Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
24.11.17 at 19:24:15

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Krav Maga (Moderator: Rune Lind)  |  Topic: FAQ om Krav Maga 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 2 3 4 5 [6]  All Go Down Print

FAQ om Krav Maga

Ken-Thomas Kvæl
Gammel ørn

« Reply #75 on: 24.03.08 at 16:38:31 »

Når det gjelder CKM (som ikke er det samme som KM men jeg hiver meg på likevel smile)  så tillater i allefall de aller fleste forsvarene at man kan gå over til kontroll teknikker (leddlåser/kvelninger etc.) relativt enkelt. Innledningsvis trener elever kun på å unngå et angrep. Når de mestrer dette under stress legges det på kontringer av forskjellig art mot sårbare punkter for å forhindre at angriperen er klar til å angripe på nytt. Deretter læres det ut oppfølginger som kan brukes til kontroll. Derfor synes jeg personlig CKM passer bra også oppimot det å skulle kontrollere personer i jobbsammenheng. eller mindre alvorlige situasjoner. De innledende forsvarene er altså de samme men man kan avslutte på litt forskjellige måter avhengig av situasjonen.

Men:
Uavhengig av de forskjellige gruppers teknikkbase så er det viktigste i mine øyne at det du trener får du prøve ut under realistiske full speed angrep fra ikke-samarbeidende angripere i forskjellige settinger/miljø etc. Da vet du både hva du kan og hva du ikke kan smile Dette gjør vi i CKM og det mener jeg bestemt skjer i IKMF (Rune Lind) også. Har ingen erfaring med de andre forbundene som nevnes her.

Ken-Thomas Kvæl
Pro-Defense
Pages: 1 2 3 4 5 [6]  All Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Krav Maga (Moderator: Rune Lind)  |  Topic: FAQ om Krav Maga « previous next »
Jump to:  

Social sharing