Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
10.09.10 at 21:15:10

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Aikido (Moderator: Sigurd R)  |  Topic: A-ha-opplevelser med Ki? 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 2 [3]  All Go Down Print
Author Topic: A-ha-opplevelser med Ki?  (Read 3362 times)
Jonas
**
Stuntposter

Capoerista
« Reply #30 on: 12.04.05 at 22:44:45 »

Salto til spagaten var vel helst en tilsiktet overdrivelse. Men som vi har sett, så er det ikke så altfor langt unna...

Du sier at det er livsstilen deres som gjør det... og har helt rett! Men det livsstilen fører til, er bedre ki. Vestens forskere vet jo at stress har en psykologisk effekt som gjør at vi får dårligere helse. Dette har munkene prøvd å si oss i mer enn 2500 år, synd at vi absolutt skal tvile så mye på alt som ikke kan 100% bevises (selv om det er testet med varmedetektorer, positivt resultat). Alle som har prøvd selv, vet at ki (eller bioenergisk aktivitet, om det får deg til å føle deg tryggere) er reelt, og at det ikke er en dårlig vits som har eksistert i mange tusen år.

Jeg skjønner at de fleste ikke kommer til å tro på den videoen, siden det ikke finnes noe sikkert bevis for at den er ekte. Synd.

"Do, or do not. There is no 'try'."
- Yoda The Man
KoffeK
Forumavhengig

MS Matvrak
« Reply #31 on: 12.04.05 at 23:01:48 »

Vil du fortelle litt om hva du mener med 'bioenergisk aktivitet' ? Er bare nysgjerrig.

Go for the PUMP!
toxic
« Reply #32 on: 12.04.05 at 23:36:14 »

Morsomme videoklipp!! Lurer på om MMA-gutta er i like god form når de bikker 90.... bleh biggrin

Veldig imponerende å se den gamle gubben på 93. Legg merke til hvor uanstrengt og flytende han beveger seg. Men så er det jo Taoist munker dette her og da, og de er jo "eksperter" på alderdom. smile

Helio Gracie har jo ganske mange brutale kamper under beltet sitt og han er heavy sprek med tanke på alderen. Fellesnevneren er at mennesker som er fysisk aktive og sportslige med et sunt levesett lever lenger enn mennesker som ikke er det, munk eller ikke!
toxic
« Reply #33 on: 12.04.05 at 23:39:06 »

Salto til spagaten var vel helst en tilsiktet overdrivelse. Men som vi har sett, så er det ikke så altfor langt unna...

Du sier at det er livsstilen deres som gjør det... og har helt rett! Men det livsstilen fører til, er bedre ki. Vestens forskere vet jo at stress har en psykologisk effekt som gjør at vi får dårligere helse. Dette har munkene prøvd å si oss i mer enn 2500 år, synd at vi absolutt skal tvile så mye på alt som ikke kan 100% bevises (selv om det er testet med varmedetektorer, positivt resultat). Alle som har prøvd selv, vet at ki (eller bioenergisk aktivitet, om det får deg til å føle deg tryggere) er reelt, og at det ikke er en dårlig vits som har eksistert i mange tusen år.

Jeg skjønner at de fleste ikke kommer til å tro på den videoen, siden det ikke finnes noe sikkert bevis for at den er ekte. Synd.

Akkurat de bevisene du prater om der har jeg sett blitt plukket fra hverandre av vitenskapsfolk i en dokumentar om KI på discovery! Det var naturlige forklaringer på alt sammen og ingen kraft kunne "bevises".
toxic
« Reply #34 on: 12.04.05 at 23:56:56 »

Det dumme klippet noen la inn her med "telekinisk" kraft er kanskje det mest irriterende idiotiske driten jeg har sett. De som tror på noe sånt må være mindre bevarte fra naturens side. vanligvis pleier jeg å le av "bullshido", men her satte faktisk latteren seg i halsen gitt, jeg ble flau på dems vegne!! blush blush
Sauron
Gammel ørn

Selv en vei på tusen mil begynner med ett skritt..
« Reply #35 on: 13.04.05 at 00:23:32 »

Akkurat her så kan jeg ikke si meg mer enig. Tror ordet energi må være noe av det mest misbrukte når det kommer til all verdens påstander om alt fra healing, til overøring av ki osv. osv. Om disse fenomenene var virkelig, hvorfor skulle de ikke la seg kunne påvise? Jeg skal tro på det den dagen dette kan påvises med vitenskaplige metoder. Inntil da...nix... dry

2. Dan Shorin Ryu
6. Kyu Kyokushinkai
Sigurd R
Gasman
*
Veteran

kata mafioso
« Reply #36 on: 13.04.05 at 03:53:46 »

Discovery må jo være rettesnoren for sannhet da... Wink

http://www.aikiweb.com/spiritual/ki.html

bl. annet:
Not all aikidoka believe that ki is a kind of "stuff" or "energy." For some aikidoka, ki is an expedient concept - a blanket-concept which covers intentions, momentum, will, and attention. If one eschews the view that ki is a stuff that can literally be extended, to extend ki is to adopt a physically and psychologically positive bearing. This maximizes the efficiency and adaptability of one's movement, resulting in stronger technique and a feeling of affirmation both of oneself and one's partner.

Best Budo is Never Happen Fight
Sunyata Aikido Dojo - presentasjonsvideo: http://www.youtube.com/watch?v=iQRfehJV5Eo
Aikido oppvisning: (Tissier) http://www.youtube.com/watch?v=UGFJUlGfWO8
Jonas
**
Stuntposter

Capoerista
« Reply #37 on: 16.04.05 at 01:38:28 »

Synes det siste sitatet fortklarte fint. Alt jeg sier er at det kan trekkes litt lenger hvis du virkelig legger tid i det.

Og at vitenskap aldri kan forklare en følelse.

- Yoda The Man
Jonas
**
Stuntposter

Capoerista
« Reply #38 on: 22.04.05 at 15:32:51 »

Eh, glemte å nevne at den videoen såklart var bullshit. Ble litt revet med i øyeblikket blush, ser nå at de ikke har stavet telekinese riktig engang. Roll Eyes Jaja..

- Yoda The Man
Sigurd R
Gasman
*
Veteran

kata mafioso
« Reply #39 on: 27.04.05 at 23:50:32 »

Min oppfatning når det gjelder "ki" er at de aller fleste ikke ser skogen for bare trær...

Best Budo is Never Happen Fight
Sunyata Aikido Dojo - presentasjonsvideo: http://www.youtube.com/watch?v=iQRfehJV5Eo
Aikido oppvisning: (Tissier) http://www.youtube.com/watch?v=UGFJUlGfWO8
Pages: 1 2 [3]  All Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Aikido (Moderator: Sigurd R)  |  Topic: A-ha-opplevelser med Ki? « previous next »
Jump to: