk for tips :-) Er det verdt å se?

"Royce has a puncher's chance at catching Matt in a submission" - Randy Couture
Amatør kung fu
**
Stuntposter

Newbeginner
« Reply #4 on: 13.05.18 at 23:45:43 »

Takk for tips :-) Er det verdt å se?

Burde verdt å se. Ifølge reviews så er det den minst politisk korrekte TV shows til dags. Altså ren underholdning uten sosialistisk eller liberalistisk politikk. Jeg så første episode og det var morsomt å høre immigrant vitser. IMDB anmeldelser av brukere. Nesten alle gir 10 ut av 10.

https://www.imdb.com/title/tt7221388/reviews?ref_=tt_urv
tøffen
Veteran

Kids are people too, you know!
« Reply #5 on: 19.05.18 at 18:41:50 »

Jeg likte den  boxing
Karaten var ikke mye å skryte av, men story'en var god  blink

"Royce has a puncher's chance at catching Matt in a submission" - Randy Couture
Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #6 on: 01.06.18 at 07:28:50 »

Jeg likte den  boxing
Karaten var ikke mye å skryte av, men story'en var god  blink

Helt enig, og det var herlig hvordan man klarte å krydre det hele med 80-tallsinspirerte harry-sitater, alá:
- "Drowning is for pussies. Do you want to be a pussy?"
- "Asthma is weakness. There is no weakness in this dojo!"
- "There is no tapping in karate."
- "Punch harder! Do you want the Girls at School to think that you are a wangless dork?"

Herlig, rett og slett - jeg gleder meg allerede til sesong 2! biggrin
Chrisoro
*
Forummedlem

Hapkido, Taekwondo, Jiu-Jitsu
« Reply #7 on: 16.06.18 at 08:47:38 »

Jeg binge-watcha hele serien for halvannen uke siden. Hadde fri fra jobben den dagen, og kidden var i barnehagen, så da passet det fint med en 5-timers nostalgitripp. smile Likte den!

Fun fact: Karaten til Cobra Kai i de opprinnelige filmene var basert på Tang Soo Do, altså oldschool, hard-style koreansk karate, og hvis du følger med i Cobra Kai, kan du høre at Johnny bjeffer enkelte kommandoer på koreansk, da han fortsatte  å trene Tang Soo Do etter innspillingen, samt at det i Karate Kid 3 nevnes at hovedkvarteret til Cobra Kai var i Sør-korea. Stilen til Daniel og Miyagi, var derimot løst basert på Okinavisk Goju Ryu karate og du kan se Daniel utføre åpningen på kataen seiyunchin i Karate Kid 3.

Det var han som spilte mattedommer i første Karate Kid-filmen, som trente skuespillerne i de respektive stilene, da han hadde svart belte i begge, og mens han trente henholdsvis Ralph Machio/Pat Morita og Cobra-kai folkene, tilpasset han undervisningsstilen sin til slik han så for seg at Mr. Miyagi og John Kreese ville undervise sine respektive elever. smile
Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #8 on: 20.06.18 at 09:32:02 »

Jeg binge-watcha hele serien for halvannen uke siden. Hadde fri fra jobben den dagen, og kidden var i barnehagen, så da passet det fint med en 5-timers nostalgitripp. smile Likte den!

Fun fact: Karaten til Cobra Kai i de opprinnelige filmene var basert på Tang Soo Do, altså oldschool, hard-style koreansk karate, og hvis du følger med i Cobra Kai, kan du høre at Johnny bjeffer enkelte kommandoer på koreansk, da han fortsatte  å trene Tang Soo Do etter innspillingen, samt at det i Karate Kid 3 nevnes at hovedkvarteret til Cobra Kai var i Sør-korea. Stilen til Daniel og Miyagi, var derimot løst basert på Okinavisk Goju Ryu karate og du kan se Daniel utføre åpningen på kataen seiyunchin i Karate Kid 3.

Det var han som spilte mattedommer i første Karate Kid-filmen, som trente skuespillerne i de respektive stilene, da han hadde svart belte i begge, og mens han trente henholdsvis Ralph Machio/Pat Morita og Cobra-kai folkene, tilpasset han undervisningsstilen sin til slik han så for seg at Mr. Miyagi og John Kreese ville undervise sine respektive elever. smile

Morsomme faktainnspill! 🙂 William Zabka er nok stivere enn i glansdagene, men ser jo ut til å ha et greit repertoar av fullkontaksbaserte teknikker.
Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Film/TV & bilder  |  Topic: Karate Kid The Saga Continues Cobra Kai « previous next »
Jump to:  

Social sharing