Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
21.11.17 at 03:52:21

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Boxing, Kickboxing & Muay Thai (Moderator: Frode-Falch)  |  Topic: Treningsopplegg for kickboxere.. 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 ... 4 5 6 7 [8] Go Down Print

Treningsopplegg for kickboxere..

Frode-Falch
Dr Low kick
*
Posts: 7931
Veteran
Offline Offline

Practice makes perfect only if u practice perfect.
« Reply #105 on: 02.11.10 at 13:01:47 »

crossfit, ross, eller andre sirkertreninger fungerer utmerket som trening der man får kjørt seg både på kondisjon og styrke. Men slike treningsformer gir vanligvis mest mest utbytte på kondisjonen og utholdenheten i forhold til styrke. Men man får selvsagt også en god del styrketrening på kjøpet.

smile
Logged

Jostein
****
Posts: 428
Gammel ørn
Offline Offline

« Reply #106 on: 02.11.10 at 13:21:25 »

Hvor mye vet du om rosstraining?

Kan ikke skjønne at dette ikke er nok styrke for kampsport... Men kanskje jeg misforsto hva du mente.

Vil uansett si at kondisjon og utholdenhet er viktigere enn styrke.



« Last Edit: 02.11.10 at 13:24:06 by Jostein » Logged

Better to be a has-been than a never-was. Better to be a never-was than a never-tried.
Omnislash
*****
Posts: 704
Forumavhengig
Offline Offline

« Reply #107 on: 02.11.10 at 15:42:23 »

Takker for tips, skal se hva jeg får til. Akkurat nå har jeg fått beskjed av fysioterapeut om å ta det rolig, siden jeg går til behandling for X-antall knuter og problemer i rygg, skuldre og armer.

Men blir deilig å bli kvitt det da.
Så kan jeg ikke kalles for kuleramma lenger.
Logged
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Posts: 7931
Veteran
Offline Offline

Practice makes perfect only if u practice perfect.
« Reply #108 on: 02.11.10 at 16:03:31 »

selvsagt blir man sterkere av ross trening. Det blir man da også av crossfit, 300-work out, og lignende opplegg. Og jeg er også enig i at kondisjon er viktigere for en fighter enn styrke. Men på spørsmålet om å øke mest mulig i styrke, så er tung styrketrening det aller beste.
Logged

Jostein
****
Posts: 428
Gammel ørn
Offline Offline

« Reply #109 on: 02.11.10 at 21:51:25 »

Men på spørsmålet om å øke mest mulig i styrke, så er tung styrketrening det aller beste.

Som det er en del av rosstraining. Nå skal det sies at rosstraining ikke er et opplegg eller system på samme måte som 300 work out og muligens cross fit (har lite erfaring med cross fit) men en hel del treningsprinsipper som du følger etter hva du er ute etter og hvilke mål du har.

Sier selvfølgelig ikke at noe kan sammenlignes med ren powerlifting når man trener styrke, men dette er jo tross alt opp mot kampsport, eller har jeg bommet igjen?
« Last Edit: 02.11.10 at 21:52:57 by Jostein » Logged

Better to be a has-been than a never-was. Better to be a never-was than a never-tried.
Omnislash
*****
Posts: 704
Forumavhengig
Offline Offline

« Reply #110 on: 02.11.10 at 22:09:30 »

Power factor trening, finner lite om det - men folk prater om det. Noen tanker om det ?
Logged
mariussx
*
Posts: 24
Forummedlem
Offline Offline

I'll kick ya head off
« Reply #111 on: 14.11.10 at 23:03:28 »

Det ligner mye på splitten jeg kjører. tenke jeg skulle prøve denne en stund nå. Ettersom jeg har kjørt noe høyere repps en stund nå. Men jeg lurte litt på hvordan cardio trening du kjører? jeg kjører selv intervall på tredemølle. Det må være bedre muligheter, synes ikke sparreformen blir så fort bedre igrunn.  Kan jo kanksje kjøre circuit trening. eller svømme? ellernoe
Logged

MARIUS JØRGENSEN - BRING THE THUNDER
iStien
*
Posts: 4
Forummedlem
Offline Offline

« Reply #112 on: 08.08.12 at 23:20:37 »

Jeg vil be deg om en personlig tjeneste.. smile

Jeg er en 16 år gammel gutt fra Lenvik i Troms fylke. Jeg har drevet med kickboxing i snart 2 år. Har deltatt i to turneringer (Norgescup 85+ og NNM 85+) og vunnet 4/4 kamper! smile Jeg ble kjempeentusiastisk til sporten med en gang jeg begynte. Det eneste problemet har vært hvordan jeg skal trene i forhold til sporten. Denne tråden du har laget var ekstremt detaljert, og utrolig godt utført! Eneste problemet er at den passer nok ikke så godt til meg..

Jeg har slitt helt siden jeg begynte på kickboxing med å finne et "infighter" treningsprogram. Jeg er ca. 186 cm høy, veier 92 kg, og har en syk beinbygning. Er ikke bygd for striking. Føler jeg i alle fall.

Har du mulighet til å lage/finne et godt treningsprogram for infightere? I så fall ville jeg vært evig takknemlig.

Håper på et svar snarest smile
Mvh Overentusiastisk medkickboxer
Logged
Lillegutt79
*****
Posts: 687
Forumavhengig
Offline Offline

« Reply #113 on: 09.08.12 at 12:51:00 »

Hei

Velkommet til forumet  smile
En "striker" betyr vel en som har sin styrke i å slå (i f.eks mma)..sier du at du ikke er bygd for å slå..?!?
Regner med at du mener +75kg, siden det, merkelig nok, er den tyngste vektklassen for juniorer i kb.
Ser ikke helt grunnen til at du skal låse deg fast som en infighter så tidlig, men..
Du er jo enda ung så tren godt med teknikk,coreøvelser og kondisjon.Da har man grunnlaget til å nå langt.
For infightere er det selvfølgelig bra med eksplosiv styrketrening, men ikke glem kondisjonen..det jo tre runder  Wink
Enda viktigere er jo det tekniske, fordelen er at det er få infightere i kb, og veldig mange sliter mot den stilen.
Tren på å stå godt på bena, overkroppsbevegelse og korte forflytninger.
 
 

Logged

"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Muhammad Ali
iStien
*
Posts: 4
Forummedlem
Offline Offline

« Reply #114 on: 10.08.12 at 03:22:45 »

Gode råd, gode råd. Jeg trener stort sett med infightere, og siden jeg har en så robust kroppsbygning føler jeg at infights er det jeg tjener mest på, og får best til(både poengmessig og teknisk). Har ikke så lange armer heller.

Men angående treningsopplegget, kan jeg enkelt og greit kjøre samme øvelsene som du har nevnt, bare litt mer eksplosivt utført?

Og siden det høres ut som du har peiling, så må jeg spørre om en ting til. Jeg bor hjemme for øyeblikket, og sliter med å ha så mange små måltider for å få inn protein, siden jeg stort sett spiser det som blir servert. Er et proteintilskudd(whey proteinpulver etc) lurt for å få tatt inn nok protein daglig? Er det noen kosttilskudd  som kan være ideelle?

Håper nok en gang på tidlig svar, og er takknemlig for at du svarte så fort første gangen.

Mvh iStien
Logged
iStien
*
Posts: 4
Forummedlem
Offline Offline

« Reply #115 on: 10.08.12 at 03:23:40 »

Mente forresten 75+.. skrivefeil.
Logged
Lillegutt79
*****
Posts: 687
Forumavhengig
Offline Offline

« Reply #116 on: 10.08.12 at 07:19:08 »

Litt ferietilstander på jobben..  Wink

Har jo ikke nevnt noen øvelser :p Bare generelle ting..
Øvelser og treningsprogram er noe som man bør skreddersy individuelt, som kickboxer er
det viktig å finne den fine balansen mellom styrke, kondisjon, teknikk og hvile. Ikke bli for opptatt av en ting,
men prøv å variere mye.
Noe en del glemmer er at kb-treningen i seg selv sliter endel på muskelene,spesielt når det gjelder push-øvelser,
så ikke bli at for god venn med benken.Siden du er ung og kanskje ikke har trent så mye styrke er det jo også viktig at kroppen din får litt tid til å bli vant med det, ved å løfte relativt lett i noen uker.Du burde også tilpasse det til hvor du er i sesongen og hva målene dine er.Du vil jo helst ikke være for tung i kroppen av styrketrening når du skal ha mye teknisk kb-trening i sesongen.

Er ikke spesielt flink til vekttrening selv dessverre, derfor vet jeg viktigheten av det siden jeg sliter endel med skuldrene mine..så tren bakside..
Jeg er nok bedre på å svare på slagtekniske spørsmål.. Roll Eyes
Er jo mulig du har sett meg, var jeg som gikk mot Kjetil i lett i Norgescupen dere hadde.

Kosttilskudd:
Jeg har brukt både Herbalife (shake) og Maxim (barer), har fungert bra for meg.
Du er vel ikke akkurat på deff du.. happy
Viktig at du får i det riktig næring og i hvertfall at du ikke går sulten, du skal ha i deg næring ca hver tredje time.
Du kan jo titte litt her, mye nyttig info :
http://www.olympiatoppen.no/fagomraader/idrettsernaering/page1016.html
Logged

"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Muhammad Ali
iStien
*
Posts: 4
Forummedlem
Offline Offline

« Reply #117 on: 13.08.12 at 11:28:22 »

Hahaha, så det var deg ja! Ja, jeg så jo kampen deres smile  Moro at jeg bare tilfeldigvis kommenterte her da..

Har trent styrke i ca. ett år. Vet ikke om det ikke er sant, men har hørt at man ikke burde trene for mye benkpress i boksing/kb, eller annen kampsport, fordi det gjør deg mer immobil i skuldrene. Brorn min skal utdanne seg som idrettspsykolog, og skal nå gå for mastergraden, så jeg fikk han til å fikse meg et greit styrkeprogram bare for å komme igang.
Han spilte fotball på et ganske høyt nivå, og skulle satse innen fotballen, men så ble kneet hans ødelagt under en treningskamp.. Så du skal tro jeg har fått høre hvor viktig det er med skadeforebyggende trening Tongue

Skal prøve Herbalife og Maxim, har hørt mye bra om begge deler.
Takker og bukker for gode råd og veiledning! smile
Logged
Apefisk
*****
Posts: 705
Forumavhengig
Offline Offline

« Reply #118 on: 13.08.12 at 12:08:02 »

fitnessbloggen.no/dette-bor-du-vite-om-herbalife/
Logged

Addey
Mr. Nice Guy :)
*
Posts: 4346
Veteran
Offline Offline

It's okay - he's in a happy place now.
« Reply #119 on: 13.08.12 at 12:51:40 »

Mobilitet opprettholder du med tøying og bevegelighetstrening. Styrketrening vil kunne redusere mobiliteten kun hvis du trener styrke uten å tenke fleksibilitet, det er overhodet ingen automatikk i det, selv om mange som løfter mye bryr seg katta om å tøye...
Logged

Pages: 1 ... 4 5 6 7 [8] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Boxing, Kickboxing & Muay Thai (Moderator: Frode-Falch)  |  Topic: Treningsopplegg for kickboxere.. « previous next »
Jump to:  

Social sharing

  Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2011, Simple Machines