Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
22.11.17 at 19:24:25

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Budo / Bujutsu / Bugei (Moderator: Johannes Ibel)  |  Topic: Kendo: Hvor mange jenter trener utenfor Oslo? 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] 2  All Go Down Print

Kendo: Hvor mange jenter trener utenfor Oslo?

Josi
« on: 14.02.05 at 12:15:06 »

Jeg bare lurer...?
« Last Edit: 14.02.05 at 12:18:09 by Josi » Logged
Elma
*
Forummedlem

« Reply #1 on: 14.02.05 at 12:19:16 »

Jeg gjør det i Trondheim men vi er veldig få. Og det har vært noen innom men de har som oftest sluttet etter en trening.

EDIT:

Jeg er eneste jente på treninga, utenom treneren. For meg så er det det en lettelse at hu er av det kvinnelige kjønn for kendo er en litt spesiell kampsport, særlig når jeg ikke er vant til å skrike høyt.
« Last Edit: 14.02.05 at 12:23:38 by Elma » Logged

Abundant dulcibus vitiis.
Ingen er perfekt.
Josi
« Reply #2 on: 14.02.05 at 12:53:11 »

Ja skrikinga kan være en mental bøyg. Selv fikk jeg først til et langt og høyt kendokiai da jeg ble bedt om å skrike sterkere enn han jeg trente med.
oxygene2
Gammel ørn

Gi meg kaka! NÅ!
« Reply #3 on: 14.02.05 at 20:56:04 »

Jeg trener kendo og bor i Mandal. Jeg er eneste jenta + at jeg er yngst, 15 år. Liker kiai jeg, har fått beskjed om å ha et veldig lyst kiai... Så prøver meg litt frem.

Forresten, hvor gamle er de dere trener med? Hos oss er det bare meg under 20. Lurer litt på det med alderen, har sett at OSI har aldersgrense på 18, men det har kanskje sammenheng med at det hører til UiO?

Shorin Ryu Karate og Kendo
Josi
« Reply #4 on: 14.02.05 at 23:48:57 »

Det er fler jenter på sørlandet, eller er det bare deg? Ingen i feks Stavanger?

Angående kiai så synes faktisk at om det faller naturlig med ett litt mørkere, så gå for det...jeg klarer selv ikke å pipe/hvine i fistel, mitt er mest et stygt "æææhh!!".

OSI er bare for studenter og derfor er alderen på jentene litt høyere. Men i Oslo Kendo er det vel minst ett par jenter på din alder og ca. to (?) som er en del yngre. I hele tatt er det en hel del tenåringer der, så jeg ser for meg at det kunne vært artig å arrangert mesterskap, seminarer ol for juniorer. smile

oxygene2
Gammel ørn

Gi meg kaka! NÅ!
« Reply #5 on: 15.02.05 at 16:58:30 »

Hadde vært veldig gøy med noe junior greier ja  smile Jeg vet ikke helt hvordan det er med Stavanger, får høre når jeg treffer de om en stund til. Det er startet klubb i Kr.sand og nå, jenter der og, men jeg tror ikke de er på min alder  Wink

Elma
*
Forummedlem

« Reply #6 on: 15.02.05 at 17:06:08 »

Jeg er 19, og begynte for et par uker siden :p
Men jeg håper at flere jenter vil joine til høsten når klubben har blitt større, for det er morsomt med jenter.
Kanskje man kan ordne et seminar for jenter?

Ingen er perfekt.
oxygene2
Gammel ørn

Gi meg kaka! NÅ!
« Reply #7 on: 15.02.05 at 17:13:41 »

http://www.osi.uio.no/kendo/pdf/damlager_2005.pdf  Hvis du vil reise til Sverige, så  smile Fra OSI sine sider.

Men jeg er veldig for å prøve å få til et semiar for kvinner i Norge.

Elma
*
Forummedlem

« Reply #8 on: 15.02.05 at 23:58:33 »

Sverige blir litt for dyrt for meg, særlig dette halve året med tanke på at jeg har ikke nok penger.

En eller annen gang etter sommeren hadde passet bedre, selv om vi er få jenter i Norge.

Ingen er perfekt.
oxygene2
Gammel ørn

Gi meg kaka! NÅ!
« Reply #9 on: 16.02.05 at 00:11:06 »

Vet vi er få jenter, men hadde vært artig da, bli litt kjent med folk oppi nord og borti øst og vest  Roll Eyes

Josi
« Reply #10 on: 16.02.05 at 10:52:04 »

Jeg er ganske økonomisk ribbet jeg også, og prioriterte derfor ikke å dra til Sverige. Skal lufte tanken om et norsk jenteseminar(ev. /kombinert tenåringseminar) i Oslo Kendo. Det må være mulig å samle minst 20 jenter...tipper det kan bli fint å trene litt med noen som ikke er muskelklumper (menn).
« Last Edit: 16.02.05 at 11:24:58 by Josi » Logged
oxygene2
Gammel ørn

Gi meg kaka! NÅ!
« Reply #11 on: 16.02.05 at 15:43:11 »

Skulle gjerne ha vært med å lufte idéen, men siden jeg er eneste jenta...  biggrin

Josi
« Reply #12 on: 16.02.05 at 22:17:59 »

Jeg snakket med instruktørene på treninga i dag, og skal undersøke videre om det går an å få til et seminar i Oslo i mai, da det vil passe som et etterspill for de som har vært på damesamlingen i Sverige, og som en oppkjøring til Oslo Open, evt NM for de som skal delta der. Dessuten synes jeg det kan være kjekt å få til noe før sommerferien setter inn.
Elma
*
Forummedlem

« Reply #13 on: 16.02.05 at 22:38:26 »

Flott, eksamen er i mai for meg.  Men forhåpentligvis så kan man arrangere flere seminarer i fremtiden.

Ingen er perfekt.
Josi
« Reply #14 on: 16.02.05 at 22:42:40 »

Hmm..ja det er vel et poeng for de fleste litt yngre. Men jeg skal se om det mulig å finne noen alternative datoer, lufte det litt før det ev. avgjøres.
Pages: [1] 2  All Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Budo / Bujutsu / Bugei (Moderator: Johannes Ibel)  |  Topic: Kendo: Hvor mange jenter trener utenfor Oslo? « previous next »
Jump to:  

Social sharing