Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
23.10.18 at 20:29:40

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Kung Fu & Wushu  |  Topic: VING TSUN 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

VING TSUN

king rex
*
Forummedlem

« on: 07.05.18 at 20:45:20 »

HEI er det noen her som har trent ving tsun eller trener det no og har prøvd det i selvforsvars agenda eller bare du har trent det lenge og kan komme med utalelse boxing boxing ph34r christian
Amatør kung fu
**
Stuntposter

Newbeginner
« Reply #1 on: 07.05.18 at 23:36:27 »

HEI er det noen her som har trent ving tsun eller trener det no og har prøvd det i selvforsvars agenda eller bare du har trent det lenge og kan komme med utalelse boxing boxing ph34r christian

Wing Tsun er bare en annen gren av Wing Chun.
Det finnes mange vietnamesere og kinesere som trener Wing Chun i Norge, men tror ikke de lenger er aktive. Da nettsiden deres er offline. Det er veldig lite forskjell på Ving Tsun og Wing Chun. Den eneste grunnen til det finnes Wing Tsun og Wing Chun er på grunn av arvkrangel. Det var en student som ikke ble promotert til mester og han skiftet navn fra Wing Chun til Wing Tsun. Wing Tsun er bare en modifisert utgave av Wing Chun.

Jeg trener ikke Wing Tsun, men kjenner godt til stilen. Du kan jo alltid prøve ut Jet Kun Do som er en moderne versjon av Wing Chun og er mye lettere å lære.
« Last Edit: 07.05.18 at 23:47:27 by Amatør kung fu » Logged
king rex
*
Forummedlem

« Reply #2 on: 28.06.18 at 21:10:21 »

clown2 boxing BLIR OG FLYTTE TIL DRAMMEN KANSJE I LØPE AV SOMMERN OG DER ER DET IKKE JKD LEIF HAR TILBUD MEG TIMA NÅR DET PASSER OG I DRAMMEN ER DET VING TSUN SÅ DET BLIR DET UKENLIG OG AV OG TIL JKD VISS DET IKKE STARTER OPP JKD I DRAMMEN laugh laugh boxing
Chrisoro
*
Forummedlem

Hapkido, Taekwondo, Jiu-Jitsu
« Reply #3 on: 24.07.18 at 11:29:15 »

Appropos Wing Chun / Ving Tsun (Det er samme stilart, bare romanisering av uttale på ulike kinesiske dialekter, ikke sant?), er det noen her som har sett Fight Quest-episoden med Wing Chun? Er ikke lov å linke direkte til den, etter en lovendring 1. juli,  men googler du "Fight Quest Wing Chun", er det ikke vanskelig å finne hele episoden.

Spørsmålet mitt handler således om hvorvidt den måten å sparre på som en ser i den episoden er vanlig innenfor Wing Chun? Isåfall må jeg si at jeg er positivt overasket.
king rex
*
Forummedlem

« Reply #4 on: 01.08.18 at 19:45:22 »

vis det er den spanske episoden du tenker på så er det wing chun sparring
Chrisoro
*
Forummedlem

Hapkido, Taekwondo, Jiu-Jitsu
« Reply #5 on: 02.08.18 at 16:06:37 »

De er vel i Hong Kong i den episoden jeg tenker på. Her er info om den episoden jeg tenker på, på IMBD.
king rex
*
Forummedlem

« Reply #6 on: 13.08.18 at 22:26:31 »

fant ikke det,men oppgjenom årand så har eg sett mye wc som selvforsvar og eg blir og begynne og trene det med engang mulighet byr seg særlig vis du blander det med annen kampsport se bare på dan inosanto boxing boxing
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #7 on: 05.09.18 at 00:47:42 »

I Drammen har man Sifu Frode Strøm som underviser. Han er en åpen person, med laaang erfaring, i en stor variasjon av kinesiske stiler. Han skriver litt på forumet her iblant... Vel, det er kanskje noen år siden nå Tongue

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Kung Fu & Wushu  |  Topic: VING TSUN « previous next »
Jump to:  

Social sharing