Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
19.01.18 at 12:32:21

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Andre (Moderator: Johannes Ibel)  |  Topic: Finnes nesten ingen Capoeira steder :( 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

Finnes nesten ingen Capoeira steder :(

Capoeira4life
*
Forummedlem

Peace4life
« on: 16.11.04 at 17:42:40 »

Hælla Følket  Grin

Mitt største ønske er at Capoeira blir utvida, men siden det er såpass nytt her i Norge så vil det nok ta lang tid Sad
Vet ikke om mange Capoeira klubber her i Norge, men den nærmeste er vel i Oslo? (for meg som bor i Særp)
Men er ikke særlig punsh på å kjøre i 1,5 time hver gang jeg skal på trening....
Her i Sarpsborg, så har vi starta en liten "Capoeira klubb", eller ikke akkuratt helt Capoeira men  Undecided
Det vi driver mest med her er triks liksom, vi har jo ikke lært no særlig med spark og slag, ja kunsten capoeira...
Men å gjøre de triksa (backflipp, flik-flak osv...) det er jo gøy, men kunne tenkt meg å lære kunsten....
Det er vel bare å vente da  Sad

Litt om hva Capoeira er:

Capoeira er blanding av dans, musikk og selvforsvar. Med røtter fra de svartes kamp mot slaveriet i Brasil, utføres bevegelsene til rytmer av afrikanske trommer, tamburin og det brasilianske strenginstrumentet Berimbau. Capoeira er i dag Brasils nasjonalsport.
sungame
Veteran

A real stand-up kinda guy
« Reply #1 on: 17.11.04 at 14:29:17 »

Er ikke Bærum nærmere derenenn Oslo? Eller kanskje Horten, med ferga fra Moss? Uansett skjønner jeg godt at det blir litt langt, dere får håpe det popper opp en klubb litt nærmere dere. Ellers får dere bare stå på, sluke det dere kommer over av litteratur og film, og prøve å plukke opp mest mulig. Anbefaler for eksempel boka til Mestre Acordeon, husker ikke helt hva den hetter i farta.

Når det gjelder å lære spark, kan det nok være en god idé å begynne å trene en annen kampkunst mens du venter på en skikkelig capoeiragruppe i nærheten. I gruppa vår har vi et par stykker som har trent TKD eller karate på rimelig høyt nivå, som har hatt stor overføringsverdi både når det gjelder teknikk, balanse og ikke minst bevegelighet.

Når det gjelder tenkemåte/bevegelsesmønstre synes jeg det virker som om Wing Chun og Kali Sikaran kan ha en viss overføringsverdi. Har ikke prøvd noen av delene, men på beskrivelser her på forumet, virker det som om begge disse satser en god del på flyt, noe du vil finne igjen i capoeira.

Uansett ønsker jeg dere lykke til! Ikke gi opp drømmen, capoeira er absolutt verdt å vente på!
« Last Edit: 17.11.04 at 14:32:53 by sungame » Logged

- livet er en lang rappell
Remo
Gjenganger

No Retreat! No Surrender!
« Reply #2 on: 17.11.04 at 14:32:50 »

jeg ble bitt av capoeira basillen da jeg så only the strong Cool det var ikke noen capoeira klubber i trondheim da men det ble lagt igjen mange timer trening ute i hagen ja Wink

Tommy Anderssen                          
Trondheim Kickboxing klubb
Hapkido
sinanju
Castell
« Reply #3 on: 17.11.04 at 14:45:29 »

Only the strong er helt sjef!!  Den burde være obligatoriske for alle som digger kampsport filmer... Egentlig burde den være pensum i skolen for å lære dem med buksene på knærene at det ikke fønker. Så høyt som de gutta i filmen har buksene.. DET står det respekt av Grin
Remo
Gjenganger

« Reply #4 on: 17.11.04 at 14:48:06 »

hehe.. godt poeng. ganske høy bukseføring, men tøffe alikevell Afro

Tommy Anderssen                          
Hapkido
sinanju
Castell
« Reply #5 on: 17.11.04 at 15:03:15 »

Tøffe ja... det er å si det pent... skulle ønske jeg kunne "pull off" den stilen... fordelen her er jo at du får refleks kraften når du sparker.. buksene er jo så stramme at bena "spretter" tilbake på plass...
Remo
Gjenganger

« Reply #6 on: 17.11.04 at 15:08:00 »

Hey.. den var ikke dum. Skal utvikle en ny dobok, i stetch dongeri Grin

Tommy Anderssen                          
Hapkido
sinanju
Castell
« Reply #7 on: 17.11.04 at 15:13:34 »

Ville kanskje anbefale noe i de linjer av det stoff våtdrakter er laget av. Har selv erfart at du får en enormt effekt på teknikker, spessielt Backfist og front-snap spark...  Om du vinner "Do-bok of the year-Award" regner jeg med jeg får en liten annerkjennelse i takke talen...  Afro
Thorn
Gjenganger

You can always trust a dishonest man to be just th
« Reply #8 on: 17.11.04 at 16:54:34 »

Tre ting som har profilert Capoeira gjennom tidene:
- "Tekken"-spillene, da kanskje særlig nr.3
- Nokiareklamen
- "Only the Strong" (Om dette er sørgelig eller ikkje har jeg ikkje helt klart å bestemme meg for ennå. Gøy film da)

Forøvrig er det en eller annen bilreklame nå for tiden som også kjører deler av en capoeirasang som sin jingle. Husker ikkje hvilken, men se etter biler på TV og her etter "Zum zum zum-lyden"

Capoeira4Life:
Tror nok kanskje Bærum eller Horten er en bedre ide enn Oslo, rett og slett fordi det vil koste en del å komme inn på treningene her i Oslo (50,-/gang på Blindern uten studentkort). Kan kanskje være en tanke å ta noen treninger av og til, bare for å få følelsen.

Og uten å ta meg for mye vann over hodet, mener at Profesór Torkjell Leira i GUC tilbyr diverse kurs og slikt, og kan leies inn til egne treninger. Hvis dere er mange nok kan det kanskje være en tanke?

Keep up the good work, så blir det nok noe Capoeira etterhvert  Afro (rå smiley)

Mads Thorstensen (aka Gasparziñho)
www.ajjk.no - Arendal Jiu Jitsu Klubb
www.guc.no - Grupo União na Capoeira
Capoeira4life
*
Forummedlem

Peace4life
« Reply #9 on: 17.11.04 at 20:21:31 »

Ja, vi bygger oss opp ja biggrin
Vi starta med 3 folk og når er vi 15 biggrin
Og vi har bare holdt på i en måned ca.!
Vi gir i allefall ikke opp! Oxo har jeg gått på karate og jiu jitsu før oxo... Vi gjør det vi kan for å få til noe smile

Litt om hva Capoeira er:

Capoeira er blanding av dans, musikk og selvforsvar. Med røtter fra de svartes kamp mot slaveriet i Brasil, utføres bevegelsene til rytmer av afrikanske trommer, tamburin og det brasilianske strenginstrumentet Berimbau. Capoeira er i dag Brasils nasjonalsport.
Olemak
*
Forummedlem

Kampkunstkalenderen
« Reply #10 on: 18.11.04 at 01:12:08 »

Om dere sender den/de beste pedagogene dere har til Oslo noen ganger i uka, slik at han eller hun kan undervise på hjemmebane etter mager evne resten av uka, så får dere jo i det minste en start og litt grunnlag. Så får dere sikkert overtalt en erfaren utøver i Oslo til å komme ned og holde noen helge-seminar for dere en gang i måneden eller noe, forutsatt at dere gir instruktøreren noen penger og litt bensin... dermed er dere godt i gang til å starte deres egen klubb/avdeling. Det finnes sikkert en klubb i Oslo som kan tenke seg en østfold-avdeling.

Lykke til!

Sjekk ut kampkunstkalenderen 2005, som jeg har laget og nå kan bestilles: www.kampkunstkalender.no
FreZko
*
Forummedlem

I'm a llama!
« Reply #11 on: 29.11.04 at 18:45:01 »

Capoeira er kult!

Jeg driver selv med XMA (nesten som capoeira på en måte)
(www.Systrickz.com)

-Frez  Afro

Argor
*
Forummedlem

« Reply #12 on: 05.07.12 at 13:17:03 »

Tja, nesten åtte år gammel denne tråden... jeg vet, men jeg lurer på hvordan det går med capoeira i Sarpsborg? smile
Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Andre (Moderator: Johannes Ibel)  |  Topic: Finnes nesten ingen Capoeira steder :( « previous next »
Jump to:  

Social sharing