Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
22.04.18 at 09:14:51

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Hapkido (Moderator: Addey)  |  Topic: Hwardo Kwan Hapkido 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 2 [3] 4  All Go Down Print

Hwardo Kwan Hapkido

Ch_Omega
« Reply #30 on: 10.10.05 at 14:59:09 »

Jeg får intrykk av at dere snakker litt forbi hverandre her...  smile
Hwardo Kwan member
Gjenganger

« Reply #31 on: 10.10.05 at 15:57:41 »

hehe laugh

Never destroy anything if it don't serve something bigger. But if  you do it, make sure there is nothing more of it.
Johannes Ibel
kaigyō·i no menkyo
*
Veteran

文武両道 bunburyōdō
« Reply #32 on: 13.10.05 at 16:41:11 »

Og så stemmer det ikke en gang:

初段 sho dan betyr "første grad".

En sort belte brukes i noen nyere budogrener og beslektede kampidretter som taekwondo til å kjennetegne utøvere f.o.m. shodan. "Sort belte" er da ikke en grad, men et stykke tøy med en viss symbolverdi.

Og så har de mer tradisjonelle budodisiplinene gjerne ingen fargesymbolikk i beltene og de virkelig tradisjonelle bruker ikke kyu/dan-systemet i det hele tatt.

Oslo Kyūdō Kyōkai オスロ弓道協会 Forening for tradisjonell japansk bueskyting. Introkurs 17./18.9.16
Kyūdō 弓道 Om tradisjonell japansk bueskyting
武道  – budo.no no nonsense nettsted om japansk stridskunst
Hwardo Kwan member
Gjenganger

« Reply #33 on: 13.10.05 at 16:51:15 »

Og så stemmer det ikke en gang:

初段 sho dan betyr "første grad".

En sort belte brukes i noen nyere budogrener og beslektede kampidretter som taekwondo til å kjennetegne utøvere f.o.m. shodan. "Sort belte" er da ikke en grad, men et stykke tøy med en viss symbolverdi.

Og så har de mer tradisjonelle budodisiplinene gjerne ingen fargesymbolikk i beltene og de virkelig tradisjonelle bruker ikke kyu/dan-systemet i det hele tatt.

tviler ikke på du har rett, jeg har jo ikke noe belte kunnskap, har aldri vært interessert i det heller...men av og til  så er det slik at man MÅ gradere seg for at man skal få lære enda mer avanserte teknikker på treninga, for eks gulbelter får ikke lov å være med på svartbelte treninga osv selv om de har hatt gulbelte i flere år. det er ikke slik i ALLE kampsport, men forskjellig fra art til art
« Last Edit: 13.10.05 at 16:53:56 by Hwardo Kwan member » Logged

Never destroy anything if it don't serve something bigger. But if  you do it, make sure there is nothing more of it.
HSH
**
Stuntposter

Taekwondo - Hapkido -Taegeukkwon - Haedongkumdo
« Reply #34 on: 13.10.05 at 16:59:41 »

I koreanske kampkunster så er
1.dan = il dan (Il betyr 1.)
2.dan = yi dan (Yi betyr 2.)
3.dan = sam dan (sam betyr 3.)
4.dan = sa dan
5.dan = oh dan
6.dan = yuk dan
7.dan = chil dan
8.dan = pal dan
9.dan = ko dan

Vennlig hilsen
Henrik S. Hunstad
Sangrok Mudo

Henrik S. Hunstad KwanJang
Sangrok Norway
Blarcky
*
Forummedlem

« Reply #35 on: 23.02.09 at 12:04:38 »

Hoy! vil bumpe denne tråden litt Tongue

er det noen her som trener Hapkido på HwardoKwan i Oslo? altså klubben som det er linket til her: http://www.worldhapkido.no/international/norway

Noen som kan svare på noen spørsmål?
Driver dere med meditasjon? hva koster det å trene der? trener alle sammen, uavhengig av gradering? er dette klubben til Bo Lindström? er det mulig å komme på en prøvetime eller to?

ser det ble et par spørsmål, men var rimelig lite info på hjemmesida Tongue
Takk for alle svar, og håper jeg får kommet meg ned der snart og få fighta litt  boxing

//Blarcky  Cool
Torbjørn K
Gammel ørn

« Reply #36 on: 23.02.09 at 12:28:22 »

Ikke for å være vanskelig, men nå står det jo både mobilnummer og epost til klubben på sidene deres, så det er vel litt mer nærliggende å rette henvendelsen dit...?
Blarcky
*
Forummedlem

« Reply #37 on: 23.02.09 at 12:30:42 »

forstår tankegangen din, men har allerede sendt en e-post: null svar :S og har ringt en gang, men fikk ikke svar da heller, skal prøve igjen, men tenkte at det i mellomtiden var greit å bare spørre her smile
Torbjørn K
Gammel ørn

« Reply #38 on: 23.02.09 at 13:41:16 »

Klart det. Jeg har inntrykk av at det ikke er noen Hwardo Kwan-folk her nå, men jeg har tatt feil før jeg...  smile
Blarcky
*
Forummedlem

« Reply #39 on: 24.02.09 at 19:25:33 »

FY FAEN så dårlig...
i dag dro jeg til Pilestredet 75c (adressen som er oppgitt på hjemmesiden) i Oslo, og gikk til inngang 20. tenkte jeg skulle spørre meg litt for, og forhåpentligvis få være med på en prøvetime i dag... neida, slik gikk det ikke
Jeg kom til inng. 20 jeg, og der hadde dem ikke hørt om hapkido eller hwardo kwan eller noe av det, sosa rundt i nabolaget litt til og fant ikke noe mer..

2 timer av min tirsdagskveld kastet bort, how delicious...
JR
Forumavhengig

柔道 - 태권도 - 회전무술
« Reply #40 on: 24.02.09 at 21:33:51 »

Synes ikke du skal ta det så ille opp enda, ting kan alltids ha gode forklaringer.
Hvis du fortsatt har interesse av å prøve ut klubben, prøv igjen om du kan få tak i noen på det oppgitte nummeret.
Jeg er litt nysgjerrig på om det er liv i den klubben der eller ikke smile

Judo - Taekwondo - ex Hoi Jeon Moo Sool - whatever
Blarcky
*
Forummedlem

« Reply #41 on: 24.02.09 at 21:59:22 »

Sant det, men syntes allikevel det er dårlig at det står feil adresse på hjemmesiden...  dry
Men skal prøve å få kontakt igjen, har ringt nummeret flere ganger, lurer på om fyren er i utlandet, kommer alltid at personen ikke kan nås :S

vel vel, vi skal vel få skikk på det en gang

//Blarcky  Cool
mrlee
*
Veteran

Elvis has left the building.....
« Reply #42 on: 25.02.09 at 02:40:07 »

Sist jeg snakket med Lindstroem saa var han i Sverige. Tror kanskje han er der enda. Har ikke hoert noe fra han paa en stund... Om klubben er oppegaaende i hans fravaer vet jeg ikke...

(ps! sitter paa utenlandsk pc, derfor blir det litt rart med aa og oe, he he)

mrlee
*
Veteran

Elvis has left the building.....
« Reply #43 on: 24.05.09 at 20:55:16 »

Har vært i kontakt med Master Lindström igjen nå nylig, og han begynner å bli lei av alle keyboard-warriors som sitter på YouTube og kaster dritt om teknikken hans, Hapkido generelt osv.

De som da evt. er i "tvil" om Lindström eller Hapkido, har da en mulighet til å møte han personlig for å se hvordan Hapkido fungerer. Kontakt han på hwardokwan@gmail.com for mer info.

Lindström tilbyr seg også å reise til den/de som vil se mer av Hapkido`s teknikker.

Her er et videoklipp av Lindström "in action":
« Last Edit: 24.05.09 at 22:11:16 by mrlee » Logged

JR
Forumavhengig

柔道 - 태권도 - 회전무술
« Reply #44 on: 24.05.09 at 22:34:51 »

Siden du ikke nevner å dra innom klubben hans som en mulighet, antar jeg det betyr at klubben i Oslo er offisielt nedlagt?

Judo - Taekwondo - ex Hoi Jeon Moo Sool - whatever
Pages: 1 2 [3] 4  All Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Hapkido (Moderator: Addey)  |  Topic: Hwardo Kwan Hapkido « previous next »
Jump to:  

Social sharing