Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
24.05.18 at 01:36:21

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Taekwon-Do (Moderators: Werner, Addey)  |  Topic: Høye spark 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 ... 9 10 11 12 [13] 14 Go Down Print

Høye spark

Zerdan
*
Forumavhengig

내 눈의 부아
« Reply #180 on: 17.09.06 at 13:42:04 »

Å bare for å legge til en liten ting på den varme opp delen for å sparke høyt.

Å være kald å plutselig måtte gi 100% når du blir overfalt er noe som må trenes på. Spesielt når det gjelder såpass store påkjenninger som høye spark.
sabumnim
Veteran

« Reply #181 on: 17.09.06 at 13:44:22 »

Christian O:
Bruker du strømpebukse på det bildet?
He he he!!!

Jørn Johannessen (International Master Instructor, Kukkiwon, Korea -99) 7.Dan MooDukKwan Norway, 6.Dan WTF TKD.
IKAEF Kadua Guro Phase 5, Modern Arnis 3.class, Judo 2 Kyu, Norwegian FCS Kali Representative (Dionaldo)
Ch_Omega
« Reply #182 on: 17.09.06 at 13:45:37 »

Christian O:
Bruker du strømpebukse på det bildet?
He he he!!!

Blitt spurt om det før, hehe. Neida. Bare litt stygge sokker. biggrin
Zerdan
*
Forumavhengig

내 눈의 부아
« Reply #183 on: 17.09.06 at 15:55:25 »

Helmersen, ja det du sier stemmer, men i en selvforsvars situasjon, har du da varma opp? Nei. Prøv å reis deg opp av stolen, og dra et hardt og kontrolert spark mot hodet. Som sagt, er jævla vanskli. Prøv å ta på deg Ola bokse( som du har på deg som du pleier), sko og belte sov... Da er det umilig å få ett hardt spark uten å miste kontrollen!

ok, da har jeg gjort et lite eksperiment. Jeg har reist meg opp fra stolen her, funnet noen gamle jeans som jeg ikke bruker lenger (MEN har brukt) hehe. Har belte og sko til og med. Men er trenings sko da. Men uansett, gikk ut i garasjen og monterte opp kameraet.

Gulvet i garasjen er av betong, og er en GOD del olje flekker der inne. (se video) Så da gjenstår det å se om jeg klarer å sparke i hode høyde med nok kraft til at motstanderen merker det og at jeg ikke mister kontrollen.

PS. ja jeg vet at sparkene er TYDELIG telegraferte + at de ikke er raske. Men husk at jeg skulle se OM jeg klarte å sparke i hode høyde. Filmen er uredigert.

http://www.youtube.com/watch?v=AVUnpfO0iA0

(må sikkert vente noen min. før den kan sees)
Mannen uten x
Veteran

« Reply #184 on: 17.09.06 at 16:29:56 »

Ok.. tar tilbake det jeg sa.. smile.. Du klarer det fint.. Eneste 2 men-ene jeg har er:
1. Går du med boksene så høyt oppe til vanlig, og med sånne bukser?
2. Hadde du fått strekk om du skulle sparka hardt?  Du sparka ganske løst, skal du bruke høye spark i selvforsvar, må du sparke ganske hard Tongue..
Men like vel, spark er unødvendig komplisert i en selvforsvars situasjon

Mr. sexy!
Jonny Kristiansen
Gjenganger

« Reply #185 on: 17.09.06 at 16:31:00 »

Gikk jo greit det. laugh
Zerdan
*
Forumavhengig

내 눈의 부아
« Reply #186 on: 17.09.06 at 16:38:47 »

Ok.. tar tilbake det jeg sa.. smile.. Du klarer det fint.. Eneste 2 men-ene jeg har er:
2. Hadde du fått strekk om du skulle sparka hardt?  Du sparka ganske løst, skal du bruke høye spark i selvforsvar, må du sparke ganske hard Tongue..

Nej, jeg går ikke så høyt opp med buksene til vanlig, hehe. Men tar jo ikke lange tiden å trekke de litt opp når du kjenner på deg at en situasjon er på gang.

Nej, jeg tror ikke jeg har fått strekk hvis jeg har sparket hardt. De omvendte svingsparkene, frontsparket og sidesparkene var bare for å sjekke andre spark. Var rundspark(svingspark) jeg fokuserte på. Så jeg tror ikke jeg får til å sparke så  mye hardere i den høyden med svingspark når jeg er kald.

Jeg TROR at hvis jeg hadde truffet med et av de svingsparkene på de rette plassene på hodet så har motstanderen gitt meg litt pusterom.

Eneste erfaringen jeg har er fra en ulykke på en sparringskamp der jeg traff i hode høyde med begynnelsen av skinnleggen, jeg traff da vedkommende rett under nesen. Dette var ikke noe spesielt kraftig ettersom det var så å si i klinsj, + at det var med venstre foten(foretrekker høyre).
Jonny Kristiansen
Gjenganger

« Reply #187 on: 17.09.06 at 16:38:53 »

Ok.. tar tilbake det jeg sa.. .. Du klarer det fint.. Eneste 2 men-ene jeg har er:

Nå begynne du å virke litt desperat.  bleh

2. Hadde du fått strekk om du skulle sparka hardt?  Du sparka ganske løst, skal du bruke høye spark i selvforsvar, må du sparke ganske hard ..

Det noen av oss prøver å si er at det ikke er så komplisert som du fremstiller det, hvis du kan sparke vel og merke. Det gjør ikke høye spark til et førstevalg uansett situasjon og forhold, men som teknikker som kan brukes hvis du mestrer det.
Zerdan
*
Forumavhengig

내 눈의 부아
« Reply #188 on: 17.09.06 at 16:40:39 »

Glemte en ting på første "men" ditt, ja dette er de vanskeligste type bukser jeg går i. Går gjerne i litt løse og myke bukser også. Men tok selvsagt den buksen som ga mest motstand, egnet seg best til "eksperimentet"
Zerdan
*
Forumavhengig

내 눈의 부아
« Reply #189 on: 17.09.06 at 16:42:48 »

Kansje høye spark egner seg mot feks personer på narkotika? For å knocke de.. Hvis de ikke "merker" slag og spark mot kroppen?  (jaaaa, spark dæm i ballan, vet at noen sier det snart)

Var bare en tanke jeg fikk.
Erltan
« Reply #190 on: 17.09.06 at 17:48:04 »

Eneste erfaringen jeg har er fra en ulykke på en sparringskamp der jeg traff i hode høyde med begynnelsen av skinnleggen, jeg traff da vedkommende rett under nesen. Dette var ikke noe spesielt kraftig ettersom det var så å si i klinsj, + at det var med venstre foten(foretrekker høyre).

Det var hardt nok! Wink
Mannen uten x
Veteran

« Reply #191 on: 17.09.06 at 18:05:08 »

Jonny, har du ikke no konstruktivt å si, hold kjæft... "Nå begynne du å virke litt desperat."...  Jeg er en person som har mine syn og er villig til å forandre de om noen motbeviser det jeg mener. I Helmersen sitt tilfelle ble jeg overbevist, om at det faktisk kan være en mulighet.. Men like vel, ett slag mot hodet er mye lettere en et spark smile

Mr. sexy!
Bjørnar Blaalid
*
Forummedlem

Problem? Just kick it!
« Reply #192 on: 17.09.06 at 20:00:12 »

Det var hardt nok! Wink

hehe :-D

Do that Bandae dollyo Chagi one more time ;-)
Bruthor
Forumavhengig

Go for something, and you finish that something!
« Reply #193 on: 17.09.06 at 20:16:45 »

Bra levert andreas (jobb med bandae'n)

Hehe, dette var en interresant diskusjon smile

Bare for å fyre opp litt mer så klarer jeg fint å sparke kanten av taket på slike "støpebusskur" med frontspark. Personer på ca 1.80 er ikke noe problem å svingsparke i hodet kald, ihvertfall ikke med thaispark-versjonen. Når vel 1.90 med baksparket tenker jeg, dersom jeg plasserer overroppen litt lavt. Kne når jeg også fint til hodet med som kald.

Snakker nå om hva som lar seg fysisk gjøre ikke hva som er lett å få til i en faktisk situasjon. Lysken/baken er sterk og tåler godt litt strekk selv om den er kald.

-----

Rødt belte NTN tkd og litt annen erfaring.

Michael Krogsæther
Olympic
« Reply #194 on: 17.09.06 at 20:18:13 »

Uhell? Den skjønte jeg ikke..., gikk du ikke for en 2-poenger?
Pages: 1 ... 9 10 11 12 [13] 14 Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Taekwon-Do (Moderators: Werner, Addey)  |  Topic: Høye spark « previous next »
Jump to:  

Social sharing