Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
17.07.18 at 12:25:24

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Taekwon-Do (Moderators: Werner, Addey)  |  Topic: WTF har valgt nytt lederskap og presenterer ny logo... 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 2 [3] 4  All Go Down Print

WTF har valgt nytt lederskap og presenterer ny logo...

phariid
Gammel ørn

... endelig svart belte i hapkido...
« Reply #30 on: 21.04.05 at 22:40:25 »

Her har dere en skikkelig logo!!

Trenger en oppdatering den oxo, spør du meg....

BTW. Er dette TaeSooDo (TangSooDo) stilmerket?

Trener du den stilen? I såfall hvor trener du og hvem er din master?

hilsen
Ed.

Dette er Moo Duk Kwan emblemet.

WTF Taekwondo
"You mixed martial artist? Hahaha, me use big knife, you halal meat, hahaha!" (ordtak av den berømte arabiske filosofen Abdul Tah Qund Dhaw Al Qraizi Munqi, år 497 etter Kristi fødsel)
Edward H. Valholm
Forumavhengig

合氣道 = much fun!
« Reply #31 on: 22.04.05 at 09:13:48 »

Ah, selvføgelig..

Bøyer meg i støvet..

(Men jeg synes fremdeles den også trenger en fornyelse :)

hilsen
Ed.

Michelinmannen
Gjenganger

svart belte i synsing
« Reply #32 on: 22.04.05 at 09:14:32 »

Ja, men emblemet til Tang Soo Do Moo Duk Kwan, så vidt jeg kan se. Eller tar jeg feil? Er ikke tegnene til venstre og høyre feil?
phariid
Gammel ørn

... endelig svart belte i hapkido...
« Reply #33 on: 22.04.05 at 09:55:33 »

Ja, men emblemet til Tang Soo Do Moo Duk Kwan, så vidt jeg kan se. Eller tar jeg feil? Er ikke tegnene til venstre og høyre feil?

Følte at det var noe annerledes da jeg så emblemet, men tenkte ikke så mye på det. Visste ikke at det fantes Tang Soo Do MDK blink

WTF Taekwondo
"You mixed martial artist? Hahaha, me use big knife, you halal meat, hahaha!" (ordtak av den berømte arabiske filosofen Abdul Tah Qund Dhaw Al Qraizi Munqi, år 497 etter Kristi fødsel)
Michelinmannen
Gjenganger

svart belte i synsing
« Reply #34 on: 22.04.05 at 22:32:54 »

Så vidt jeg husker grunnla Hwang Kee først Moo Duk Kwan Tang Soo Do, som nå kalles også kalles Soo Bahk Do Moo Duk Kwan, før Tae Kwon Do ble "oppfunnet". Mener å huske det står mer om disse tingene i denne tråden som ehv startet. Leste litt av de greiene, men det ble raskt forvirrende...  blink
sabumnim
Veteran

« Reply #35 on: 22.04.05 at 23:20:33 »

Det der er MooDukKwan TaeKwonDo emblemet. Skrifttegnet til venstre er Tae, det i midt er MooDukKwan og det til høyre er Kwon. SooBahkDo bruker annet tegn til venstre.

Historien til MDK er forvirrende ja, vi jobber med en ny web-side for MDK TKD Norge nå, skal poste det når den kommer. Der kommer det til å bli forklart på en lett forståelig måte.

Jørn Johannessen (International Master Instructor, Kukkiwon, Korea -99) 7.Dan MooDukKwan Norway, 6.Dan WTF TKD.
IKAEF Kadua Guro Phase 5, Modern Arnis 3.class, Judo 2 Kyu, Norwegian FCS Kali Representative (Dionaldo)
Bonzai
**
Stuntposter

Grupo Uniâo na Capoeira
« Reply #36 on: 23.04.05 at 00:59:09 »

Sorry for å bryte inn i denne saklige diskusjonen, men er det sånn at det er Harry kongen Chuck Norris som har høyest Dan innen Tae Kwondo?

(Poster her siden det er aktivt her smile )

Gammel logo: Kjedelig

Ny logo: Tøff

Unconditional love + putting up with crap = Happy
Steph
sabumnim
Veteran

« Reply #37 on: 23.04.05 at 01:10:00 »

Chuck Norris har blitt tildelt 8.Dan i Taekwondo (selv om han har trent TangSooDo og ikke TKD), men han har ikke gradert seg til denne graden.
Det høyeste man kan gradere seg til i TKD (og de fleste andre koreanske stilarter) er 9.Dan. Noen få har 10.Dan, og dette er i hovedsak forbehold den øverste leder for en TKD "familie". resten som sier de har 10.Dan har startet sin egen organisasjon og tildelt seg selv denne graden.

Jørn Johannessen (International Master Instructor, Kukkiwon, Korea -99) 7.Dan MooDukKwan Norway, 6.Dan WTF TKD.
IKAEF Kadua Guro Phase 5, Modern Arnis 3.class, Judo 2 Kyu, Norwegian FCS Kali Representative (Dionaldo)
Michelinmannen
Gjenganger

svart belte i synsing
« Reply #38 on: 23.04.05 at 10:53:56 »

Sorry for å bryte inn i denne saklige diskusjonen, men er det sånn at det er Harry kongen Chuck Norris som har høyest Dan innen Tae Kwondo?
Nei.
Sabum
*
Forummedlem

I'm a llama!
« Reply #39 on: 26.04.05 at 07:53:29 »

Ja dette med logoer kan väre forvirende, spesielt for dem som driver med Moodukkwan, nå er det så at jeg ser at Jörn driver å starter MDK Norge
men da må jeg detsverre beklage Jörn du er forseint ute Gm Kim Jae Wha startet dette for mange år siden og jeg var med på å starte dette tilsammen med han.

Vi har også starte Nordic Moodukkwan - Taekwondo Academy, men det vet du vel sikkert allerede.

Gm Kim ble utnevnt av Moodukkwan korea for å lede moodukkwan Norge, dette er ting du burde vite, siden du selv har trent og gradert med Kim

Sabum
Stale_Borseth
« Reply #40 on: 26.04.05 at 08:02:20 »

Når fikk Kim Jae Wha 8. Dan i Taekwondo? Ser nemlig du titulerer ham som GM=Grandmaster. Jeg trodde han hadde 7. Dan nemlig. Men om han har nådd 8. Dan er det selvsagt bare å gratulere:)
Sabum
*
Forummedlem

I'm a llama!
« Reply #41 on: 26.04.05 at 08:27:54 »

Jeg sa ikke at han var Gm I TKD, Grandmaster Kim har 8 dan i Hapkido det vet også du Ståle, Gm Kim har 7.dan WTF enda

med koreanere så er det vanlig at man titulere dem etter den höyeste rangen dem har så for GM Kim sin del så blir det
Hapkido.

men klart det er mange forskjelige syn på dette.

vh
Sabum
Stale_Borseth
« Reply #42 on: 26.04.05 at 09:08:01 »

Jeg sa ikke at han var Gm I TKD, Grandmaster Kim har 8 dan i Hapkido det vet også du Ståle, Gm Kim har 7.dan WTF enda

med koreanere så er det vanlig at man titulere dem etter den höyeste rangen dem har så for GM Kim sin del så blir det
Hapkido.

men klart det er mange forskjelige syn på dette.

vh
Sabum

Nå vet jeg det i alle fall, takk for oppklaringen smile Så forresten klubben til Kim var med på NC2 i helgen. Flott å se flere trøndere der, da vi ofte føler oss litt alene fra Bartehovedstaden...
Sabum
*
Forummedlem

I'm a llama!
« Reply #43 on: 26.04.05 at 09:14:57 »

ja det er altid hyggeöig å se tröndere på stevner  smile håper det blir flere av dem der neste gang

Vh
Sabum
Stale_Borseth
« Reply #44 on: 04.05.05 at 08:56:26 »

Det blir nok flere neste gang, ettersom det er vi som arrangerer det i selveste bartehovedstaden. Da forventer jeg selvsagt at alle klubbene i Midt-Norge stiller, og støtter opp om å bringe Midt-Norge inn i toppen av listene boxing
Pages: 1 2 [3] 4  All Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Taekwon-Do (Moderators: Werner, Addey)  |  Topic: WTF har valgt nytt lederskap og presenterer ny logo... « previous next »
Jump to:  

Social sharing