Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
22.11.17 at 06:09:54

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Krav Maga (Moderator: Rune Lind)  |  Topic: FAQ om Krav Maga 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 2 3 4 [5] 6  All Go Down Print

FAQ om Krav Maga

Bonzai
**
Stuntposter

Grupo Uniâo na Capoeira
« Reply #60 on: 17.10.05 at 14:44:24 »

Okey takk for svaret, men siden du ikke forsto det første spørsmålet skal jeg prøve igjen: Jeg hørte at Krav Maga ble utviklet av en mann i Tyskland i midten av 90tallet. Han tok i senere tid å flyttet til Israel og startet opp sin egen organisasjon. I ettertid har Krav Maga blitt en av Israles nasjonale sporter, akkurat som Capoeira er i Brasil!? stemmer ikke det?

Unconditional love + putting up with crap = Happy
Steph
Rune Lind
KMG Krav Maga Norway
*
Veteran

« Reply #61 on: 17.10.05 at 14:46:50 »

Okey takk for svaret, men siden du ikke forsto det første spørsmålet skal jeg prøve igjen: Jeg hørte at Krav Maga ble utviklet av en mann i Tyskland i midten av 90tallet. Han tok i senere tid å flyttet til Israel og startet opp sin egen organisasjon. I ettertid har Krav Maga blitt en av Israles nasjonale sporter, akkurat som Capoeira er i Brasil!? stemmer ikke det?

Nei overhode ikke.. Rent tull.. Krav Maga ble laget i det israelske forsvaret hovedsakelig av en som som heter Imi Lichtenfeld. Arbeidet startet offisielt ved starten av Israel i 1948 og er i stadig utvikling. i 1963 ble de første sivile skolene startet i Israel og i 1978 så det israelske KM forbundet liv..

Det finnes ingen konkurranser..

Muligvis at noen har forvekslet KM med Hisardut som kanskje har konkurranser.
« Last Edit: 17.10.05 at 14:48:35 by Rune Lind » Logged

Rune Lind
KMG Krav Maga, www.kravmaga.no |  BBGym Bodø, www.bbgym.no I Primal Move www.primalmove.com
AH.
*
Forummedlem

« Reply #62 on: 18.10.05 at 11:35:23 »

Hva er forskjellen på Krav Maga og Aikido?
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #63 on: 18.10.05 at 11:49:44 »

Hva er forskjellen på Krav Maga og Aikido?

Så kort som mulig:
Krav Maga er ett israelsk selvforsvarssystem som baserer seg på enkle og effektive teknikker. (Grovmotoriske og primalinstinkt)
Aikido er en tradisjonell japansk stilart, spesialisert på balansebrytning/felling/kast som benytter primært sirkulæreprinsipper (utnytte motstanderens angrepskraft)

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
AH.
*
Forummedlem

« Reply #64 on: 18.10.05 at 12:19:59 »

Ok. takk skal du ha..Er ikke helt inne i dette her, enda.. Men, hva er da det mest effektive treningen både med tanke på kondisjon og styrke, samt effektiviteten i bruk av kampsport?
Har prøvd å fa tak i de som organisterer treninger i Stavaner, uten å lykkes. Vil det være noen treninger i 2006?
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #65 on: 18.10.05 at 12:38:48 »

Men, hva er da det mest effektive treningen både med tanke på kondisjon og styrke, samt effektiviteten i bruk av kampsport?
Når det gjelder effektivt selvforsvar så ville jeg valgt Krav Maga. Hvordan den fysiske treningen varierer noe fra gruppe til gruppe. De gruppene jeg har erfaringer fra (Krav Maga Norge) så kjøres det alltid hardt fysisk på trening. Men samtidig er det rom for å melde pass på øvelser man ikke klarer. Men det oppfordres alltid til utvikling.

Styrke og kondisjon er elementer du må jobbe med selv. Selv om du møter opp på harde økter, så er det ikke alle som tar i. Det er viktig at du tar i, kjører deg helt ut på øvelser og motstandere som tillater det. Det er på den måten du blir den beste du kan bli.

Har prøvd å fa tak i de som organisterer treninger i Stavaner, uten å lykkes. Vil det være noen treninger i 2006?
De som har avholdt KM-treninger i Stavanger er opptatte mennesker, som desverre ikke har hatt tid og mulighet til å holde treninger.
Det er godt mulig det begynner igjen til høsten.

Det er også mulig at Krav Maga Norge åpner interessegrupper/kurs/klubb i Stavanger regionen i nær framtid.
Hvis det stor interesse fra din side, så kan du bare ta en hyggelig prat med John Johannessen
Ring gjerne - John 900 28498
Mail: john@johannessen.no

Juggernaut Fight Group
Chirpy
**
Stuntposter

« Reply #66 on: 18.10.05 at 17:00:25 »

De gruppene jeg har erfaringer fra (Krav Maga Norge) så kjøres det alltid hardt fysisk på trening. Men samtidig er det rom for å melde pass på øvelser man ikke klarer. Men det oppfordres alltid til utvikling.

Noe som igjen understreker at det er forskjeller fra klubb til klubb, og instruktør til instruktør. I andre deler av Krav Maga Norge kjøres det alt annet enn fysisk hardt.

Kickboksing. Tidl. Judo, KM, fekting. Ellers mye vekter og litt kajakk.
AH.
*
Forummedlem

« Reply #67 on: 19.10.05 at 07:19:58 »

John henviste oss tilbake til www.kravmaga.no uten å ha noe å tilby i Stavanger. Hvis\ når dette evt kommer i gang en gang, blir dette da lagt ut på kravmaga.no?

Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #68 on: 19.10.05 at 07:24:39 »

John henviste oss tilbake til www.kravmaga.no uten å ha noe å tilby i Stavanger. Hvis\ når dette evt kommer i gang en gang, blir dette da lagt ut på kravmaga.no?
Det er flere som følger med på de forskjellige selvforsvars/kampsports frontene, så det blir sikkert lagt ut noe på forumet her iallefall. Synd at det ikke blir noe KM engasjement, i det hele tatt, når det tydeligvis er interesse for det. Men det kan godt være de som tidligere hadde ansvaret, får bedre tid igjen snart, og starter opp igjen.

Vi får håpe noe tar seg/får tid snart.. smile

Juggernaut Fight Group
Kicker
Gjenganger

« Reply #69 on: 23.11.05 at 00:17:59 »

Kjære Rune Lind

Kan du gå god for Krav Magaen som læres bort på Frontline Academy??

Muay Thai
Frontline Academy!!
prowler
Forumavhengig

Rock'n'Roll ain't noise pollution!
« Reply #70 on: 23.11.05 at 00:31:14 »

Ja, det er vel IKMF det ja..

(det er det, ikke sant..?)

Are S. Hovland
Rune Lind
KMG Krav Maga Norway
*
Veteran

« Reply #71 on: 23.11.05 at 18:48:58 »

Ja selvsagt. Ole og Christian og resten av gutta er kjempeflinke. Ole er en av europas høyest graderte innen KM, samt at han er en av, i alle fall europas, ledende eksperter på psykologi under stress. På Frontline får du nok noe av det beste inne selvforsvarstrening i Norge.

Gi gass!!

Rune Lind
KMG Krav Maga, www.kravmaga.no |  BBGym Bodø, www.bbgym.no I Primal Move www.primalmove.com
Abrakadabra
*
Veteran

« Reply #72 on: 23.11.05 at 20:12:22 »

Ja selvsagt. Ole og Christian og resten av gutta er kjempeflinke. Ole er en av europas høyest graderte innen KM, samt at han er en av, i alle fall europas, ledende eksperter på psykologi under stress. På Frontline får du nok noe av det beste inne selvforsvarstrening i Norge.

Gi gass!!
Ole boe? Har lest en del som han har skrevet,mye bra!:)
Kicker
Gjenganger

« Reply #73 on: 24.11.05 at 11:46:34 »

Gi gass!!
Kjempe fint å vite på forhånd smile Virker som at det litt mye forskjellig ute går når det gjelder Krav maga, akkurat som andre stiler..

Muay Thai
Frontline Academy!!
Kaldal
*
Forummedlem

Krav Maga Norge
« Reply #74 on: 23.03.08 at 17:15:26 »

Hei, er ny her så er en del ting jeg lurer på..som vanlig med nye folk smile

Begynte å trene Krav Maga under Knut Brende og Jhonny Brenna i Januar, fikk videre høre av en gjest der jeg jobber som dørvakt at det fins også noe som heter for Krav Maga Survival som holdes av Glenn Jordheim, og for å ikke snakke om CKM osv.

Grunnen til at jeg begynte med KM var fordi at jeg jobber som Dørvakt/arrangementsvakt og som vekter, tro ikke at jeg bruker hele konseptet innen KM, men fint å vite "hva" du skal gjøre når noen drar en kniv mot deg eller går etter deg for å _ta_ deg.

SÅ det jeg lurer på, er hvilken type KM som egner seg best? og hvilke typer finnes det?
Nå vil vel vær enkel promotere sin type KM basert ut ifra sin erfaring, men vær litt objektiv smile

Mvh
kald

Train hard Fight for fun
Pages: 1 2 3 4 [5] 6  All Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Krav Maga (Moderator: Rune Lind)  |  Topic: FAQ om Krav Maga « previous next »
Jump to:  

Social sharing