Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
19.01.18 at 12:30:50

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Andre (Moderator: Johannes Ibel)  |  Topic: Hvilke stilarter er representert her? 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 ... 4 5 6 7 [8] Go Down Print

Hvilke stilarter er representert her?

Bjørn Are
Gammel ørn

Fiore del Liberi!
« Reply #105 on: 12.09.06 at 12:00:26 »

Mange aner ikke at historisk WMA er noe som helst, og de av dere som faktisk vet hva det står for lurer kanskje litt på hva det er. Det skremmer meg at 50% av den responsen jeg ser på WMA på dette forum er referansene til en viss nisse som vaset rundt på Budo-leiren i Mandal for noen år siden og predikerte det han kaller "stav".

Her er en teaser fra vårens historisk-WMA-samling i Dijon, Frankrike i år. Det er litt tøys og litt tull, men videoen gir et fint bilde på hva noen av sverd-kamp-stilene fra middelalder/renessanse går ut på. De som driver med kobudo eller kendo eller FMA kan sikkert se endel likheter og forskjeller. Jeg tipper at måten bryting og fekting er integrert på kan være av interresse!

Anyways; se videoen, og døm selv! Jeg prøver i alle fall å bidra til at WMA skal forbindes med noe annet enn hva hippier i overgangsalderen predikerer: http://www.fioredeiliberi.org/scholadays/fight/featuredfights/dijon_teaser.wmv
Bonzai
**
Stuntposter

Grupo Uniâo na Capoeira
« Reply #106 on: 28.11.06 at 21:56:06 »

Capoeira for harde livet! Skal iallefall begynne å satse for fult nå igjen etter mye skole boxing

Unconditional love + putting up with crap = Happy
Steph
Baktus
« Reply #107 on: 29.11.06 at 22:51:45 »

Mange aner ikke at historisk WMA er noe som helst, og de av dere som faktisk vet hva det står for lurer kanskje litt på hva det er. Det skremmer meg at 50% av den responsen jeg ser på WMA på dette forum er referansene til en viss nisse som vaset rundt på Budo-leiren i Mandal for noen år siden og predikerte det han kaller "stav".

Her er en teaser fra vårens historisk-WMA-samling i Dijon, Frankrike i år. Det er litt tøys og litt tull, men videoen gir et fint bilde på hva noen av sverd-kamp-stilene fra middelalder/renessanse går ut på. De som driver med kobudo eller kendo eller FMA kan sikkert se endel likheter og forskjeller. Jeg tipper at måten bryting og fekting er integrert på kan være av interresse!

Anyways; se videoen, og døm selv! Jeg prøver i alle fall å bidra til at WMA skal forbindes med noe annet enn hva hippier i overgangsalderen predikerer: http://www.fioredeiliberi.org/scholadays/fight/featuredfights/dijon_teaser.wmv

Har ikke sett den posten før nå. Tøff video! Jeg har veldig sansen for bryting med våpen..

For øvrig, for å holde meg til emnet, så trener jeg Tenshin Shoden Katori Shinto Ruy i Stavanger.
Bjørn Are
Gammel ørn

Fiore del Liberi!
« Reply #108 on: 07.12.06 at 14:41:26 »

Ja det er en fin greie; det er noen som driver med det i Kristiansand også, men jeg har desverre ikke tid til å drive med det, da jeg driver med WMA på mandag og torsdag og skal begynne med dyst til hest på tirsdager boxing

To av elevene mine i fjor drev også med katorishinenryu og det var veldig gøy å høre dem sammenligne. Det viser seg jo at en kropp er en kropp uavhangig om man er i Japan eller Europa ph34r
RobinJ
*
Forummedlem

« Reply #109 on: 26.03.08 at 15:06:36 »

Wing Chun

Rojo
Mannen uten x
Veteran

« Reply #110 on: 26.03.08 at 17:35:22 »

Edit:

MMA og Thaiboksing
« Last Edit: 06.01.09 at 15:24:45 by XemX » Logged

Mr. sexy!
sulim
Forumavhengig

VENI. VIDI. VICI.
« Reply #111 on: 05.01.09 at 23:21:32 »

freestyle wrestling, boxing. sambo
Georgeng
*
Forummedlem

« Reply #112 on: 11.03.09 at 10:48:13 »

Nå trener jeg:
Judo
Krav Maga
Muay Thai.

Til sommeren skal jeg gå på Vestoppland folkehøyskole.

Der er det Aikido som står på programmet.

Kinsa Judoklubb
Krav-maga Norge
Romeriket Kampsport
M.A.Rafoshei
*
Forummedlem

« Reply #113 on: 02.04.09 at 08:10:59 »

Vet ikke helt om jeg har postet her før, men jeg har bakgrunn fra mye rart:
Muay Thai, Krav Maga, Aiki Jutsu, Capoeira, ja flyttet litt rundt og prøvd litt av hvert, blitt noen år i hver KM og MT ble trent samtidig. Ja og Judo (som liten gutt, bra start for de fleste!)
Nå er man i forsvaret, men det har ikke satt en demper på interessen for "hovedkampsporten":
HEMA/WMA. Er helt oppslukt i Kunst des Fechtens / tyske tradisjonen fra middelalderen. Hovedfokuset ligger vel på ubevæpnet kamp og langsverd, med jevne dykk til andre våpen som f.eks. messer, dolk, og streitaxt. Dersom noen mener WMA/HEMA går under kategori bullshido sjekk ut: http://www.youtube.com/watch?v=MJMKG9ru9U0

Sorry for å vekke en gammel tråd til live, men er det greit for å introdusere seg for forumet?
Omnislash
Forumavhengig

« Reply #114 on: 20.10.10 at 12:17:59 »

Trodde denne tråden handlet om stiler som ikke er representert med egne forum jeg.
StevenR
*
Forummedlem

I just train...
« Reply #115 on: 02.03.11 at 21:06:15 »

Her er stiler jeg trener som ikke er representert med egne forum:

American Kenpo Karate
Kajukenbo

(Jeg trener for tiden også i JKD og BJJ).

Andre stiler some kanskje ikke er representert her som jeg har trent litt i:

Hawaiian / Chinese Kempo (Kara Ho),
Daito Ryu AikiJuJutsu,
Hakko Ryu Jujutsu
Shindo Muso Ryu Jodo.

Steven
« Last Edit: 02.03.11 at 21:08:35 by StevenR » Logged
eiostbo
*
Forummedlem

I am to old for this shit...
« Reply #116 on: 17.11.13 at 11:56:26 »

Hei

Vil bare si hei, fant ikke qwan ki do her inne, men vi er bare en liten "menighet" i Norge så det skulle kansje bare mangle.. men for alle som bor i Rogaland http://www.qwankido.no/index.php?inc=sandnes  eller Trøndelag http://www.qwankido.no/index.php?inc=trondheim ---så er det mulig å bli med å få kjørt seg litt, organiserte treninger 4 dager i uken   Wink

Eirik  smile
Pages: 1 ... 4 5 6 7 [8] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Andre (Moderator: Johannes Ibel)  |  Topic: Hvilke stilarter er representert her? « previous next »
Jump to:  

Social sharing