Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
17.01.18 at 02:05:09

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Taekwon-Do (Moderators: Werner, Addey)  |  Topic: Høye spark 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 ... 10 11 12 13 [14] Go Down Print

Høye spark

Mannen uten x
Veteran

« Reply #195 on: 17.09.06 at 20:19:42 »

han går NTN\ITF... det er ikke fullkontakt, så han ble diska... Da man gjør feil, uten å mene det er det et uhell, right?

Mr. sexy!
Zerdan
*
Forumavhengig

내 눈의 부아
« Reply #196 on: 17.09.06 at 21:01:02 »

Det stemmer det vettu. Det kan medføre disk. Å helt sikkert advarsel/minus for hard kontakt. Men dette var da trening, for the record.

KJæft bruthor =) Har vært på fest å greier i helga, satt å slappa av på dataen hele dag, også gikk jeg da ut i dongribukse, kald, og utfører dette eksperimentet. Så de omvendt svingsparkene skal vi ikke en gang snakke om  ph34r
« Last Edit: 17.09.06 at 21:06:58 by Helmersen Jr. » Logged
Zerdan
*
Forumavhengig

내 눈의 부아
« Reply #197 on: 17.09.06 at 21:06:27 »

Bra levert andreas (jobb med bandae'n)

Hehe, dette var en interresant diskusjon smile

Bare for å fyre opp litt mer så klarer jeg fint å sparke kanten av taket på slike "støpebusskur" med frontspark. Personer på ca 1.80 er ikke noe problem å svingsparke i hodet kald, ihvertfall ikke med thaispark-versjonen. Når vel 1.90 med baksparket tenker jeg, dersom jeg plasserer overroppen litt lavt. Kne når jeg også fint til hodet med som kald.

Snakker nå om hva som lar seg fysisk gjøre ikke hva som er lett å få til i en faktisk situasjon. Lysken/baken er sterk og tåler godt litt strekk selv om den er kald.

-----

Baken min tåler ivertfall ikke flying high kick når jeg er kald, det er helt for j****g å få strekk der. Snakker av erfaring.

HA, du kan ikke sparke meg i hodet når du er kald, hehe. (er 1.90)

Mener du det virkelig? bakspark mot hodet? ja, ser du har skrevet hva som er fysisk mulig men.. Bakspark mot hodet?

Å bare for å være litt Taekwon-Do geek så sa Gen Choi. at frontspark ikke skulle utføres høyere enn solar plexus, for over den høyden mister kraften sin. Ja, det går jo an, men ville leke litt geek nå. hehe.
Bruthor
Forumavhengig

Go for something, and you finish that something!
« Reply #198 on: 17.09.06 at 21:19:16 »

1: Baken min tåler ivertfall ikke flying high kick når jeg er kald, det er helt for j****g å få strekk der. Snakker av erfaring.

2: HA, du kan ikke sparke meg i hodet når du er kald, hehe. (er 1.90)

3: Mener du det virkelig? bakspark mot hodet? ja, ser du har skrevet hva som er fysisk mulig men.. Bakspark mot hodet?

4: Å bare for å være litt Taekwon-Do geek så sa Gen Choi. at frontspark ikke skulle utføres høyere enn solar plexus, for over den høyden mister kraften sin. Ja, det går jo an, men ville leke litt geek nå. hehe.

1: Jeg snakker ikke ighkick, jeg snakker vanlig front snappspark. Wink (men så kan jo jeg nesten legge hodet under kneet uten oppvarming biggrin

2: Med frontspark, bakspark og kne så. Sving treffer halsen din eller kjeven Tongue

3: hva er galt med et bakspark mot hodet? faller meg mer naturlig enn mot magen egentlig. Har sett det endel på wtf-filmer på nettet

4: Derfor skal man hoppe opp i luften for å treffe rett fremover forklarte treneren min for å over-geeke deg smile

Rødt belte NTN tkd og litt annen erfaring.

Michael Krogsæther
Zerdan
*
Forumavhengig

내 눈의 부아
« Reply #199 on: 17.09.06 at 21:37:05 »

1. Jeg kommenterte utsagnet ditt om at baken tåler en del, ikke det at du tok frontspark. Jeg kan godt ta oppadgående frontspark i tvællern på et mål, men high kick river sund hamstringen=P

2. Sant!

3. OK, men for meg føles det ikke riktig. med tanke på at det er litt vanskelig å se hvor du treffer. Så derfor forbinder jeg bakspark mot mage regionen, og brystkassen.

4. men det er en annen teknikk enn frontspark, det er jo hoppende frontspark.
Jonny Kristiansen
Gjenganger

« Reply #200 on: 18.09.06 at 05:02:44 »

XemX

Jonny, har du ikke no konstruktivt å si, hold kjæft...

Næmmen Fydda!

Nå var ikke dette så alvorlig ment, derfor fleipesmilyen Denne her vettdu. Tongue
Bruthor
Forumavhengig

« Reply #201 on: 18.09.06 at 16:14:10 »

3. OK, men for meg føles det ikke riktig. med tanke på at det er litt vanskelig å se hvor du treffer. Så derfor forbinder jeg bakspark mot mage regionen, og brystkassen.

Ja, dette prøver jeg å venne meg til også. Det er litt fy-fy med bakspark mot hodet i sparring. Men det har alltid vært messt naturlig for meg, og hadde jeg gått fullkontakt hadde det kanskje vært annerledes. Vet ikke hvordan man ser på det der, men det er lett for å treffe halsen med et høyt bakspark, så det hadde ikke forundret meg om det var fy-fy der også.

4. men det er en annen teknikk enn frontspark, det er jo hoppende frontspark.

Sant, men det er (såvidt jeg vet) dette med å få kraften fremover som er grunnen til at det finnes et hoppende frontspark og ikke bare bakkestående. Litt rart at vi har uppercut i systemet Tongue. Kanskje jeg tar feil.

Michael Krogsæther
Zerdan
*
Forumavhengig

내 눈의 부아
« Reply #202 on: 18.09.06 at 18:12:45 »

Sant, men det er (såvidt jeg vet) dette med å få kraften fremover som er grunnen til at det finnes et hoppende frontspark og ikke bare bakkestående. Litt rart at vi har uppercut i systemet Tongue. Kanskje jeg tar feil.

Nei. hehe. og ja på en måte. Det er jo får å treffe motstandere som er høyere en deg/ eller som er for høyt opp til at du kan nå de med teknikk på bakken. Grunnen til at vi har hoppespark er at det er både overaskende og det lukker distansen mellom deg å motstanderen.

Rart at vi har uppercuts? hva får deg til å si det? Uppercuts skal jo ha kraft rett oppover? frontspark skal ha kraft rett fram.
Erltan
« Reply #203 on: 18.09.06 at 19:45:33 »

Bruthor, har du noen gang truffet med et høyt bakspark i sparring?  eek
Bruthor
Forumavhengig

« Reply #204 on: 18.09.06 at 19:53:38 »

Helmersen: ja når du sier det slik, så blir jeg faktisk helt enig med deg smile

Erlend: Ja, ganske mange ganger. som regel mot motstandere som kommer rushende. Det som skjer er at de stopper opp med hodet i liften (før de er freme ved foten) og "krasher" med hodet mens den nederste delen av kroppen fortsetter fremover. Av og til faller de også, men som regel ender det med poeng til meg og en motstander som er helt ute av balanse. Jeg gjør forsåvidt akkurat det samme med sidespark og hadde et lite uhell senest idag der motstanderen kneet et sidespark ment mot brystet opp i sin egen hodehøyde. Han hadde ikke tannbeskytter og jeg traff rimelig hardt med perfekt knivfot, men det gikk bra denne gangen og.

Som sagt så er dette noe jeg skal vende meg av med fordi det rett og slett er farlig, og før uhellet idag er det lenge siden sist.

Michael Krogsæther
Erltan
« Reply #205 on: 18.09.06 at 19:57:19 »

Ja, du har jo noen avsindig lange bein, din slamp biggrin Har aldri prøvd på dette selv, for tregt for min del, men hvis det funker for deg så... smile
Bruthor
Forumavhengig

« Reply #206 on: 18.09.06 at 19:58:53 »

takker for alle komplimenter biggrin

Michael Krogsæther
Karsten71
Gjenganger

« Reply #207 on: 16.12.08 at 11:26:15 »

http://www.bendecho.de/be50c2bb74-knockout-kick
« Last Edit: 16.12.08 at 11:27:53 by Karsten71 » Logged
Hwardo Kwan member
Gjenganger

« Reply #208 on: 24.11.10 at 15:03:36 »

Det går helt fint hvis det kommer som en overraskelse. Bommer du på en roundhouse og motstanderen er i full guard så kan du helt sikkert legge til en sidekick til hodet med engang for å komme deg ut av treff-sonen. Risikofylt men kan gjøres.

Never destroy anything if it don't serve something bigger. But if  you do it, make sure there is nothing more of it.
Pages: 1 ... 10 11 12 13 [14] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Taekwon-Do (Moderators: Werner, Addey)  |  Topic: Høye spark « previous next »
Jump to:  

Social sharing