Hey.Det og trene så mye styrke med tunge vekter vil garantert gjøre deg til en dårligere kampsport utøver på sikt.TREN EXPLOSITIVT
Hehe jeg er så uenig som jeg kan bli egentlig. Vekttrening bør være en viktig del av treningsopplegget til alle kampsportutøvere. Spesielt de som trener hardt og mot fullkontakt. Å si at eksplosiv trening gjør deg til en dårligere kampsportutøver gjør meg ganske provosert faktisk. Tung vekttrening gjør deg sterkere og mer eksplosiv i alt fra slagkombinasjonene til clincharbeidet ditt. Beklager men jeg synes det utsagnet ditt høres lite gjenomtenkt ut.
Personlig så trener jeg mine boksere med mye egenvekt, medisinballøvelser, knebøy, utfall med kun egenvekt og alle øvelser gjøres explosivt, det er hurtighet og presisjon som gjelder
Jeg trener mine folk med egetvekt også. Dette skjer under kampsportøktene.
Men i tillegg så anbefaler (tvinger?) jeg dem til å trene med vekter utenfor de vanlige kampsporttreningene. Dette for å fremme eksplosiv styrke som igjen er svært viktig for en seriøs kampsportutøver. Du snakker om å gjøre øvelser eksplosivt. Er det ikke da viktig å trene eksplosivitet? Det treningsopplegget du prater om er veldig bra til å trene opp utholdende styrke. Men det er ikke bare den type styrke man trenger. Ditt program trener kun den ene type styrke. Og det er ikke nok.
det er hurtighet og presisjon som gjelder, ikke hvem som har størs biceps
Enig. I tillegg til fysisk styrke og agressivitet. Dessuten: Det er STOR forskjell på måten bodybuildere trener og måten jeg beskriver her.

Se bare på K1 der er det ikke alltid den største som vinner. Men selvfølgelig, ingen regel uten unntak. TREN EXPLOSITIVT
Jeg vedder ganske mye på at alle k-1 fighterne trener seriøst og ivrig med vekter.

Hey. For å bli god i boksing- tren boksing. for å bli god i fotball- tren fotball o.s.v.
Så jogging, vekttrening, sit-ups og sykling skal lukes vekk til fordel for KUN ren kampsporttrening? I think not..