Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
20.12.14 at 06:03:39

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Mixed Martial Arts (Moderator: AndersBreiflabb)  |  Topic: Strekk i nakken ved trening 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] 2 3  All Go Down Print

Strekk i nakken ved trening

Glenn71
*
Forummedlem

« on: 06.12.04 at 17:54:18 »

Har rullet litt hjemme med svogeren min og fått litt strekk i nakken, men det har godt greit.
Men i går så fikk jeg ordentlig vondt etter treningen og klarte ikke å sove.
Klarer ikke å bevege hodet til den ene siden, men den andre siden går greit.
Var hos legen og fikk brexidol som skulle funke bra sa hun.

Er dette noe som er vanlig?
Har trent boksing og Thaiboksing i mange år men har aldri hatt så vondt i nakken før.
Det skjedde da jeg satte svogeren min fast i en triangle chocke og så klare han på en eller annen måte å stupe over meg så jeg rullet baklengskråke,
med han over meg. Jeg havnet over han mens han forstsatt satt fast i chocken. Men etter den rullingen så fikk jeg veldig vondt i nakken.
Nakken hadde fortsatt ikke blitt bra etter forige gang.

Må vel nevne at svogeren min er relativt ny i dette så han hadde en tendens til å klemme rundt nakken min rimelig hardt for å prøve å få meg til å gi meg.
Han har sluttet med dette nå da han skjønner at det er bare han som blir sliten av det.  Grin
Men det er litt treigt å ikke få trent på mange dager på grunn av nakken.

Mvh

Glenn71
henning svendsen
« Reply #1 on: 06.12.04 at 18:01:16 »

hmm, har vært borti at jeg ikke får snudd hodet skikkelig til den ene siden. hos meg har det sittet i ganske lenge, men det går over til slutt. men det er jo ikke sikkert at det er det samme som har skjedd med deg.

god bedring.
tøffen
Veteran

Kids are people too, you know!
« Reply #2 on: 06.12.04 at 18:05:46 »

Ja, jeg har også hatt den hvor hodet kun går en vei. Det kom av styrketrening da jeg skulle trene meg opp til å ta pullup med en arm. Ved tung nedtrekk smalt det og det tok mange dager før det ble bedre. Og da det endelig var bra igjen klarte jeg å pådra meg det samme en gang til  Roll Eyes

Har aldri fått nakketrøbbel av kampsporttrening. På BJJ'en en gang skulle vi trene på kontring av stående guillotine-choke. Jeg holdt en annen og han tok meg til bakken feil vei så da knaste det i nakken hans. Jeg så ikke ham på en stund etter det.

"Royce has a puncher's chance at catching Matt in a submission" - Randy Couture
Sopmod
« Reply #3 on: 06.12.04 at 18:08:43 »

Jeg har også slitt lenge med nakken Sad
I begynnelsen var den kombinasjonen svak nakke/lite oppvarming og harde motstandere. Som du sier har de(nybegynnere) en tendens til å holde rundt/ved nakken for enhver pris. Jeg merker det hvis jeg kjører triangel/armbar(med brystet ned/ruller over på nakken) der det ofte blir mye press på nakken at det sitter i mange dager etterpå. Tror dog jeg har mer en bare en vanlig skade som går over etter litt hvile. Skal jeg gi et tips(etterpåklokskap) må det være og heller tappe når en fersk motstander kjører can opener eller lignende. Det er bedre og trene opp nakken gradvis en og bryte den ned hurtig for så og slite med den i ettertid Undecided
Glenn71
*
Forummedlem

« Reply #4 on: 06.12.04 at 18:47:07 »

Whow!
 Skal si at dette har vært et av de beste forumene jeg har vært på når det gjelder responstid på svar.
Kommer jo mange svar med en gang!!  laugh Kjempe bra!

Skal strarte med å trene nakken mer etter hver trening, kan nok lønne seg.

Husker mitt første møte med grappling så syntes jeg det så rimelig hom** sport ut, men nå digger jeg det.
Jeg "trodde" at det skulle være lett å ta noen som drev med den idretten men den første jeg fikk prøve meg mot var Joachim Hansen og jeg ble bundtet sammen.
Har aldri følt meg så hjelpesløs hverken før eller siden.  biggrin
Dykkene kom rimelig kjapt og jeg lå på ryggen før jeg vist hvilken vei som var opp og hvilken vei som var ned...hehe

Så man kan godt si at jeg har skiftet mening når det gjelder grappling/bakkekamp.
Men er det mange av dere som også trener slag og spark på baken med motstander?
Da mener jeg at dere har en vis kontakt. Kan jo ikke bli like hard sparring som i boksing på grunn av handskene men er det mye slik trening.

Har sett på de fleste av pride og ufc og Fedor er absolutt den som slår hardest i guard. Ingen er vel i nærheten en gang.
Så man burde vel trene en del på dette også.

Takk for alle tilbakemeldingene!!

Mvh

Glenn71
henning svendsen
« Reply #5 on: 06.12.04 at 18:52:11 »

hehe, folk er sikkert kjappe siden vi ikke har noe annet liv enn å være på kampforum  Grin

det er nok ikke det artigste å ha Joachim Hansen som første motstander....er vel kanskje ikke kult å ha han som motstander uansett. men som sparringpartner er han sikkert konge  smile

her i trheim trener vi mma, så ja, vi har slag på bakken.

jepp, Fedor er sjefen  Grin Grin
Sopmod
« Reply #6 on: 06.12.04 at 19:34:22 »

hehe, folk er sikkert kjappe siden vi ikke har noe annet liv enn å være på kampforum  Grin

Eller så er vi skadet og sitter innpå her og restituerer Embarrassed
Hardt liv. Blir godt å bli ferdig med eksamen og hva nå det medfører.
Da skal det slosses over en lav sko Evil
henning svendsen
« Reply #7 on: 06.12.04 at 19:42:27 »

hehe, ja, det var den unnskyldningen jeg lette etter   Grin Grin
Glenn71
*
Forummedlem

« Reply #8 on: 06.12.04 at 20:15:39 »

He he, ja det er jo en fin unskyldning.

Sitter selv hjemme og ser på Joshida Baret, han er utrolig god.
En av de raskeste jeg har sett på å sette armlåser og triangel.

Glenn71
henning svendsen
« Reply #9 on: 06.12.04 at 20:19:23 »

hehe, trener bare styrke nå. fikk et kne i nesa og kirurgen sa: ikke trene på 1 1/2 mnd.
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

Practice makes perfect only if u practice perfect.
« Reply #10 on: 06.12.04 at 20:20:37 »

hehe, ja, det var den unnskyldningen jeg lette etter   Grin Grin
Hehe jeg også.  Undecided

Glenn71
*
Forummedlem

« Reply #11 on: 06.12.04 at 20:28:11 »

hehe, trener bare styrke nå. fikk et kne i nesa og kirurgen sa: ikke trene på 1 1/2 mnd.

Whow, ikke lov å trene på så lenge?

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har brekt nesa på trening men jeg er tilbake neste trening, men nå er nesa mi rimelig herpa.
Har ikke tall på hvor mange ganger den har vært brekt.
Jeg opererte den for en stund siden men det var bare for å kunne puste igjennom den igjen.
Brakk den så jeg ikke kunne puste gjennom det ene neseboret når jeg var 15 år og opererte den først når jeg var 30 år for da tenkte jeg at jeg skulle ta det roligere, men neida klarer ikke lavære å trene kontakt sport. Det er for morsomt.
Har brekt den etter operasjonen også men ikke skjevt så da går det bra.

Mvh

Glenn71
Kyokushinmannen
« Reply #12 on: 06.12.04 at 20:36:32 »

samme trening som henning så fikk jeg meg en liten knekk jeg oxo. det var en uppercut fra en grisesterk russer...  Grin

er bra igjen, men nå er jeg bare lat  Grin
henning svendsen
« Reply #13 on: 06.12.04 at 20:51:23 »

nope, ikke trening før den har grodd. ja, operert for å kunne puste skikkelig gjennom den. ikke slag til ansiktet før etter 1 1/2 mnd sa mannen m kniven.

hehe, ja kirurgen sa også at det ikke var noe vits i å fikse utseende på den før etter at jeg hadde gitt meg med treningen. sikkert lurt. vet aldri når et kne lurer  >Sad
KingE
« Reply #14 on: 06.12.04 at 21:18:32 »

Jeg ble utsatt for en kraftig strekk i nakken(hue i magan og uteavmegsjælopplevelse) under trening i mars, og jeg sliter med en jævla hodepine og konstant stivhet/ømhet i ettertid. Legene på ullevål, kiropraktoren og dama mi har gitt meg opp. Nå er det bare trening, fysioterapi og altenativ medisin igjen. Sad
Trener ikke stort om dagen og det er til å bli gal av, men snart........
Pages: [1] 2 3  All Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Mixed Martial Arts (Moderator: AndersBreiflabb)  |  Topic: Strekk i nakken ved trening « previous next »
Jump to:  

Social sharing