Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
21.11.17 at 03:49:26

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Boxing, Kickboxing & Muay Thai (Moderator: Frode-Falch)  |  Topic: Treningsopplegg for kickboxere.. 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 [2] 3 4 5 6 ... 8 Go Down Print

Treningsopplegg for kickboxere..

Frode-Falch
Dr Low kick
*
Posts: 7931
Veteran
Offline Offline

Practice makes perfect only if u practice perfect.
« Reply #15 on: 15.10.05 at 20:55:07 »

Hey.Det og trene så mye styrke med tunge vekter vil garantert gjøre deg til en dårligere kampsport utøver på sikt.TREN EXPLOSITIVT
Hehe jeg er så uenig som jeg kan bli egentlig. Vekttrening bør være en viktig del av treningsopplegget til alle kampsportutøvere. Spesielt de som trener hardt og mot fullkontakt. Å si at eksplosiv trening gjør deg til en dårligere kampsportutøver gjør meg ganske provosert faktisk. Tung vekttrening gjør deg sterkere og mer eksplosiv i alt fra slagkombinasjonene til clincharbeidet ditt. Beklager men jeg synes det utsagnet ditt høres lite gjenomtenkt ut.

Quote
Personlig så trener jeg mine boksere med mye egenvekt, medisinballøvelser, knebøy, utfall med kun egenvekt og alle øvelser gjøres explosivt, det er hurtighet og presisjon som gjelder
Jeg trener mine folk med egetvekt også. Dette skjer under kampsportøktene. Men i tillegg så anbefaler (tvinger?) jeg dem til å trene med vekter utenfor de vanlige kampsporttreningene. Dette for å fremme eksplosiv styrke som igjen er svært viktig for en seriøs kampsportutøver. Du snakker om å gjøre øvelser eksplosivt. Er det ikke da viktig å trene eksplosivitet? Det treningsopplegget du prater om er veldig bra til å trene opp utholdende styrke. Men det er ikke bare den type styrke man trenger. Ditt program trener kun den ene type styrke. Og det er ikke nok.

Quote
det er hurtighet og presisjon som gjelder, ikke hvem som har størs biceps
Enig. I tillegg til fysisk styrke og agressivitet. Dessuten: Det er STOR forskjell på måten bodybuildere trener og måten jeg beskriver her.  Roll Eyes

Quote
Se bare på K1 der er det ikke alltid den største som vinner. Men selvfølgelig, ingen regel uten unntak. TREN EXPLOSITIVT
Jeg vedder ganske mye på at alle k-1 fighterne trener seriøst og ivrig med vekter.  Wink

Quote
Hey. For å bli god i boksing- tren boksing. for å bli god i fotball- tren fotball o.s.v.
Så jogging, vekttrening, sit-ups og sykling skal lukes vekk til fordel for KUN ren kampsporttrening? I think not..

Logged

prowler
*****
Posts: 922
Forumavhengig
Offline Offline

Rock'n'Roll ain't noise pollution!
« Reply #16 on: 15.10.05 at 22:32:38 »

Det går da vel an å trene eksplosivt med vekter og vel? Eller er jeg på bærtur her...?
Logged

Are S. Hovland
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Posts: 7931
Veteran
Offline Offline

Practice makes perfect only if u practice perfect.
« Reply #17 on: 15.10.05 at 22:42:41 »

Ja? Det er jo det jeg har sagt hele tiden. Bruk tunge vekter, men løft så eksplosivt som mulig. Dette er helt klart den beste treningen for å få frem eksplosiv styrke.  boxing
Logged

prowler
*****
Posts: 922
Forumavhengig
Offline Offline

Rock'n'Roll ain't noise pollution!
« Reply #18 on: 15.10.05 at 22:46:40 »

Ja, har hørt det samme også fra andre "reliable sources". Personlig må jeg bare holde meg til push-ups, opptrekk i garasje-bjelkene osv, da jeg har null vekter/apparater og sånt... Eller, har en sånn Powerball da.. Tongue
Logged

Are S. Hovland
Striking Viking
« Reply #19 on: 17.10.05 at 13:06:12 »

Du behøver ikke ha egne vekter. Det er derfor det finnes sånne treningssentere som har det for deg... Med mindre du har noen tusen til å kjøpe inn grunnleggende manualer, benk, stang osv...
Logged
lowkick
*
Posts: 22
Forummedlem
Offline Offline

« Reply #20 on: 19.10.05 at 17:58:48 »

Hey.Det og trene så mye styrke med tunge vekter vil garantert gjøre deg til en dårligere kampsport utøver på sikt.TREN EXPLOSITIVT
Hehe jeg er så uenig som jeg kan bli egentlig. Vekttrening bør være en viktig del av treningsopplegget til alle kampsportutøvere. Spesielt de som trener hardt og mot fullkontakt. Å si at eksplosiv trening gjør deg til en dårligere kampsportutøver gjør meg ganske provosert faktisk. Tung vekttrening gjør deg sterkere og mer eksplosiv i alt fra slagkombinasjonene til clincharbeidet ditt. Beklager men jeg synes det utsagnet ditt høres lite gjenomtenkt ut.

Quote
Personlig så trener jeg mine boksere med mye egenvekt, medisinballøvelser, knebøy, utfall med kun egenvekt og alle øvelser gjøres explosivt, det er hurtighet og presisjon som gjelder
Jeg trener mine folk med egetvekt også. Dette skjer under kampsportøktene. Men i tillegg så anbefaler (tvinger?) jeg dem til å trene med vekter utenfor de vanlige kampsporttreningene. Dette for å fremme eksplosiv styrke som igjen er svært viktig for en seriøs kampsportutøver. Du snakker om å gjøre øvelser eksplosivt. Er det ikke da viktig å trene eksplosivitet? Det treningsopplegget du prater om er veldig bra til å trene opp utholdende styrke. Men det er ikke bare den type styrke man trenger. Ditt program trener kun den ene type styrke. Og det er ikke nok.

Quote
det er hurtighet og presisjon som gjelder, ikke hvem som har størs biceps
Enig. I tillegg til fysisk styrke og agressivitet. Dessuten: Det er STOR forskjell på måten bodybuildere trener og måten jeg beskriver her.  Roll Eyes

Quote
Se bare på K1 der er det ikke alltid den største som vinner. Men selvfølgelig, ingen regel uten unntak. TREN EXPLOSITIVT
Jeg vedder ganske mye på at alle k-1 fighterne trener seriøst og ivrig med vekter.  Wink

Quote
Hey. For å bli god i boksing- tren boksing. for å bli god i fotball- tren fotball o.s.v.
Så jogging, vekttrening, sit-ups og sykling skal lukes vekk til fordel for KUN ren kampsporttrening? I think not..


Jeg vet at Remy Bonjasky ikke trener med vekter, så da gjelder det jo ikke alle!!
Logged
stw
***
Posts: 115
Gjenganger
Offline Offline

I'm a llama!
« Reply #21 on: 21.10.05 at 12:48:27 »

Ett par spørsmål ang trenings programmet ditt:

Hvorfor 4 minutter hvile mellom hvert sett?
Crossover? Er det samme som pullover?
Hvorfor ikke knebøy, istedenfor beinpress/lårpress?

En liten ting til, det står at dette programmet er for kickboksere, har du klippet det ut fra ett el annet nett sted eller har du laget det selv?

Har du noen egen erfaring om styrke og evt vekt økning som viser at det fungerer?

Trener du selv kickboxing? Har sett litt i resultat lister for å finne deg i noen stevner men fant ikke noe, så jeg bare lurte på om dette hadde hjulpet deg i full kontakt kamper du går?
Logged
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Posts: 7931
Veteran
Offline Offline

Practice makes perfect only if u practice perfect.
« Reply #22 on: 21.10.05 at 15:48:43 »

Quote
Hvorfor 4 minutter hvile mellom hvert sett?
Fordi du da får mer ut av hver sett. Dette gjelder spesielt benkpress. Men bare husk å være varm. Derfor pleier jeg å kjøre lett sekktrening imellom settene

Quote
Crossover? Er det samme som pullover?
Nei.


Quote
Hvorfor ikke knebøy, istedenfor beinpress/lårpress?
Har du lest hele programmet mitt? Jeg har da med knebøy  Wink

Quote
En liten ting til, det står at dette programmet er for kickboksere, har du klippet det ut fra ett el annet nett sted eller har du laget det selv?
Har laget det selv ja. Men mye er tatt ut i fra erfaringene mine fra 11 års trening med vekter og samtaler med flere styrkeløftere/bodybuildere og personlige trenere som er kompiser av meg.

Quote
Har du noen egen erfaring om styrke og evt vekt økning som viser at det fungerer?
Ja min egen. og fra de som følger dette programmet.  Roll Eyes

Quote
Trener du selv kickboxing? Har sett litt i resultat lister for å finne deg i noen stevner men fant ikke noe, så jeg bare lurte på om dette hadde hjulpet deg i full kontakt kamper du går?
Jeg kjenner mange fightere som blir coachet av personer som ikke trener kampsport selv, men som likevel har svært god innsikt i hva slags trening som er nødvendig for kampsportutøvere. Bare for å få frem det poenget. Når det er sagt: Ja jeg trener kampsport selv. Trener stående kamp (muay thai og sanda). Har trent stand-up i snart 10 år. MMA er noe jeg har vært innom med jevne mellomrom. Nå er jeg i ferd med å kovertere til en MMA-striker. Resultatliste med mitt navn på blir nok litt vanskelig å finne ja, siden jeg ikke har gått noen kamper i Norge bortsett fra en del treningskamper. Men jeg er da oppegående nok til å merke at dette programmet funker for min del.  blink






Logged

stw
***
Posts: 115
Gjenganger
Offline Offline

I'm a llama!
« Reply #23 on: 21.10.05 at 22:08:47 »

Jo, mer ut av settet. Men problemet blir jo med så lange pauser at det er lettere å få skader ved tunge løft, da du ikke forbereder muskulaturen på tunge løft?

Crossover, kabel kryss el cabel cross altså, da er jeg med.

Knebøy, ja der hoppet jeg glatt over en liinje ser det ut til...

11 års erfaring, hmm ja jeg bare lurte jeg. Altså, på hva du baserte dette programmet på.

Grunnen til siste spørsmål om hvordan det funker på deg i kamp er at kamp og sparring, trenings kamper og trening er vidt forskjellig. Da opptak av oksygen osv lett påvirker muskulaturen. Derfor jeg lurte på om du hadde testet det ut i kamper. Konvertere til mma striker, det høres jo bra ut det, men fordelen med for stor muskel masse er da ikke en fordel, for faren er jo at en gasser lettere ut?
Logged
Andreas_F
« Reply #24 on: 21.10.05 at 22:37:29 »

Jeg begynte på programmet i dag!  biggrin
Håper resultatene kommer da smile
Logged
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Posts: 7931
Veteran
Offline Offline

Practice makes perfect only if u practice perfect.
« Reply #25 on: 23.10.05 at 13:45:18 »

Jeg begynte på programmet i dag!  biggrin
Håper resultatene kommer da smile

 Nice. Du får nok helt sikkert noe ute av det.
Logged

Abrakadabra
*
Posts: 2099
Veteran
Offline Offline

« Reply #26 on: 28.10.05 at 18:32:06 »

Neppe
Huff.....MÅ du? Tydeligvis så har du ikke noe å komme med så da kan du like gjerne stfu.
Logged
Andreas_F
« Reply #27 on: 28.10.05 at 19:10:35 »

Neppe
Så vidt jeg vet så trener vell Wanderlei Silva med vekter og da hele Chute Boxe, BTT, Miltech ++++
Jeg tror at alle toppene i MMA som jeg vet om trener med vekter! Rocky trente og med vekter Cool
Fedor trener vell med kettlebells hvis jeg ikke tar helt feil (er som vekter bare at det er en jernkule med håndtak).
Og de som er på landslaget i bryting trener med vekter så vidt jeg vet.
Du kan vell ikke si at dette er personer som ikke har eksplosiv kraft?
Logged
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Posts: 7931
Veteran
Offline Offline

Practice makes perfect only if u practice perfect.
« Reply #28 on: 28.10.05 at 21:11:50 »

Jeg har moderert og fjernet en del innlegg i denne tråden. Hvis noen har lyst til å diskutere om man skal trene med vekter eller ikke, så kan dere heller lage en egen tråd om det. Dette gjelder kanskje spesielt deg Lowkick.
Logged

lowkick
*
Posts: 22
Forummedlem
Offline Offline

« Reply #29 on: 01.11.05 at 08:37:30 »

Du har fjernet innlegget, why??  vet jeg har rett da.
Logged
Pages: 1 [2] 3 4 5 6 ... 8 Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Boxing, Kickboxing & Muay Thai (Moderator: Frode-Falch)  |  Topic: Treningsopplegg for kickboxere.. « previous next »
Jump to:  

Social sharing

  Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2011, Simple Machines