Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
20.11.17 at 21:45:17

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert (Moderator: Tormod)  |  Topic: Diverse lover og regler om våpen. 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 2 3 4 5 [6]  All Go Down Print

Diverse lover og regler om våpen.

Lasse A
Forumavhengig

Ju Jitsu is the shit
« Reply #75 on: 17.11.08 at 22:44:51 »

eventulet bli kokk og gå med en hel mappe full av kniver!

Ju Jitsu Norge
Torbjørn K
Gammel ørn

« Reply #76 on: 18.11.08 at 09:06:05 »

...og hvis du er grill (Barbeque)-kokk kan du gå rundt med et sånt svært grillspyd som de bruker til hele kalver osv  clown2
OveDavy
Gjenganger

« Reply #77 on: 12.05.09 at 20:29:04 »

hvis du trener i skogen og i tillegg har problemer med å kommunisere skal du være forsiktig jaffal  ph34r

http://www.fvn.no/lokalt/kristiansand/article668166.ece

Javel!
Sandposen
« Reply #78 on: 16.07.10 at 18:48:36 »

Våpenforskriften har blitt endret siden forrige gang. Legg merke til den morsomme formuleringen om "voldsprodukter".

"§ 9. Forbud mot våpen eller lignende som ikke faller innenfor våpenloven § 1

Det er forbudt å erverve, eie eller inneha elektrosjokkvåpen, pepperspray og andre selvforsvarsmidler med tilsvarende virkning, springkniver, batangakniver, stiletter, slåsshansker, batonger, karatepinner, kastestjerner, blåserør for utskyting av piler eller andre gjenstander, spretterter eller andre tilsvarende særlig farlige gjenstander uten aktverdig formål og som fremstår som voldsprodukter.

Denne bestemmelsen gjelder ikke for våpen som er bestemt for eller tilhører politiet eller Forsvaret.

Det er forbudt å erverve, eie eller inneha armbrøst uten tillatelse fra politimesteren. Det kan gis tillatelse til å erverve, eie og inneha armbrøst når vedkommende oppfyller kravene nevnt i § 10. Dette ledd gjelder ikke armbrøst ervervet før 1. januar 1993.

Politimesteren kan dispensere fra forbudet i første ledd dersom særlige grunner foreligger. "
perbl
Überauthoratha
*
Veteran

Advarsel, klemfare!
« Reply #79 on: 16.07.10 at 22:36:55 »

Hm, kan det tenkes å ramme ting som f.eks kobutans?

Per B. Løvsletten
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #80 on: 16.07.10 at 22:47:53 »

Hmmm.... Det er bare 2 av punktene jeg IKKE stryker på smile

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
Sandposen
« Reply #81 on: 16.07.10 at 22:53:42 »

Er  litt i tvil om Kobutan. At den er beregnet til å utøve vold er jo lite tvilsomt. På den annen side så spørs det vel om den er "særlig farlig".

Dessuten har jeg hørt at Kobutaner og slikt har et annet aktverdig formål, i det de kan brukes som massasjeredskaper.
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #82 on: 16.07.10 at 23:01:54 »

Da anbefaler jeg folk å skaffe seg en 'solid penn' dersom de føler at en kobutan er sentral for den personlige sikkerheten. Det finnes mange bra alternativer på markedet. En bra treningsmodell er Cold Steel Pocket Shark. Personlig foretrekker jeg Benchmade Tactical Pen .

Det som er helt sentralt når det gjelder penn, er at dette er ikke verktøy med våpenhensikt i utgangspunktet. Dette har mye å si når det kommer til det juridiske krimskramset i ettertid. For folk som er opptatt av å holde seg på den riktige siden, så kan dette være et tema man kanskje bør bruke litt tid på.

Juggernaut Fight Group
Sandposen
« Reply #83 on: 16.07.10 at 23:05:25 »

Mini-maglite er jo også "inspirert" av kubotanen....
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #84 on: 16.07.10 at 23:48:44 »

Mini-maglite er jo også "inspirert" av kubotanen....
Et strålende eksempel!

Jeg har stor sans for fenix sin strobe effekt, og kommer til å sjekke at alle de taktiske lyktene jeg kjøper i framtiden har denne funksjonen. Nylig så jeg en annen lykt som hadde en rød laser i midten av en haug med dioder. Ser at dette kan være praktisk når man jobber i sikkerhetslag og skal markere ut individer.

Noen som her bra erfaring med lykter av denne typen? Solid, strope og laser?

Juggernaut Fight Group
Pages: 1 2 3 4 5 [6]  All Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert (Moderator: Tormod)  |  Topic: Diverse lover og regler om våpen. « previous next »
Jump to:  

Social sharing